מבזקים

צא ולמד אביגדור ליברמן

תוכן עניינים

בעוד יאיר לפיד משתדל לשנות עמדות, אביגדור ליברמן רק מחריף אותן. יעבוד לו, או לא?

מאיר אוליאל | י"ג באייר תש"פ | יום חמישי 7 במאי 2020 | מערכת ישראל ניוז

ידוע שלפני כל מערכת בחירות כל מפלגה מביאה את האג'נדה שלה. אם זה על המצב הביטחוני ואם במצב הכלכלי, במצוקת הדיור ועוד כאלה רבות.

כמה מצער מבחינתי, שיש בכל מערכת בחירות את האחד הזה לכאורה, שמגיע ורואה לנכון פשוט לשים את ענייני הדת בראש מעייניהם של הציבור ובראש סדר העדיפויות שלו, כאילו שזה רק מה שחסר במדינה הזאת לאנשים, שאברך מקבל 1200 שקל, בו בזמן שמיליונים מפוזרים לענפי ספורט חסרי טעם, שממילא לכאורה לא נושאות פרי (וכבר ידע לעקוץ בעניין יפה מאוד השר סמוטריץ בטוב טעם). בכל מקרה אין ספק שמדובר בבורות לשמה ואני אסביר את דבריי.

כבר שנה ומשהו מאז בחירות מועד א', כל המדינה הייתה עדה למה שמר אביגדור ליברמן כביכול הסית. פשוט הסית כביכול נגד החרדים. אם זה שרוצים, להחזיר אותנו לימי דוד ושאול, ואם זה כביכול בקמפיין אפילו של נתניהו, שבו נראה עם פאות וכובע חרדי שכביכול הוא הולך להקים מדינה חרדית, וזה כל כך מפחיד מה שיהיה פה, כדרכם של מסיתים, והכל רק בשביל כביכול כמה מנדטים, שישאירו אותך בחיים הפוליטיים.

בנינו ליברמן, הרי כולם יודעים שזה לא יקרה. ואתה כביכול לא תצליח להפיל את העם היהודי ששומר תורה והולך בדרך ישראל סבא, ואם החרדים היו רוצים לעשות זאת ולחזור לתקופה יציאת מצריים שהכל היה מתנהל רק על מי מוצא פיהם כביכול של הרבנים ובתי הדין הרבני, אז הם היו דורשים זאת בפחות מעשרים וארבע שעות. כי זה בנפשם מצד מדינה יהודית הלכתית שכך אמורה להיות. ולא בסתלבט כביכול כמו שר הביטחון שלנו לשעבר, שעשה מה שהבטיח כביכול לבוחריו, שתוך 24 שעות מאז כניסתו לתפקיד הוא "יחסל את הנייה".

אז עזוב אותך ליברמן. אין ספק שמדובר כביכול בבורות מצדך ולא משנה על מה ומי אתה מתמקד. תדע אין משחקים בספר החוקים! ואני אסביר את דברי.

לי כאדם חרדי אין לי בעיה שאדם חילוני יעשה מה שהוא רוצה בשבת בבית שלו. כמובן שהייתי מעדיף אחרת, אבל לעשות זאת בפרהסיה? ולעשות מזה עניין בזמן שרוב אזרחי המדינה שומרים על המסורת. אם כן מדוע אתה רואה לעיניך, ולשים לעיני בוחרך כביכול, דווקא את עניין הדת?. נמצא שהטעם לכך בכל קמפיין כזה ובכל הקמפיינים שלך בשלושת מערכת בחירות האחרונות, שאתה כביכול נמצא כאן בשביל לקושש עוד כמה מנדטים מהציבור ש"אוכל" במשך עשרות בשנים, את מה שהסיתו נגד הציבור הדתי והחרדי.

ומה בסוף נשאר מר ליברמן, אתה יודע? אני לא צריך לספר לך. כל מי שניסה לעשות קמפיין בדרך הזאת, כשל, כי זה לא אסטרטגיה, אלא נתינת לגיטימציה לשנאה, ולכן לדעתי נכשלת כי הציבור לא משוגע. שהרי אם כל כך ה"פרזיטים" כפי שאתה מגדיר אותנו, בגלל שבחורי הישיבות שלנו ברובם לא מתגייסים, וזהו זה שקר אחד גדול! אז מה דעתך שהחרדים יעבירו חוק שאומר שכל בחור מהציבור החילוני, שמסיים בית ספר, יתחיל ללמוד בישיבה?. זה נשמע לי בסדר גמור, לא כך?

אלא מסתבר שישר תזעק כביכול בהסתה, הדתה ועוד כל מיני מילים יפות שאתה מוכר כביכול בחנות השנאה שלך. מה שאין, כן אם, חרדי לא התגייס זה כבר נקרא פרזיט. אז בוא לא נשתגע ותשחרר אותנו לחיינו ותן לנו לחיות מדרך אבותינו, שהיו בטח הרבה יותר מלומדים ועם דרך אסטרטגית ואהבה במסורת של אלפי שנים.

ויש לי סיפור שממש ממחיש זאת, הסכת ושמע: באחד מהפסוקים בתורה כתוב לעם היהודי שה' הבטיח "גאולת עולם" דהיינו שאת הגאולה לחיי הנצח, עם ישראל יקבל בכל מקרה. מסופר על אחד הכמרים שנתקל בפסוק זה והיה חייב לברר מה הפשט. הלך ושאל את הרבי מקלויזבורג "וכי אנחנו כל הגויים לא יכולים ביום אחד להתאחד נגדכם ולגמור אתכם? אנחנו מיליוני אנשים בעולם, אז ככה שהפסוק הזה לא הכי מסתדר".

השיב לו הרב במשל: "למה הדבר דומה? לעוף לבן שהכניסו פעם ללול של תרנגולות שחורות, שנחשבות גסות וחסרות רחמנות. ואכן כשראו התרנגולות השחורות שהוא נכנס ללול, התחילו כולן לרוץ לקראתו בהבנה שכל אחת תוכל לאכול את העוף הצנום והמסכן קודם.

"והנה תוך כדי דהירה לא נשאר כלום. למה? אתה יודע למה?" שאל הרבי, והסביר "תדע, ברגע שיש מריבה וחשיבה רק על עצמך, אז כל אחד בדרך פשוט ירמוס את השני בכדי לנצח ולהשיג. אך בתכלס אף אחד לא מרוויח! לכן כשיבואו כל אויבי ישראל לעבר עם ישראל, הם פשוט ילחמו אחד בשני ולישראל לא יקרה כלום. זאת כוונת הפסוק "גאולת עולם".

נחזור לענייננו. אני חושב שזה הנמשל הטוב ביותר גם אליך מר ליברמן. כשאתה בא למלחמה (פוליטית מצדך) שהיא חסרת בלמים וחסרת אסטרטגיה אמיתית כביכול, עליך לבוא ולטרוף את הקלפים והתוצאה תהיה דומה ולא ישאר ממך כלום. המציאות מראה שלא נכנסת לקואליציה. כיום אתה יושב עם החברים שלך בגוש השמאל. איבדת את הערך המנדטים שלך בקרב רבים מהציבור שלך עולי רוסייה שבעצמם כביכול כבר לא מעוניינים בך.

ואילו החרדיים ממשיכים בפעילות ברוכה, בטוב טעם, ממשיכים לתמוך בתורה ובערכים החשובים של ארץ ישראל. דת ומסורת. בדעתי האישית מר ליברמן אציע שתבדוק טוב טוב לפני שאתה יוצא למלחמה, נגד מי אתה יוצא ואיך אתה יוצא ממנה.

צילום: דוברות ח"כ אביגדור ליברמן
צילום: דוברות ח"כ אביגדור ליברמן
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: