מבזקים

מתנדבי איחוד הצלה יקראו קדיש וידליקו נר במקום בני משפחות שכולות שלא יוכלו להגיע לבתי העלמין

תוכן עניינים

רוצים להגיע לקבר יקירכם ואינכם יכולים לצאת מהבית? אל דאגה. מתנדבי ארגון רפואת החירום איחוד הצלה יגיעו ביום הזיכרון לקבריהם של חללי צה"ל, יקראו קדיש סמוך לקבר, ידליקו נר זיכרון ויתעדו את המעמד עבור בני משפחה וחברים שיהיו מעוניינים בכך

יוסף שמואל | כ"ט בניסן תש"פ | יום חמישי 23 באפריל 2020 | מערכת ישראל ניוז

באיחוד הצלה יזמו פרויקט מבורך בשל המצב הסגר הצפוי ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ובמיוחד בשל העובדה שלא יאפשר הגעה לבתי העלמין. היוזמה היא בתיאום מוחלט ובאישור משטרת ישראל. את מיזם הזיכרון ״1221 זוכרים כל אחד״ הגו שתי נשים שהכירו בקורס חובשים של איחוד הצלה ומתנדבות בארגון: אתי פרץ מבית שמש ואורלי מסד ממושב בן שמן.

אורלי היא אלמנתו של רס"ן תמיר מסד ז״ל, איש סיירת גולני, מלוחמי הבופור במלחמת לבנון הראשונה, שנהרג במהלך שירות מילואים בשנת 2002 בהתקלות עם מחבל מתאבד באריאל. אתי ואורלי, זו שומרת מצוות וזו מושבניקית חילונית, משקפות בחברות ביניהן וברוח ההתנדבות את המהות שעומדת מאחורי 6,000 מתנדבי איחוד הצלה.

אלי פולק, מנכ"ל איחוד הצלה אמר "בשביל הורים ובני משפחות שכולות אשר רגילים לומר קדיש ולהדליק נר כל שנה על יד קבר הבן או הבת, יום הזיכרון הזה יהיה קשה ועצוב שבעתיים, כשאפילו חיבוק מהחברים והמשפחה הם לא יוכלו לקבל. היוזמה שלנו באה להדגיש שלמרות הנסיבות יוצאות הדופן שנקלענו אליהן, אנחנו זוכרים ומכבדים כל אחד מהנופלים, ומחבקים כל אחת מהמשפחות. אנו עושים זאת למען אחדות ישראל גם בזמנים קשים אלו.

משפחות שכולות שנבצר מהן לפקוד את קברי הבנים והבנות, ותהיינה מעוניינות בעזרה, יוכלו לפנות לאיחוד הצלה מהיום ועד יום שני, ערב יום הזיכרון, בשעה 17:00 באמצעות האתר:  http://www.1221.org.il/remember

להשאיר פרטים באתר איחוד הצלה הנ"ל, ולבקש שמתנדבים שיגיע לחלקת הקבר לחלוק כבוד ליקיריהן. המתנדבים יקראו קדיש וידליקו נר זיכרון לזכר החללים. בני המשפחה יקבלו תיעוד מצולם של טקס הזיכרון המצומצם.

 

זוכרים

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: