מבזקים

נשיא המדינה בביקור תנחומים בבית משפחת סמל ראשון עמית בן יגאל ז"ל 

תוכן עניינים

נשיא המדינה אמר להוריו של עמית: "כולכם נכנסתם אלינו ללבבות ועמית ישאר עבורנו סמל. סמל לאדם שנתן את הכל עבור המדינה שלנו"

שלום שי גיחז | כ"ג באייר תש"פ | יום ראשון 17 במאי 2020 | מערכת ישראל ניוז

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים היום ביקור תנחומים בבית משפחתו של סמל ראשון עמית בן יגאל ז"ל ברמת גן שנפל במהלך פעילות מבצעית בכפר יעבד ביום שלישי, י"ח באייר, 12 במאי. בביקורו לווה הנשיא על ידי יו"ר ארגון יד לבנים אלי בן שם.

"אני יודע שזה לא משהו שאף אחד רוצה שיאמרו על הבן שלו, שהפך לסמל. אני יודע," אמר הנשיא בכאב לאביו ברוך ואמו נאוה, והוסיף: "אבל תדעו לכם שאתם כולכם נכנסתם אלינו ללבבות ועמית ישאר עבורנו סמל. סמל לאדם שנתן את הכל עבור המדינה שלנו."

הנשיא הקשיב לאביו ברוך שסיפר על עמית ז"ל: "הייתי איתו בכל כך הרבה טקסים ובהר הרצל בהם הוא אמר לי: 'אבא אני עוד אהיה מצטיין בבית הנשיא', ומי היה מאמין שאתה, נשיא המדינה, תגיע אלינו לנחם אותנו על לכתו,״ אמר ברוך והראה לו תמונה משותפת של עמית ז"ל עם הנשיא באירוע בו נפגשו.

"הלוואי ויכולתי להגיע לשמחות שלכם, אל החתונה שלו," אמר הנשיא לבני המשפחה, ״אבל אני כאן היום ואני יכול רק לומר לכם שאני מרגיש את גודלו של האובדן. את עוצמת הגאווה ואת גודל הכאב. במדינה שלנו, לצערי, אלה הולכים הרבה פעמים יחד."

"אין נחמה, אני יודע. ראיתי תמונות וסרטים של עמית יחד עם כל העם בישראל והבנתי מיד את גודל האובדן של החייל הגיבור שלנו. ראיתי את הליכותיו והתנהלותו, הקשבתי לדברים שסיפרו עליו חבריו, וליבי נשבר. דור אחרי דור אנחנו מוסרים למדינה שלנו את הכי טוב שאפשר. בכל פעם אנחנו אומרים מה יהיה עם הדור הבא? ובכל דור אנחנו מגלים נוער טוב עוד יותר, איזו מסירות. איזה רצון להיות שותף לשגשוג של המדינה שלנו. אני גאה כל כך להיות נשיא של מדינה שיש בה הורים כמוכם, משפחות שכאלה.״

אימו ואביו סיפרו לנשיא על העשייה החינוכית של עמית ועל הדברים שאמר מח״ט גולני על גבורתו של עמית. ״כשהוא אמר לי שעמית מת מוות של גיבור, קמתי והלכתי לארון שלו, חיבקתי את הבגדים שלו, אמרתי לו שהמח״ט היה ואמר שאתה גיבור. סיפרתי לו שגם המג״ד שלו הגיע. והנה עכשיו, מי היה מאמין שאתה נשיא המדינה תאמר לי שהבן שלי גיבור?״ אמר האב ברוך והמשיך: ״אדוני הנשיא, החיבוק שאנחנו מקבלים מעם ישראל, לא ברור. הוא מכל הגוונים והמינים. יש לנו עם נפלא, עם מקסים שראוי להערכה. אין לי עוד ארץ, האהבה שיש פה מכל מיני אנשים, אני מסתכל ושואל את עצמי אם זה באמת קורה? מכל הארץ.״

הנשיא אמר לברוך כי כל מי שנחשף אליו בגלל המוות של עמית יכול היה להרגיש איזה איש חינוך הוא, וכי בכל סיפור על מי היה עמית, נטועה גם ההבנה שהוא גדל מתוך הערכים החזקים והעמוקים ביותר שנתנו לו גם את הכח להיות האדם שהיה. ״אתה גאווה לאנשי החינוך,״ אמר הנשיא לברוך.

צילום | מארק ניימן/לע"מ
צילום | מארק ניימן/לע"מ
צילום | מארק ניימן/לע"מ
צילום | מארק ניימן/לע"מ
צילום | מארק ניימן/לע"מ
צילום | מארק ניימן/לע"מ
צילום | מארק ניימן/לע"מ
צילום | מארק ניימן/לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: