מבזקים

עתירה לביטול הסגר בבני ברק הוגשה לבג"ץ בירושלים

תוכן עניינים

ארבעה עורכי דין עתרו לבג"ץ בבקשה להורות לראש הממשלה ושרים נוספים, לבטל באופן מיידי את הסגר בעיר בני ברק

אהרון קלפה | י"ב בניסן תש"פ | יום שני 6 באפריל 2020 | מערכת ישראל ניוז

בשעה שראש הממשלה מתכוון הערב להכריז על החמרה בסגר לקראת ליל הסדר, הוגשה עתירה לבג"ץ ונשלח מכתב דרישה לראש הממשלה ולשרים נוספים, לביטול השטח המוניציפלי של בני ברק כאזור מוגבל, והסרה מיידית של המחסומים בכניסה לעיר. במקביל לעתירה, נשלח מכתב התראה לפני נקיטת הליכים לראש הממשלה, שר הבריאות, שר הביטחון, מנכ"ל משרד הבריאות, שר לביטחון פנים, שר האוצר' מפקד אזורי רשות חירום לאומית עיריית בני ברק וראש עיריית בני ברק.

בעתירה ובהתראה לפני נקיטת הליכים התבקשו הנמענים להימנע מהפעלת סמכותכם בהתאם להכרזה על בני ברק כאזור מוגבל. מעבר להיותה עונש קולקטיבי, ההחלטה גורמת לפגיעה אנושה בליבת זכויות האדם של מאות אלפי אנשים, נשים וטף, קשישים, חולים, המתגוררים בעיר.

עוד נכתב בעתירה כי ההכרזה גורמת להדבקה המונית של התושבים שלרוע מזלם מתגוררים בתחומי העיר ומצויים תחת סגר, על אף שנשמעו לכל הוראות משרד הבריאות. ההכרזה על הסגר גורמת לתושבים לעינוי רב ובני משפחה שאינם רשומים בתעודת הזהות כמי שגרים בעיר, אינם יכולים לתת עזרה להוריהם הקשישים, או להביא להם מזון ותרופות כפי שהיו רגילים עד כה.

הסגר פוגע בליבת זכויות היסוד החוקתיות. הזכות לחופש התנועה, הזכות לכבוד ולשם טוב, הזכות לחיים, וזכויות חוקתיות נוספות. נדמה כי מלבד חיוב תושבי בני ברק בענידת טלאי שחור, בטרם יציאה מתחומי העיר, יש אפשרויות בדיקה נוספות ומקובלות בארץ ובעולם. מהעדויות הרבות עולה כי קיימת בעיה קשה באספקת המוצרים ובייחוד לאנשים המסרבים "להידבק בכח", עקב ההכרזה הפוגענית, החלטה שנתנה מבלי שנשקלו החלופות הרבות, בחוסר מידתיות ותוך פגיעה אנושה בזכויות יסוד חוקתיות המנויות בחוקי היסוד.

"כבר כעת, מצויים אנו בערבו של חג הפסח, אשר משמעותו ברורה, הדרישה היא לספק מזון מותאם וכשר לפסח, בכשרות המקובלת על תושבי העיר. לאור כל האמור, הנכם מתבקשים לבטל מיידית את ההכרזה להסיר את המחסומים בכניסות לעיר בני ברק. ככל ולא תואילו להורות כאמור מיידית בכוונתנו לפנות למיצוי זכויותנו".

בהחלטת בג"ץ התבקשו ראש הממשלה והשרים לתת תגובה עד מחר (יום ג') בשעה 10:00 בבוקר

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: