מבזקים

אבי טויטו בסינגל חדש: ילד שלי

תוכן עניינים

בימינו זמר שרוצה לפתח קריירה כחלק מהמאמצים הרבים שעליו לעשות זה לעבור לעיר הגדולה ת"א ולהתערבב בתעשייה, שלפעמים יכולה להיות מאד אכזרית ותחרותית. אך מסתבר שיש אמנים שנשארים לגור רחוק ומצליחים להתקדם דווקא לא רע בכלל

אנקה גרינברג | כ"א באייר תש"פ | יום שישי 15 במאי 2020 | מערכת ישראל ניוז

אחד מהם שעושה בימים אלו הרבה כבוד לקריות הוא הזמר אבי טויטו, או כמו שמכנים אותו שאנסוניסט ("עיברות" 2020 ל= 'שאנסונר'). לקראת יום המשפחה והוצאת הסינגל החדש שלו 'ילד שלי' תפסנו אותו לראיון קצר

שלום אבי והרבה מזל טוב על הוצאת הסינגל היפהפה "ילד שלי". ניכר מהטקסט שנכתב ממקום אישי.

"תודה אכן כן, שיר מאוד אישי על מערכת היחסים בין אב גרוש שבונה יחסים עם ילד שגדל אצל אמא שלו. ועל רקע המחאה של האבות הגרושים ההתאבדות והמלחמה של גיל רונן ז"ל. המקרה הציף לי זכרונות מודחקים על מלחמת הגירושים שלי והמלחמה על שמירת הקשר עם הילדים".

מאיפה התחיל החיבור שלך למוסיקה?

"החיבור שלי למוזיקה התחיל עוד בילדות שלי כשאבא שלי היה "מכריח" אותי לשיר את שיר השירים בבית הכנסת. עם הזמן פשוט התמכרתי, התחלתי לשיר במקהלות בית הספר ובאירועים משפחתיים".

אתה גר בקריית ים מאז שנולדת. איך זה לנהל קריירה שתופסת תאוצה בעוד שאתה גר רחוק מהמרכז?

"קשה מאוד. אבל אני אוהב את הקריה, זה הבית שלי. הקדשתי פרק ארוך בחיים שלי לשיקום וחינוך ילדי הקריה. אני מאוהב בים, בשכנות, באנשים החמים".

איך אתה מתכונן להופעה?

"אני גבר, כמה אני צריך להתארגן?, אני כמובן מתאים את עצמי למופע, בודק מי קהל היעד ? מה הוא יעדיף לשמוע? חזרות בחירת לבוש ו התארגנות אני נוהג להקדים לבצע בדיקות קול, בלאנס, התאמת וידיאו וכו'".

איך היית מגדיר את סגנון המוסיקה שלך? אילו תגובות אתה מקבל מהקהל?

"הסגנון שלי הוא ייחודי בעיניי, אני תקוע אי שם בשנות ה- 80, זה איזור הנוחות שלי. המוזיקה שלי היא מוזיקה לכל המשפחה, המטרה של המוזיקה שלי היא לעורר רגשות, לגרום לך לחשוב קצת מעבר להנאה הרגעית. לדוגמא השיר "ילד שלי" הוקלט לפני מספר שנים, כשהשמעתי את השיר לקבוצת הביקורת שלי קיבלתי חוות דעת מאוד מיוחדת ממישהי שחזרה אלי ובבכי קורע לב אמרה שהשיר מספר בדיוק את הסיפור שלה שהיא חוותה באותם ימים עם בנה, וזה ריגש אותי מאוד, הרגשתי שהשגתי את המטרה שלי".

הפרסום שלך התחיל בגיל יחסית מאוחר. יש לך הסבר לזה?

"האמת שנכון זה נובע מהרבה סיבות שבעצם בשנות ה 20 לחיי הייתי עסוק בהקמת תא משפחתי והייתי עסוק בהישרדות היום-יומית של משפחתי והזנחתי את הרצונות או המטרות הפרטיות שלי. אני מאמין שנוסף לזה, לא הייתי מוכן נפשית ליציאת אלבום או לשירים משלי ולעמוד בלחצים ובביקורות, לטוב ולרע. היום אני בשל יותר, בוגר יותר יודע מה אני רוצה ואיך להגיש ולהשיג את זה".

אם היית יכול לחזור בזמן 30 שנה אחורה, מה היית משנה?

"אני לא כל כך מאמין באילו. אילו זה המקום של כל המוצלחים שיכולים לתת לדמיון לעוף ואני עם רגליים על הקרקע, לפני 30 שנה הייתי בתקופה אחרת בתקופה של הישרדות תא משפחתי ופרנסה הייתי במקום אחר וגם מוסקאלית הייתי במקום אחר כנראה שהייתי חשוף להרבה השפעות על איזה שירים ונושאים לשיר ובטח מתלהב מכל שיר שהיו מציעים לי אבל בעשור האחרון אני בוחר את החומרים שלי בקפידה אני מעורב בכתיבה בהלחנה בעיבודים בשירה וכל תו ותו רק אציין שלפני 30 שנה הייתי מופיע קצת שונה כיאה לבחור צעיר משתולל על הבמה מתפרק ונותן את כולי ומעביר את הקהל חוויה".

בשיר הקודם שהוצאת לרדיו "להשתחרר" אתה מתאר בשיר שהצלחת להשתחרר מכבלים נפשיים

"נכון בשיר "להשתחרר" אחרי כל מה שעברתי התהום העמוקה העצב והגאות באה ההתפרקות והבנה שכל מה שנטמע בי וכל מה שננטע בי פורץ ופורח וכל מה שחשבתי שאבוד מקבל תובנה חדשה ותבונה חדשה והבנה שככל שאשחרר ואשתחרר יוטב לי וכמו שאומרים מהחיים האלו לא יוצאים בחיים מוטב להנות בהם כמה שיותר שקיבלתי את השיר התחברתי למילים שסיפרו את התהליך שעברתי".

אילו נושאים לא היית מוכן לשיר?

"האמת משתדל לשיר על דברים שעברתי בחיים ומשותפים לכל אחד מאמין שנושאים פולטים פחות וגם שירי דיכאון פחות לחפש את האור בכל מה שקורה ובמה שכבר קרה".

עם אילו זמרים בארץ ובעולם היית רוצה לשיר דואט?

"וואו, לצערי עם מי שהייתי רוצה לשיר דואט היא כבר לא בין החיים. עם עופרה חזה הבינלאומית".

לקראת יום המשפחה, כמה אתה אדם משפחתי? מה המסר שלך לקוראי ישראל ניוז לקראת יום זה?

"אבי טויטו זה 100% אחוז משפחה. כל מי שמכיר אותי מכיר את הצד שמגונן על המשפחה לפעמים התגוננות יתר אני מוקיר למשפחה שתמיד נמצאים בשבילי חוגג עם המשפחה את כל החגים אוהב אותם בכל רגע בחיי ונותן את נשמה. זאת למדתי מאבי שמשפחה אצלו זה מעל לכל כמי שליווה את אבי בשנותיו האחרונות. למדתי והפנמתי מה זו משפחה בשביל אבי ומרגיש שככה גם אצלי ומאחל לכולם יום משפחה עם הרבה אהבה ותשומת לב למבוגרים שבנינו. תהיו בשבילם, ותשמרו על התא המשפחתי אין דבר יקר יותר ממשפחה".

איפה אתה רואה את עצמך חמש שנים מהיום?

"האמת? לא יודע. מקווה שאני אמשיך להתפתח מוסיקלית ואעשה לאנשים טוב מבחינה רגשית ומחשבתית".

אבי טוויטו בהופעה
אבי טויטו בהופעה
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: