מבזקים

מנכ"ל מכבי סער מעריך: "38% אחוז, שהם כ-75,000 איש מתושבי בני ברק חולים"

תוכן עניינים

משרד הבריאות: בתי החולים נערכים לכך שרוב מיטות בתי החולים ייתפסו על-ידי חולי קורונה: שליש מבית החולים ימשיך לעסוק ברפואה רגילה, שליש לטובת חולי קורונה לא מונשמים, ושליש למונשמי קורונה"

שלום שי גיחז | ח' בניסן תש"פ | יום חמישי 2 באפריל 2020 | מערכת ישראל ניוז

ראש חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים ד"ר ארז און: "בתי החולים הונחו להיערך לכך ששליש ממיטות האשפוז יפונו לטובת חולי הקורונה המונשמים, כ-5000 מיטות בראיה ארצית" לשאלת יו"ר הוועדה ח"כ שלח: "איך מפנים שליש מבתי החולים בלי לפגוע בחולים אחרים" השיב ד"ר און: "מתכוננים לכך שרוב מיטות בתי החולים ייתפסו על-ידי חולי קורונה: שליש מבית החולים ימשיך לעסוק ברפואה רגילה, שליש לטובת חולי קורונה לא מונשמים, ושליש למונשמי קורונה".

יו"ר הוועדה ח"כ שלח יגיש הצעת חוק שתאפשר לחיילים משוחררים להשתמש בחלק מהפיקדון.

הוועדה המיוחדת להתמודדות עם נגיף הקורונה מקיימת בשעה זו דיון עם בכירי מערכת הבריאות, מנהלי בתיה חולים ומנכ"לי קופות החולים על השלכות המשבר:

יו"ר הוועדה ח"כ עפר שלח (יש עתיד תל"ם) פתח את דיוני הוועדה: "ביום שני נוציא מסמך מסכם למסקנות הוועדה עד כה. הכנתי הצעת חוק שבכוונתי להגיש מטעם הוועדה ותאפשר לחיילים משוחררים להשתמש בחלק מהפיקדון שהופקד עבורם. מדובר על סכום שלא יעלה על 10,000₪ עד סוף השנה". עוד אמר: "לא מובן למה בשעת החירום הזאת המערכת לא משתמשת בכל המאגרים שיש לרשותה, בין אם זה סטודנטים שעוד לא סיימו את ההכשרה, בין אם סטודנטים לסיעוד וכדומה".

ראש חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים, ד"ר ארז און: "היום כל בית חולים כללי בישראל הוא בעל לפחות שתי מחלקות מיועדות לחולי קורונה. אנחנו נערכים לגל הבא, עם עליה במספר המטופלים, בתי החולים הונחו להיערך לכך ששליש ממיטות האשפוז יפונו לטובת חולי הקורונה הקשים. בראייה ארצית מדובר על כ-5000 מיטות אשפוז, כאשר החולים הקלים שפונו ייקלטו בבתי מלון וסידורים אחרים שיוכנו לצורך כך".

לשאלת יו"ר הוועדה ח"כ שלח, האם יש תאריך יעד למוכנות בתיה"ח ואיך מפנים שליש מבתיה"ח בלי לפגוע בחולים האחרים, השיב: אנחנו מכינים את בתי החולים כבר עכשיו. גם בבתי החולים הגריאטריים אנחנו עובדים כבר עכשיו כדי שיוכלו לקלוט את חולי הקורונה. מתכוננים למתאר לפיו רוב מיטות בית החולים יתפסו על ידי חולי קורונה ולכן נערכים לטיפול מהבית בחולים קלים וכן לדחיית טיפול בחלק מהם. אנחנו נערכים על פי נקודת ייחוס מקסימלית, ולכן אנחנו מכינים את עצמנו לאפשרות ששליש מבית החולים ימשיך לעסוק ברפואה רגילה, שליש לטובת חולים לא מונשמים בקורונה, ושליש כן מונשמים עם קורונה. התאמנו את המשמרות כך שיספיקו מבחינת כוח אדם וגם כך שיצמצמו את הסיכון לחשיפה לקורונה עבור חלק מהמשמרות. בנוסף, אנחנו מגייסים סטודנטים לסיעוד ורפואה על מנת שיעבו את כוח האדם".

עוד אמר: "אתמול הייתי בבתי חולים אלו, מוקמות בימים אלו מחלקות מיועדות לחולי קורונה, יש לנו תכנית ואנחנו נתגבר אותה. משרד הבריאות יספק לבתי החולים את הציוד שיצטרכו לטובת העניין".

ח"כ תמר זנדברג (העבודה מרצ): "אנחנו מקבלים עדיין דיווחים על מחסור בציוד הגנה לצוותים הרפואיים. הם עדיין לא מרגישים בטוחים. כמו כן, לגבי הניתוחים האלקטיביים, איך נערכים ליום של אחרי, מבחינת התמודדות עם העומס במערכת הבריאות?".

ד"ר און השיב: "כרגע ההנחיה לצוותים רפואיים שלא עובדים במחלקות הקורונה, היא להיות עם מסכות פה-אף, המיגון הזה בהחלט מספק ונותן הגנה במקרים אלו, ככל הידוע לי לא קיים מחסור בציוד זה". ביחס לניתוחים האלקטיביים אמר: "אנחנו כרגע דוחים, מי שצריך לעשות החלפת ירך לא יעשה אותה כעת, את הניתוחים הדחופים אנחנו ממשיכים לעשות. בהחלט נצטרך להיערך לעומס של היום של אחרי".

ח"כ מתן כהנא (ימינה): "יש מצב אבסורדי שבו אנשי צוות רפואי נשלחים לבידוד מפסיקים לקבל משכורת על הזמן הזה שבו הם בבית".

ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת): "לגבי שלושת בתי החולים בנצרת, איך מזרזים את ההכנה וההיערכות לקראת חולי הקורונה?".

מנכ"ל מכבי סער מעריך: 38% מתושבי בני ברק חולים, כ-75,000 איש. יו"ר הוועדה ח"כ שלח: "רה"מ חייב להתנער מכל שיקול זר ולפעול מיידית, באופן מאסיבי וממוקד, לטיפול בבני ברק".

מנכ"ל מכבי שירותי בריאות, רן סער: "מכבי מטפלת במחצית מתושבי בני ברק ולפי אינדיקציות שונות כ-38% מתושבי בני ברק חולים, שזה 75 אלף איש. אני קורא מפה לכל הגורמים האחראיים להציב משטרה שם לקראת ערב הפסח. אחרת המצב שם ילך ויורע. בני ברק היא עיר עם אחוז אוכלוסייה מבוגרת אחר, נמצא את עצמנו עם הרבה מאוד מתים בבני ברק אם לא ניערך".

יו"ר הוועדה ח"כ עפר שלח (יש עתיד-תל"ם) הגיב לדבריו של מנכ"ל מכבי שירותי בריאות: "ההערכה לפיה צפויים בבני ברק 75 אלף חולי קורונה מעוררת דאגה ומחייבת פעולה מיידית. לפי עדות קופות החולים הציבור החרדי נרתע מלעבור בדיקות לפני פסח, וההחלטות לגביו בדרג הממשלתי לוקות בחסר ומושפעות משיקולים פוליטיים. ראש הממשלה חייב להתנער מכל שיקול זר ולפעול מיידית, באופן מאסיבי וממוקד, לטיפול בבני ברק".

 

צילום | דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן
צילום | דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: