מבזקים

נתניהו הורה לעצור את כל הטיסות לישראל בעקבות מחדל בנתב"ג

תוכן עניינים

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לעצור את כל הטיסות לישראל, עד שיוסדר הסדר משפטי להעביר את הנוחתים לבידוד במלוניות. נציין כי רוב הנוסעים חזרו לביתם במוניות

גבריאל ודררו | י"ז בניסן תש"פ | שבת 11 באפריל 2020 | מערכת ישראל ניוז

הבוקר נחתה בארץ טיסה מניו-יורק שקיבלה אישור חריג משר הפנים ושר התחבורה לנחות בזמן ההסגר. מתוך 7 טיסות שהיו מתוכננות בתקופת הסגר, 6 קיבלו אישור חריג לנחות במדינה. למרות הנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתאריך 6 באפריל, אין זכר להחלטה שכולם יכנסו לבידוד במלונות.

לפני שבועיים, קצב הכניסה לישראל היה של 4,000 נוסעים ביום וכעת מגיעים לא יותר מ600 ביום. על פי נתוני כניסה מנתב"ג, בשבועיים האחרונים נכנסו לישראל 14,461 נוסעים שלא נבדקו ולא נשלחו לבידוד במלונית, כפי שנדרש בחוק.

וכך, מצאו אזרחי ישראל את עצמם, בתוך שבוע, עם זינוק של 462% נדבקים בנגיף הקורונה, שמקורן בנוסעים שחזרו מחו״ל. 16 הדבקות לפני שבוע, 90 הדבקות היום. ובכל אותו זמן המשיכו לנחות טיסות מניו יורק, כאשר הנוסעים לא נבדקו ולא נשלחו למלונות.

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "חוק הכניסה לישראל בנתב"ג רמון ומעברי הגבול נאכף על ידי רשות האוכלוסין וההגירה ורק על ידם אם צריך, אז בסיוע משטרת ישראל. לרשות שדות התעופה אין סמכות למנוע מאזרח ישראלי, או זר לצאת את הארץ או להיכנס אליה. סמכות זו מסורה לשר הפנים. עיין ערך הבג"צ על סגירת מסוף בגין (טאבה) מחשש לפיגוע של דאע"ש לפני כשנתיים".

 

צילום | רשות שדות התעופה
צילום | רשות שדות התעופה

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: