מבזקים

פרופ' מבולגריה: "מדינות שנטשו את החיסון נגד שחפת הן הנפגעות העיקריות בנגיף הקורונה"

תוכן עניינים

פרופ' ליובימה דספוטובה מבולגריה: "מתברר שחיסון שנמצא לפני 100 שנה למחלת השחפת יעזור לנו שוב במפת ההפצה העולמית של קוביד- 19 שחופפת למדיניות חיסון BCG העולמי"

גבריאל ודררו | ט' בניסן תש"פ | יום שישי 3 באפריל 2020 | מערכת ישראל ניוז

בולגריה נותרה המדינה היחידה בעולם שתומכת בחיסון עם חיסון מחודש. כך על פי דבריו של פרופ' ליובימה דספוטובה שהוסיף ואמר: "החיסון הזה יכול להיות פיתרון טוב. ניתן לבצע את בדיקת המעטפת בקלות כדי לגלות מי חוסן עם BCG ולהתאים את החיסון לקוביד 19.

"מפת ההפצה העולמית של קוביד- 19 חופפת עם מפת מדיניות החיסונים. מדינות שנטשו את החיסון נגד שחפת (BCG) נמצאות כיום בעיצומה של מגיפה ונפגעות קשה". פרופ 'ד"ר ליובימה דספוטובה, נשיא האגודה הבולגרית לטיפול ממשיך ורפואה פליאטיבית, אמר זאת לרדיו הלאומי הבולגרי. הוא ציין לדוגמא את גרמניה שפרסמה מפה של התפתחות המגיפה בכל השטח ומפרטת את התפשטות המחלה בפירוט רב:

"יש הבדל משמעותי בין מזרח גרמניה לשעבר ומערב גרמניה לשעבר. מזרח גרמניה מושפעת עד שלוש פעמים פחות. ושוב, קיים צירוף מקרים בין השימוש המאסיבי ב- BCG במזרח גרמניה, לבין סירוב גרמניה בשנת 1998 להגיש בקשה. ארה"ב מעולם לא השתמשה בחיסון מסיבי נגד BCG, כך גם המצב עם ספרד, מדינה שנפגעה קשה. ופורטוגל השכנה מחסנת את ילדיה מגיל לידה ועד גיל 12 חודשים".

בתוכנית הרדיו "לפני הכל" הוסיף פרופ 'דספוטובה: "יש עוד הבדל גדול שעושה רושם. זה ההבדל בין זני החיסונים בהם נעשה שימוש. בולגרית, יפנית, ברזילאית ורוסית כולם דומים מאוד. אלה זנים מהסוג הישן, יציבים במשך עשרות שנים. בעוד שהם משמשים במידה מסוימת במערב אירופה, מבוססים על זני חיסון חדשים ושונים".

לדברי פרופ 'ליובימה דספוטובה, קל מאוד לכל חולה בבולגריה לדעת אם הוא או היא חוסנו. "בולגריה נותרה המדינה היחידה בעולם שתומכת בחיסון עם חיסון מחודש. החיסון הזה יכול להיות פיתרון טוב. ניתן לבצע את בדיקת המעטפת בקלות כדי לגלות מי חוסן עם BCG ולהתאים את החיסון. מדיניות המדינה ברגע שהמגיפה מתחילה לדעוך. יכול להיות שחיסון של 100 שנה יעזור לנו שוב".

חיסון 1

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: