מבזקים

גם בתקופת הקורונה: כל הדרכים מובילות לירושלים

תוכן עניינים

טיסת אלול של ישיבת ההסדר נחתה היום בנתב"ג עם תלמידים מרחבי התפוצות שבאו ללמוד בישיבת הכותל. תלמידי הישיבה יכנסו מייד לבידוד שאושר על ידי משרד הבריאות

שמעון כהן | י"ג באב תש"פ | יום שני 3 באוגוסט 2020 | מערכת ישראל ניוז

אחה"צ נחתה בנתב"ג טיסת אלול של ישיבת ההסדר הכותל ועליה כ-40 תלמידים חדשים מהתפוצות שבאו לשנת לימודי קודש בישיבת הכותל. למרות הקורונה ונגד כל הציפיות נחתו בשעות אלו תלמידי ישיבת הכותל מהתפוצות לקראת זמן אלול הקרב ובא. במהלך השבוע הקרוב עתידים להגיע כלל תלמידי חו"ל של ישיבת הכותל ולהתחיל בבידוד שיסתיים לקראת ראש חודש אלול.

בימים האחרונים פורסמו שמועות שונות בנוגע לכניסת תלמידי חו"ל לארץ ובמאמצים גדולים של אנשי משרד הבריאות ולשכת השר יולי אדלשטיין יחד עם אנשי פרויקט "מסע", התקבלו אשרות הכניסה לארץ והתלמידים מיד יצאו לדרך.

תלמידי הישיבה יכנסו מייד לבידוד שאושר על ידי משרד הבריאות במבנה הישיבה שברובע היהודי ויזכו להתפלל במניין מרפסות קרוב משמעותית לכותל המערבי ממנייני המרפסות בהם התפללו בחו"ל.

צוות הישיבה שוקד כבר שבועות על תוכנית הבידוד החוויתית לצעירים שהגיעו זה עתה ארצה, כבר בראש חודש אלול יוכלו הבחורים להצטרף לקפסולות יחד עם חבריהם הישראליים שיתחילו את זמן אלול.

ישיבת הכותל שהוקמה לפני למעלה מיובל שנים עם שחרורה של ירושלים במלחמת ששת הימים ממשיכה בלימוד, בעשייה ובשליחות ציונית סמוך ונראה לכותל המערבי ולמקום המקדש לב האומה.  בזמן אלול הקרוב צפויים להצטרף לישיבת הכותל מעל ל100 תלמידים חדשים לשיעור א' מתוכם מעל ל50 תלמידים מישיבות תיכוניות ברחבי הארץ ו50 תלמידים נוספים מהתפוצות.

"אני מבקש להודות לכל הפועלים והמסייעים להצלחת המהלך", אמר מוטי ג'רבי מנכ"ל ישיבת הכותל מבית איגוד ישיבות ההסדר. "השמירה על בריאותנו ובריאות תלמידנו עומדת בראש, אני שמח שמצאנו אוזן קשבת במשרד הבריאות ובמסע, אוזן שמבינה את החשיבות הציונית הגדולה שבהבאת בחורים לישיבת ההסדר הכותל. הפגישה עם לימוד תורה ציונית בירושלים ישפיע על המשך חייהם של התלמידים בארץ, בצה"ל ובתפוצות".

"בישיבה שלנו כשבאים לשנה בארץ, באמת נמצאים בארץ", מסביר הרב ראובן טרגין מרכז תוכנית בני חו"ל בישיבת הכותל. "הלימוד המשותף, המגורים והכלכלה המשותפים עם התלמידים הישראלים. המפגש החי והבינאישי עם רבני ירושלים שבין החומות יוצרים חוויה בלתי נשכחת שמחנכת לחיים של שליחות בתפוצות ובארץ ישראל בהמשך. בשנה זו משימתנו חשובה כפליים, אנחנו נמצאים בתקופה היסטורית שבה ליהודים שאינם אזרחי ישראל אסור להגיע למדינת ישראל בעקבות מגפת הקורונה. יש לנו זכות גדולה בכך שקבוצה של עשרות בני ישיבת הכותל מחו"ל מצליחה ללמוד בירושלים בפועל ולא רק באמצעים טכנולוגיים".

ראש ישיבת בני עקיבא הכותל הרב ברוך וידר: "לאחר אלפיים שנות גלות איילת השחר ממשיכה לזרוח כאן ירושלים עיר הקודש בלב ליבה של מדינת ישראל ראשית צמיחת גאולתנו. החשש הגדול מאיסור הכניסה לארץ בתקופת קורונה מורכבת מתחלף בשמחה גדולה על הגעתם של תלמידנו והזכות הגדולה לחמוד תורה כאן בירושלים שבין החומות. גם בתקופת הקורונה, כל הדרכים מובילות לירושלים".

צילום | ישיבת הכותל
צילום | ישיבת הכותל
צילום | ישיבת הכותל
צילום | ישיבת הכותל
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: