מבזקים

טויוטה מביאה את המהפכה ההיברידית לכלל קטגוריות הרכב

תוכן עניינים

אחד התהליכים המשמעותיים והמקיפים ביותר במתרחשים כיום בעולם הרכב הוא מה שמכונה – "המהפכה ההיברידית". בשנים האחרונות ניתן לראות זינוק חד במספר הרכבים ההיברידיים הנוסעים על הכביש, והדבר נכון עבור כבישי ישראל כמו גם עבור כבישי העולם כולו.

מה שהחל לפני עשרים ושתיים שנים בלבד, עם השקתה של המכונית ההיברידית הראשונה – טויוטה פריוס (Toyota Prius), הפך מאז כאמור לאחת המגמות הנרחבות והמבורכות ביותר בתחום. חברת טויוטה, האמונה כאמור הן על הפיתוח של סוג הנעה זה והן על השקת הדגמים ההיברידיים הראשונים, מביאה בשנים האחרונות את המהפכה ההיברידית גם לקטגוריות נוספות בעולם הרכב, דוגמת הקטגוריות הבאות –

הנעה היברידית ברכבים עירוניים קומפקטיים – טויוטה יאריס החדשה

בקטגוריית הרכבים הקומפקטיים המשמשים לרוב לנהיגה במרחב העירוני הנעה היברידית היא דבר מתבקש מאליו – מדובר בסביבה בה הרכב נוסע פעמים רבות במהירויות נמוכות ותוך עצירות תכופות, בדיוק סוג הנסיעה הבזבזני ביותר מבחינת תצרוכת דלק, וכזה המסוגל להיעשות בקלות על ידי המנוע החשמלי הנכלל בהנעה ההיברידית.

רכבי קרוסאובר – טויוטה ראב 4 – קטגוריה SUV

גם בתחום רכבי הקרוסאובר (רכבים המהווים שילוב של רכב כביש עם רכב שטח, מהם ניתן לראות המון בארץ בעשורים האחרונים) מכניסה טויוטה בשנים האחרונות גרסאות היברידיות, דוגמת טויוטה ראב 4 (Rav 4) או טויוטה C-HR.

בעבר, נהוג היה לחשוב כי ההנעה ההיברידית מתאימה בעיקר לרכבי כביש וכי לא תוכל לתמוך בצורה יעילה ברכבי שטח למיניהם, אשר בנסיעות שמחוץ לכביש מצריכים עוצמה רבה יותר. אך בטויוטה פיתוח את ההנעה ההיברידית בצורה משמעותית מאז השקתה ההיסטורית של הטויוטה פריוס וכיום היא מאכלסת גם רכבי קרוסאובר למיניהם.  כך, גם אלו הנוהגים על רכבי שטח/כביש למיניהם אינם חייבים לממן תצרוכת דלק בזבזנית ויקרה.

רכבי מנהלים היברידיים

בעלי רכבי מנהלים ומכוניות יוקרה לרוב יכולים להרשות לעצמם את הטכנולוגיה המתקדמת והטובה ביותר, גם אם היא יקרה יותר מאשר אלטרנטיבות פחות יעילות ויותר מזהמות. ואכן, אינספור בעלי רכבים מקטגוריה זו עברו בשנים האחרונות לגרסאות ההיברידיות.

ניתן להמשיך ולסקור קטגוריות שונות בעולם הרכב ולבחון את האופן בו המהפכה ההיברידית, והמהפכה הירוקה בכלל, מגיעה אליהם. מספיק לציין כי בערים רבות בעולם (ובכללן גם תל אביב) ניתן למצוא כיום אוטובוסים חשמליים לחלוטין, כמו גם אמצעי הנעה ציבורית אחרים המתאפיינים בהנעה חשמלית מלאה או משולבת (היברידית). ברחובות טוקיו ניתן למצוא אפילו רכבים המונעים באמצעות הנעת מימן מיוחדת וחדשנית, אותה מפתחת גם כן חברת טויוטה.

נקווה כי מגמה זו שהחלה על ידי טויוטה תמשיך ותתרחב, עד שעולם הרכב כולו יהפוך לירוק וידידותי הרבה יותר לסביבה…

toyota

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: