מבזקים

כך הוצפה ישראל במשך חודש במאות חולים שנחתו מארה"ב

תוכן עניינים

מדו"ח אפידמיולוגי שפרסם משרד הבריאות בירושלים עולה כי, לפחות 40% אחוזים מנשאי נגיף הקורונה שנכנסו לישראל ממדינות זרות, הגיעו ממוקד המגיפה העולמי כיום. במהלך שבוע אחד בחודש מרץ, נחתו בשדה התעופה בן גוריון, לא פחות מ-310 חולים מארה"ב

רות קרייתי | כ"ב בניסן תש"פ | יום חמישי 16 באפריל 2020 | מערכת ישראל ניוז

בתאריך 18/3 מנעה ישראל כניסה מכל מי שאינו אזרח, או תושב המדינה. ימים ספורים לאחר מכן, נרשמה עלייה משמעותית במספר החולים שהגיעו לישראל לאחר שהייה בארה"ב, בצרפת, ובבריטניה, זאת נוסף למספר רב של חולים מאומתים שחזרו לישראל ממדינות אחרות. יתכן כי אם ישראל לא היתה נוקטת במדיניות בידוד מחמירה לשבים מחו"ל, ולא היתה סוגרת את הגבולות לאנשים שאינם יכולים לעמוד בתנאי הבידוד, ישראל לא היתה מוצפת בחולים ובמגמה עולה, בשבועות שלאחר מכן.

מנתונים שפרסם משרד הבריאות בירושלים נחשף כי בארה"ב, שכידוע מהווה כיום את מוקד התפרצות הקורונה העולמי עם למעלה מ-640 אלף תושבים חולים, היא גם המדינה שאחראית יותר מכולן ליבוא נשאי הנגיף לתחומי ישראל.

בתוך פרק זמן זמן של כחודש, בטווח שבין אמצע חודש מרץ לחודש אפריל, אובחנו בישראל לא פחות מ-570 חולי קורונה שידוע כי מדינת המקור בה הם נדבקו היא ארה"ב. חולים אלו היוו למעלה מ- 40% אחוזים מסך החולים שהגיעו לישראל ממדינות זרות ופי 4 מכל יעד אחר. לפחות 6 טיסות של אל-על, בהן שהו כ- 65 נוסעים שמאוחר יותר התברר כי היו חולי קורונה.

רובם המוחלט היו חסידי חב"ד משכונת קראון הייטס מוכת הקורונה מניו יורק. חלק מהם כבר חשו ברע עם עלייתם למטוס, ומיד עם נחיתתם הם הועברו לבידוד במלון דן. שם עברו החסידים מקראון הייטס בדיקה לאבחון הנגיף ואז התקבלו התוצאות החיוביות.

בהמשך, הודיעה אל-על על עצירת קווי התעופה בין ישראל לארה"ב, אך גם לאחר הודעה זו נודע כי בטיסות אחרונות של אל-על ושל יונייטד, שעדיין מפעילה קו בודד מניו-ג'רזי, נכחו עשרות חולי קורונה בקווים שהגיעו מניו-יורק ניו-ג'רזי, מיאמי, קליפורניה ולוס אנג'לס.

מרבית חולי הקורונה מארה"ב, לא פחות מ- 310 בני אדם, נחתו בישראל בשבוע האחרון של חודש מרץ. בדו"ח נכתב שלגבי 578 חולים שהגיעו ממדינות זרות לישראל, מדינת המקור עדיין אינה מופיעה, ולכן יתכן שהמספרים מארה"ב, גבוהים אף יותר.

כתוצאה מכך ובעיקר בשל מחדלי בדיקה שהתגלו בשדה התעופה בן גוריון, הודיע בשבוע שבעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו, על עצירת כל הטיסות הנכנסות למדינת ישראל, עד שתושג הסדרה משפטית שתאפשר לפיקוד העורף לבדוק את הבאים בשערי הארץ ולהעביר אותם ישירות למלוניות.

בעקבות החלטת נתניהו, בוטלה ביום שבת האחרון טיסת יונייטד לישראל מניו-ג'רזי וכ- 60 מנוסעיה שהמתינו למעלה מ-11 שעות בשדה התעופה, נאלצו לשהות בבית מלון למשך יומיים, עד שאושרה יציאה של הטיסה הבאה שבסופו של דבר היא המריאה שלשום.

אילוסטרציה. צילום | Shutterstock
אילוסטרציה. צילום | Shutterstock

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: