מבזקים

יום הזיכרון לחללי צה"ל | נוטעים עץ חיים לכל חלל

תוכן עניינים

מיזם מיוחד המועצה האזורית בקעת הירדן: תלמידי רגבים בעמק ותנועת הביטחוניסטים נטעו 366 עצים לזכר חללי צה"ל שנפלו בעת שירותם בבקעת הירדן

נועם נהרי | ד' באייר תש"פ | יום שלישי 28 באפריל 2020 | מערכת ישראל ניוז

הקורונה לא עוצרת את תלמידי תוכנית רגבים בעמק, ישיבה תיכונית חקלאית מבית עמותת רוח הגולן שהחליטו להנציח את לוחמי צה"ל שנפלו באזור בקעת הירדן, בדרך של נטיעת יער בבקעה,שתיל לכל נופל. במסגרת היוזמה, בהובלת ראש המועצה האזורית בקעת הירדן מר דויד אלחייני ובשיתוף תא"ל אמיר אביבי מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים וסא"ל משה (מוסא) פלד, ממשחררי ירושלים וחבר התנועה, יינטעו שתילי זיתים, תאנים ורימונים כדי לסמל את הגיוון והיופי שבחברה הישראלית– כולם משבעת המינים שנשתבחה בהם ארץ ישראל.

במקביל להכנת השטח של תלמידי הישיבה, סייעו בנות אולפנת 'רגבים בגולן' באיתור המשפחות השכולות של נופלי הבקעה, הזמנתן לטקס הנטיעות, ורתימת המשפחות השכולות למהלך ההנצחה של יקיריהן.

בצל הגבלת ההתקהלות בעקבות נגיף הקורונה, יצאו התלמידים להכשיר את המקום בשטח הפתוח, תוך שהם מקפידים על הנחיות משרד הבריאות כמו חבישת מסכות ושמירת מרחק בטוח בין התלמידים. הם סיקלו אבנים, עידרו את המקום, חפרו בורות לנטיעת השתילים, שילטו את המקום והכינו אותו לקראת הנטיעות וטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונרצחי פעולות האיבה שיתקיים מחר במקום.

"היום, ביום הזיכרון, המשפחות השכולות ואנחנו ננטע 366 עצים, עץ לכל חלל", מספר ישי דוד, תלמיד כיתה י"א בישיבה התיכונית "רגבים בעמק" מבית עמותת רוח הגולן. "ליד כל עץ נציב שלט עם שמו של החייל שנפל. דווקא בימים אלה של חוסר וודאות ודאגה של כולם, חשוב לנו לנטוע פה משהו טהור של נוער".

תא"ל אמיר אביבי מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים: "אנחנו שותלים היום את העצים לזכרם של אל"מ אריק רגב וסרן גדי מנלה הי"ד ו366 נופלי הבקעה, שנפלו כאן על הגנת העם והארץ, מזכירים לעצמנו, כמה חשובה חלקת מולדת זו, כמה חשוב לשמור על ריבונותה ועל גבולה המזרחי של מדינת ישראל. נפילתם לא הייתה לשווא. אנחנו כאן כדי להמשיך את דרכם".

מנכ"ל עמותת ׳רוח הגולן׳ גבריאל חמו שיבח את בני הנוער ואמר: "פעם אחרי פעם אנו עדים לכך שעבודת האדמה קושרת את החקלאי בעבותות של חיים ואהבה למקום. תלמידי תוכנית "רגבים" מלמדים את כולנו, פעם אחר פעם, שיעור באהבת העם והארץ. באהבת התורה ובשמירה על ערכי הנצח של העם היהודי. אנו גאים בהם ובצוות החינוכי שמסוגל לטפח עוצמות חיים שכאלו".

התוכנית החינוכית-חקלאית "רגבים בעמק" מבית עמותת רוח הגולן פועלת לחיבור הנוער לאדמה ולעבודת האדמה תוך דגש על פיתוח אחריות בתחומי החיים ובניין האישיות מתוך עמל בעבודת המידות, בעבודת האדמה ובלימודים. "רגבים בעמק", אשר הוקמה לפני כעשור בקיבוץ טירת צבי, מיועדת לתלמידים בכיתות ט'-י"ב הרוצים לשלב עבודה חקלאית, לימודי קודש, תעודת בגרות מלאה ופעילות חברתית במסגרת פנימייה מלאה. התלמידים עובדים לאורך השנה בחקלאות, כשעיקר העבודות מתבצעות בחממות, בשדות ובמטעים הנמצאים באזורי ההתיישבות בהם ממוקמים המוסדות, כאשר לאורך השנה קיימת סולידריות ומחויבות גדולה בין החקלאים והתלמידים.

 

דוברות אזורית בקעת הירדן
דוברות אזורית בקעת הירדן
דוברות אזורית בקעת הירדן
דוברות אזורית בקעת הירדן
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: