מבזקים

ממתק לשבת פרשת בהעלותך תש״פ

תוכן עניינים

היו היה פעם יהודי שחיפש את האמת והחליט שהוא מוכן לעשות הכל ובלבד שידע מה היא האמת. הוא החל לחפש ולשאול. יום אחד פגש אדם חכם מאוד שאמר לו: "אם אתה באמת רוצה למצוא את האמת, עליך לטפס לראש ההר שבאופק ושם תמצא את האמת"

יוסי נחשון | י"ג בסיוון תש"פ | יום שישי 5 ביוני 2020 | מערכת ישראל ניוז

היהודי יוצא למסע ואחרי כמה שבועות מגיע לראש ההר, הוא רואה שם כמה אנשים שמצביעים לו על הר נוסף ואומרים לו: ״אם אתה מחפש את האמת עליך לטפס לראש ההר ההוא". הוא שוב מתחיל לטפס ושוב מפנים אותו לעוד הר ועוד הר עד שהוא כמעט מתייאש ואז אומר לו מישהו אל תתייאש נשאר לך עוד הר אחד ושם תמצא את האמת, היהודי מתרגש מהבשורה ומטפס במהירות את ההר האחרון, עם הגיעו לראש ההר מתגלה לנגד עיניו מחזה מרהיב.

כל ההר היה מלא בכוסות עם שמן ופתילה, נרות דולקים, חלק מהכוסות מלאים וחלקם פחות, ממול יושב שם זקן ומחייך אליו, הוא אומר לזקן ״אני מחפש את האמת״ והזקן אומר לו ״כאן האמת נמצאת ברוך הבא לעולם האמיתי.״ היהודי שואל מה קורה כאן והזקן מסביר ״לכל אדם בעולם יש כאן כוס מלאה בשמן, ברגע יציאתו לאוויר העולם הפתילה נדלקת והשמן מתחיל לאזול, ישנם אנשים שהשמן שלהם בוער מהר יותר והחיים קצרים יותר ויש אנשים שהשמן בוער לאט וחייהם ארוכים יותר״.

היהודי הנדהם שואל מיד איפה הכוס שלי? והזקן אומר לו ״הנר שלך בשורה 237 נר מספר 96״ הוא הולך מהר לנר שלו ונבהל לראות שהשמן שלו כמעט נגמר, הוא מסתכל ימינה ושמאלה ורואה שאף אחד לא רואה, תופס את הנר של השכן ובא לשפוך לעצמו ״רק קצת, עוד כמה שנים״ באותו רגע הזקן מופיע, תופס לו את היד, מסתכל לו בעיניים ושואל אותו ״אתה מחפש את האמת"?.

פרשתינו מתחילה בציווי לאהרון הכהן ״בהעלותך את הנרות אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות״ במנורת בית במקדש היו שבע נרות וכשהיו דולקים היו צריכים כל הלהבות להיות מכוונות לכיוון הנר האמצעי. בחסידות מוסבר ששבעת הנרות מסמלים שבע סוגים של יהודים שלמרות השוני בדרכם בעבודת ה׳ עליהם להיות מכוונים לאותו מקום ולשאוף לאותה מטרה של השראת השכינה בעולם,

שמעתי פעם וויכוח בין שני מטיילים אחד אמר ״כל אחד והאמת שלו״ והשני טען ״אמת יש רק אחת״, כשביקשו שאגיד את דעתי אמרתי להם ״שניכם צודקים, ברור שכיהודים יש לנו דרך ברורה שקיבלנו מאז מתן תורה ״משה אמת ותורתו אמת״ וככל שניצמד לאמת זו העולם ייראה יותר טוב ויגיע אל תכלית בריאתו, יחד עם זאת הקב״ה נתן לכל אחד את המסלול האישי שלו שנגזר מהמקום שבו נולד, מהחינוך שקיבל וממה שלמד במשך חייו, ואת זה בא הפסוק בפרשתינו ומלמד אותנו, ישנם אמנם שבעה דרכים אבל עלינו תמיד לזכור ״אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות״, עלינו לוודא שהאמת הפרטית שלי מכוונת לתוכנית הכללית של הקב״ה שאתה העולם יהיה מקום הרבה יותר טוב.

וכשכל אחד מאיתנו יעשה את שלו באמת יתקבצו יחד כל הנרות הקטנים ויהפכו לאבוקה אחת גדולה של הגאולה האמיתית והשלימה שתבוא בקרוב ממש.

שבת שלום

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: