מבזקים

האדמ"ור יאשיהו פינטו שליט"א יקים ישיבה גדולה במרקש מרוקו

תוכן עניינים

בשיעורו יומי מיוחד המשודר לרבבות צופים, קרא גאב"ד מרוקו רבי יאשיהו פינטו שליט"א, להמשיך ולחזק את יהדות מרוקו. בדבריו הודיע על רכישת מבנה ענק במרכז מרקש, כהכנה לפתיחת ישיבה ובה בחורים מכל רחבי העולם. בקומפלקס יבנה בית המדרש הענק ומקום לקהילה שתהווה מגדלור רוחני רב השפעה בדרכה של שובה ישראל ולאור תורתם של גדולי התורה בדורות הקודמים, רבני ארצות המגרב

בן ציון עטיה | ט' באייר תש"פ | יום ראשון 3 במאי 2020 | מערכת ישראל ניוז

יהודים מכל העולם צפו בשידור חי בשיעורו של הרב, שהתקיים במוצאי שבת האחרונה. הרב התייחס למצב היהדות במרוקו וההשפעה הרוחנית הגדולה שיש לתלמידי הישיבה, תוך שהוא מבשר על ההערכות להקמת ישיבה גדולה בעיר מרקש.

הרב בישר על על הקמת מרכז תורני גדול ומיוחד בעיר מרקש, כאשר בימים אלו נערך הרב לרכישת מבנה גדול ומכובד שבו תשוכן הישיבה על שלל אגפיה. התוכנית היא להעמיד במקום בית מדרש המיועד למאות תלמידים, בהם אברכים שיקבלו מקום מגורים במקום, וכמאה וחמישים בחורים, שיגיעו למקום מרחבי העולם.

הרב ציין כי בימים אלו מתחילה ההרשמה לבחורים מכל רחבי העולם, כשהתקוה היא שבע"ה בקרוב עם הרגיעה בהתפרצות המגיפה יפתחו השערים, וניתן יהיה להגיע למרוקו, ולהצטרף לקול התורה שיחזור וימלא את סמטאותיה של מרקש, עיר גדולה לתורה וליראה בימי עבר.

המבנה שהחוזה על רכישתו נערך בימים אלו, הינו מתחם רחב ידים, שיכלול בתוכו את כלל צרכי התלמידים ברוחניות ובגשמיות, כשבשבועות האחרונים, החלו כבר ברכישת ספרי "אוצר הספרים" הגדול, שאמור להיות בישיבה החדשה, שתשמש מגדלור רוחני לכל יהדות מרוקו בנוסף לישיבה הקיימת שבקזבלנקה בה קול התורה מהדהד בקול גם בימים אלו.

במהלך השיעור הדגיש הרב, שהקמת הישיבה עומדת בראש מעיניו, וכי הוא כולו תקוה שבתוך זמן לא רב, יפתחו שערי המדינות והמטוסים הראשונים שיצאו לנסיעות אזרחיות, יכללו בתוכם את הטיסות המיוחדות של בחורים, המחפשים את השקיעות ברוחניות, וההתנתקות מחיי חומר, תוך שהם הופכים לבני עליה מיוחדים.

יצויין כי מלכות מרוקו היא מלכות של חסד. מלך מרוקו נוטה חסד ורחמים כלפי בני הקהילה היהודית בארצו, והם חשים קרובים לארמון המלוכה, ומזכירים את המלך בתפילה לברכה מידי שבת בשבתו. היחסים החמים שבין בית המלוכה לקהילה, מתבטאים גם בביקורי יהודים מכל העולם, שבאים למדינה בה צמחו במשך למעלה מאלף שנה, גדולי חכמי ישראל.

הויזה לביקור במרוקו ניתנת בדרך קלה ומהירה כאשר גם במקרה זה של הגעת בחורים לישיבה, יסודרו ענייני האשרה והויזה על ידי קהילת שובה ישראל. כל זאת באישור הממלכה, שמקבלת בזרועות פתוחות את ההתפתחות הרוחנית של הקהילה היהודית במרוקו.

הרב פינטו הדגיש כי בכוונתו להיות בע"ה בישיבה במשך שעות רבות בכל יום, כשהישיבה תנחיל את דרכה של קהילת קודש "שובה ישראל", שכבר העמידה אלפי תלמידים, לאותם בני ישיבה, במטרה ליצוק בהם, רוח של תורה ויראה.

כאמור על פי הכרזת הרב, החל בימים אלו הרישום לישיבה החדשה, שבחורים ואברכים מכל רחבי העולם. כל המעוניינים לקחת חלק בהקמתה של הישיבה יכולים לפנות לטל. 0527174333, לקראת הימים שיבואו בהם ניתן יהיה לצאת בטיסה אל העיר מרקש שבמרוקו.

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: