מבזקים

מיזם חברתי לאוכלוסיית הגיל השלישי: מתחזקים את הבית

תוכן עניינים

מזה עשור נהנים קשישי העיר קריית גת משירותיו של מיזם חברתי אור להורים. כיום יוצא המיזם בקמפיין גיוס כספים כדי להרחיב את פעילותו ולהגיע למספר רב יותר של קשישים שזקוקים לסיוע בתחזוקת הבית

אהרון קלפה | ד' בסיוון תש"פ | יום רביעי 27 במאי 2020 | מערכת ישראל ניוז

המיזם החברתי אור להורים פועל בעשור האחרון בעיר קריית גת במטרה לעזור לאלפי בתי אב של אוכלוסיית הגיל השלישי, בכל תחומי החיים. מטרת הפרויקט היא לסייע לקשישים במלאכות בית מגוונות, אשר לרובנו הן מרגישות פשוטות טריוויאליות, בזמן שלהם הן קשות ולעיתים בלתי אפשריות.

כחלק מהפעילות השוטפת של המיזם מבוצעות פעולות אינסטלציה, החלפת מנעולים, תיקוני דלתות וכל עבודות הבית הנדרשות. בנוסף, מספק לקשישים רבים ציוד ביתי שאין ביכולתם לרכוש. את הפרויקט מפעיל איגור לויט (58), אדם חביב אשר החליט לנצל את ידי הזהב שלו לטובת החברה בחר להקדיש מזמנו לאותם קשישים אשר זקוקים לעזרה ולפעמים נשארים ללא מענה.

בעשור האחרון פעל המיזם במימון המדינה, אך משיקולים כלכליים הופסק המימון והמיזם אור להורים נשאר ללא מנוע כלכלי, דבר אשר פוגע בו מלהמשיך להתקיים. אלה, בתו של לויט החליטה לא לשבת בחיבוק ידיים והחלה לחשוב כיצד היא מביאה את הפרויקט לפעול בעצמו ללא תלות בגורם חיצוני.

כאשר נשאלה מדוע בער בה הרצון להיאבק על המשכיותו של המיזם, היא סיפרה שכאשר התלוותה לאביה במספר עבודות שהוא ביצע עבור הקשישים. היא הייתה עדה לרגשות העזים אשר הם מביעים כלפי המיזם, ובדרך בה הם רואים בו כנקודת אור, אשר משפיעה על חייהם וזו סיבה מספיק טובה על מנת לעשות את כל המאמץ הדרוש על מנת להמשיך ולהפעיל את המיזם.

אלה מספרת שבין כל עבודות התחזוקה והשירותים שניתנים לקשישים, נוצרים קשרים מיוחדים בין הקשישים לבין לויט שרואים בו אוזן קשבת ואפילו חבר. לטובת המאמץ החליטה אלה לגייס את בעלה שי זולדן ואת שותפיו איתמר יהודה ורות זיו ממשרד הלובי, שנרתמו לעזרתה עקב הכרה מוקדמת עם פעילותו רבת השנים של המיזם וחשיבותו, וביחד החליטו לצאת בקמפיין לגיוס כספים, כך להתחיל להניע מחדש את גלגלי השיניים של המיזם ולחדש את פעילותו.

על מנת להשלים את הפאזל ולהתחיל להפיץ את הקמפיין בעזרת כוחם של הרשתות החברתיות והאינטרנט, התנדבו למשימה חבורת סטודנטים שנה ג' לתקשורת במכללת ספיר, שכחלק מפרויקט הגמר שלהם לקחו על עצמם את הקמת מערך הרשתות החברתיות והאתר של אור להורים. "חיפשנו פרויקט חברתי בעל ערך מוסף, משהו אחר, לא רצינו להתמקד בעוד עסק רגיל", מספר אחד הסטודנטים.

כיום איגור, אלה ושאר החבורה העומדת מאחורי אור להורים, פועלים על מנת לגייס משאבים שיעזרו בהמשך הפעילות של המיזם והרחבתו. "החלום שלנו הוא להרחיב את המיזם הזה לכל הארץ ולהגיע לכמה שיותר קשישים שצריכים עזרה, ואנחנו מאמינים שבעזרת הציבור נצליח לעשות את זה", אמרה אלה כשהיא מספרת על החלום ועל עתידו של הפרויקט.

לקבלת פרטים נוספים על פעילות הפרויקט, תרומת כסף ומתנדבים ניתן להיכנס לאתר המיזם www.or-lahorim.org.il.

 

צילום | עמית מזור
צילום | עמית מזור
צילום | עמית מזור
צילום | עמית מזור

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: