מבזקים

הסאגה הסתיימה: הכנסייה המיסיונרית באשדוד נסגרה על מנעול ובריח

תוכן עניינים

המחזה הזה חזר שוב ושוב בשבועות האחרונים: מיסיונרים התכנסו בניגוד לחוק לביצוע טקס תפילה נוצרי, בניגוד להוראות החוק ותוך זלזול בבריאות הציבור

מאיר אוליאל | י' באייר תש"פ | יום שני 4 במאי 2020 | מערכת ישראל ניוז

יד לאחים פנו למשטרה שוב ושוב בזמן אמת, אך זו כמעט ולא עשתה דבר. פעילות נמרצת של סגן ראש העיר הרב יחיאל ויינגרטן, הובילה לפשיטה על המקום, בהשתתפות עשרות שוטרים. יום למחרת הפשיטה הודיעו המיסיונרים: "אנו סוגרים את הכנסייה עד להודעה חדשה".

אחרי הדיווח המקומם מהשבוע שעבר על הכנסייה המיסיונרית הפועלת באזור התעשייה של אשדוד, בניגוד להוראות משרד הבריאות, בה בשעה שאלפי בתי הכנסת בארץ סגרו את שעריהם, והמשטרה פעלה ביד קשה נגד מנייני תפילה בודדים שגילתה, הצליח המאבק העיקש של יד לאחים שנמשך כחמשה שבועות, והכנסייה נסגרה.

ראשיתו של הסיפור החלה כזכור מפניות שהגיעו ליד לאחים מהן עלה כי הכנסייה המיסיונרית קהילת בית הלל שהיא סניף של כת היהודים המשיחיים באשדוד, עורכת בו טקסים נוצריים בהשתתפות אנשים מהכת. העבירה על החוק הייתה בשל ההתכנסות של יותר משני אנשים זרים יחד, בה בשעה שנאסר, להבדיל, על קיום מנייני תפילה בכל צורה שהיא.

גם מאוחר יותר, כאשר הותר ל-19 אנשים להתאסף יחד לצורך תפילות, עברו המיסיונרים על החוק, כיוון שהם ערכו זאת במקום סגור ולא בשטח פתוח, כמו כן בגלל שלא שמרו על מרחק של שני מטרים האחד מהשני. המיסיונרים לא הסתפקו בזאת והעבירו את התפילה שערכו במקום למאות אנשים נוספים שצפו בו באשדוד ובסביבתה.

פעילי יד לאחים שבו וקראו למשטרה שוב ושוב, במשך שש פעמים שונות בהם התכנסו המיסיונרים והתריעו בזמן אמת על הפעילות האסורה, אולם מלבד פעם אחת שבה הגיע שוטרים למתחם, המשיך המקום לפעול והמשטרה לא נקטה בפעולה נוספת.

משכך פנו אנשי 'המחלקה להצלה ממיסיון' בארגון לסגן ראש העיר הרב יחיאל ויינגרטן שידיו רב לו בכל פעולה לטובת שלומם ורווחתם של תושבי העיר, וביקשו ממנו כי יפעיל לחץ על הגורמים האחראיים, לבל יקבלו המיסיונרים יחס עודף ומעלים עין. התערבותו של הרב ויינגרטן הועילה וביום חמישי, עת הגיעו המיסיונרים לאסיפה השבועית שלהם, פשטו עשרות שוטרים על המקום וגילו 15 מיסיונרים שהתכנסו בו. המשטרה ביקשה מהנוכחים לפזר את ההתקהלות בו במקום והתרתה בהם ובמיסיונר המפעיל את הכנסייה כי אם ההתכנסות הזו תימשך שוב הם יקנסו בסכומים גבוהים. ואכן, למחרת הוציאו המיסיונרים הודעה כי הכנסייה תיסגר מכאן ואילך על מנעול ובריח עד להודעה חדשה.

ביד לאחים מבקשים להודות לרב ויינגרטן ומדגישים כי "לולי התערבותו המהירה, היה המקום ממשיך לפעול באין מפריע תוך שהוא מהווה מוקד אפשרי להתפרצות הקורונה שיכול לפגוע קשות בתושבי אשדוד השומרים על החוק".

צילום | יד לאחים
צילום | יד לאחים
צילום | יד לאחים
צילום | יד לאחים
צילום | יד לאחים
צילום | יד לאחים
"אסיפות לא יתקיימו עד להודעה חדשה" המכתב שהוציאה הקהילה
"אסיפות לא יתקיימו עד להודעה חדשה" המכתב שהוציאה הקהילה
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: