מבזקים

מה הקשר בין עב"מים למתקנים גרעינים?

תוכן עניינים

הסנטור האמריקאי לשעבר מייק גראבל טען כי ממשלת ארה"ב מסתירה את הקשר בין עב"מים לכורים הגרעיניים. בראיון איתו בשנת 2013 אמר: "כלי טייס לא מוכרים, שאינם מעשי אדם, מפריעים לפעילות התקינה של מערכות שיגור טילים גרעיניים"

דוד רונן | ל' בניסן תש"פ | יום שישי 24 באפריל 2020 | מערכת ישראל ניוז
דובר של העמותה הישראלית לחקר עב"מים וחיים חוץ ארציים

לטענת האקס סנטור מייק גארבל "הממשל משקר כאשר הוא טוען כי אין לו מידע על תקריות בהן מעורבים עב"מים בשיבוש פעילויות בבסיסים הללו. בעדותו, הביא גארבל עדויות ישירות של קצינים בדימוס, של שוטרים, וכן של אזרחים המועסקים במערכת הביטחונית.

בתאריך 27 ביולי בשנת 2010, ארגן סרן מצבא ארצות הברית יחד עם חוקרי עב"מים, קבוצה של 140 יוצאי צבא ביניהם 7 קציני חיל אויר לשעבר, אשר חשפו פעילות עב"מים ממושכת באתרי הנשק הגרעיני של ארה"ב, בתקופת המלחמה הקרה של המדינה עם ברית המועצות לשעבר.

במהלך השנים 2014-2015 הודה הצי האמריקאי כי אין בידו די מידע בכדי לקבוע, מה היו העצמים המוזרים אשר נצפו בשמי ארה"ב, כשהם מבצעים תמרונים בלתי אפשריים כמעט על בסיס יומי. עוד נאמר כי נשללה האפשרות שהיו אלו מטוסי ביון של אחת המעצמות האחרות.
בין העדים הרבים, היו טייסי קרב שמסרו כי ברוב האירועים הופיעו העצמים הבלתי מזוהים מעל בסיסי טילים גרעיניים, וכן מעל תחנות כוח גרעיניות. חלק מהעדויות דלפו ופורסמו בעיתון ניו-יורק טיימס.
ובנימה אישית: בתחילת שנות התשעים פרסמתי בעיתון מעריב כתבה, בה ראיינתי זוג ישראלי אשר בילה סוף שבוע באילת, כאשר בני הזוג חזרו משם חזרה למרכז הארץ, הם נסעו בכביש הסמוך לכור בדימונה. בשלב מסוים החלה האישה לצעוק לבעלה שיעצור. הבעל המבוהל עצר בזהירות בצידי הדרך, ואז ראה את אישתו מצביעה כלפי מעלה וצועקת: "עב"ם! עב"ם!".
עוד בטרם הרים את עיניו, הבעל גער בה ואמר: "זה הצפלין מרחף מעל לכור ותפקידו לוודא כי אין פולשים למקום". תוך כדי דיבור הוא הרים את עניו לשמים והסתכל לכיוון אליו הצביעה אישתו. לחרדתו, הוא ראה כי אכן מדובר בצפלין נמצא, אך במרחק מה ממנו ריחף עצם ענק בגודל של כמה מטוסי נוסעים בצורת האות וי. העצם הענק התנדנד מצד לצד ומדי כמה שניות דילג במהירות בלתי נתפסת, למרחק של כמה עשרות מטרים, ואז שב וחזר למקום אחר.
מאחר והיה זה אור יום מלא, חששו בני הזוג שמא ייעצרו אותם. הם נסעו מהמקום כששניהם המומים ושומרים על שתיקה מוחלטת, עד שהגיעו לביתם.
האם צילמו בני הזוג את העצם הענק? לצערי אני מנוע מלענות על שאלה זאת.
עב"ם מעל הכור הגרעיני בפוקושימה יפן, התגלה אחרי רעידת האדמה הגדולה והצונמי שבא בעקבותיה. צילום מסך
עב"ם מעל הכור הגרעיני בפוקושימה יפן, התגלה אחרי רעידת האדמה הגדולה והצונמי שבא בעקבותיה. צילום מסך

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: