מבזקים

מחאת האסירים יוצאת לדרך: "שרות בתי הסוהר אינו מטפל באסירים, כפי פורסם"

תוכן עניינים

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בכתלי בתי הסוהר והודעת דוברות שב"ס, נשלח מכתב על ידי 3 עורכי דין ובו דרישה: לתת מענה במיגון וטיפול באסירים החשודים כחולים בקורונה, ומיגון סוהרים בעבודתם מול האסירים

סוזן אבו רביעה | י"א בניסן תש"פ | יום ראשון 5 באפריל 2020 | מערכת ישראל ניוז

לפני ימים אחדים הודיעו בשירות בתי הסוהר על החלטה שהתקבלה להוציא לחופשה סוהרים שנמצאים בקבוצות סיכון. סוהרים בקבוצת סיכון שירצו להמשיך לעבוד יתבקשו לחתום על הצהרה, לפיה שב"ס לא יהיה אחראי במקרה של הידבקות.

בדף מחאת האסירים בפייסבוק פורסמה עדותו של אסיר מהכלא שנמסרה בשיחת טלפון: "אני אסיר חולה בן 60 עם ריבוי מחלות בגבולות סיכון גבוהים הסוהרים, בלי לשים לב מסכנים אותנו עם העובדה שאין לא טורחים לחבוש מסכות ולא להשתמש בכפפות, על אף שזה לא נוח ובכך מסכנים אותנו באופן קבוע. לא זו בלבד שעד עתה שב"ס לא טרח לעשות בדיקות לאסירים בקבוצות סיכון. שב"ס לא מחלק חומרי חיטוי על בסיס יומי, כדי למנוע אם וכאשר. שוב בתקווה למצוא אוזן קשבת, אני פונה ללב של כול אחד מאזרחי המדינה ולהבין שאומנם אנו משלמים על פשעים ועל עברות שעשינו, אבל אף אחד במדינה לא מחכה לגזר דין מוות. בבקשה תתעוררו כי היום זה אנחנ,ו מחר זה יכול להיות כול אחד ואחת מכם".

בפוסט אחר נכתב בדף מחאת האסירים בפייסבוק: "אני חורט היום בציפורניי על קירות הבטון בין כותלי בית הסוהר את הזעקה של האסירים על האמת לאמיתה, של מה שמתחולל בתוך בתיי הסוהר. סמוך ובטוח אני שהשב"ס ידאג למחוק את זה, כמו כול גרפיטי אחר. מאז יצאה דוברת שב"ס בהצהרה שחובה על כל סוהר לחבוש מסכה ולשים כפפות, שום דבר מזה לא קורה. השב"ס כמנהגו נוהג. כאשר ביקשתי מסוהר לשים משכה וכפפות, אמר לי אין לנו, מפקד אגף לקח אותם הביתה. החולים כאן אינם נבדקים. כולם משתעלים ללא הפסקה ולא נעשים בדיקות לנגיף הארור. הסוהרים כול שבוע הביתה ומתחלפים, ונעשה להם בדיקות חום בכניסה וחלק מהם מפחדים ממש לבוא לעבודה. השב"ס ממשיך להסתיר את החולים ואת הבידודים של האסירים מהתקשורת והציבור. מ"מ הנציב טען בתקשורת שמאות אסירים ישוחררו, ופתאום המשטרה מתנגדת. הכאוס הגדול החל כאן ויסוד החוק של כבוד האדם וחירותו נמחק".

מצ"ב המכתב

מכתב 1 מכתב 2 מכתב 3 מכתב 4

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: