מבזקים

כיצד קרה שבלגיה היא הנקודה הכי חמה באירופה למקרי מוות מנגיף הקורונה?

תוכן עניינים

השבוע רשמה בלגיה את שיעור התמותה הגבוה ביותר ממקרי מוות מנגיף הקורונה. בפלנדריה, האזור שנפגע הכי קשה מהנגיף, רבים שואלים "מדוע כל כך גרוע כאן?". בעיר סנט-טרוידן שואלים: "האם העובדה שרבים מכאן יצאו לסקי באיטליה בתחילת ההתפרצות והפיצו את הנגיף. או שנעשו טעויות מההתחלה?"

גבריאל ודררו | כ"ה בניסן תש"פ | יום ראשון 19 באפריל 2020 | מערכת ישראל ניוז

ההבדלים בתיעוד מקרי מוות מנגיף הקורונה מקשים על השוואה בין נתונים סטטיסטיים בין מדינות ויכולים לגרום לכך שהנתון של בלגיה הוא מציאותי יותר, או אפילו נמוך יותר ממה שמצביע כעת על הנתונים. זה יכול גם להצביע על כך שמספר מקרי המוות כתוצאה מקורונה במדינות אחרות הוא גבוה מהמחשבה.

דובר משרד הבריאות, עמנואל אנדרה שמכיר בדרכה של בלגיה לרשום מקרי מוות דוחף את המדינה לראש הדירוג, אך אינו נוח. הוא טוען שזו הדרך הטובה ביותר לקבל תמונה אמיתית של המתרחש באמת. הדובר אמר: "אז העניין לכלול מקרים חשודים, הוא כדי לקבל את התמונה הטובה ביותר של רמת ההתפרצות הזו בקהילה שלנו, כולל מחוץ לבתי החולים, ואם אנו יודעים זאת, נוכל לפעול טוב יותר בשליטה של בקרת ההתפרצות הזו במקור הזיהום".

המטרה בבלגיה כעת היא לבדוק את כולם סובלים בתסמיני הקורונה, בין אם זה בבית חולים, בבתי טיפול ובקהילה הרחבה יותר. מה שבטוחה זה, שיקרה פה תהליך יקר וממושך, אבל יספר את הסיפור של מה שקורה באמת. אך עד שמדינות אחרות לא יעשו את אותה השוואה בין מדינות, זו עשויה להיות חסרת משמעות.

מרכז בריסל. צילום | AFP
מרכז בריסל. צילום | AFP
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: