מבזקים

"אין בישראל אנטנות 5G, מדובר בדיווח כוזב"

תוכן עניינים

אתר אנשים ומחשבים דווח: מפיצי פייק ניוז טוענים שראשי רשויות מקומיות מתקינים אנטנות 5G  ועל ידי כך אשמים בהפצת נגיף הקורונה. בנוקיה ישראל הכחישו "אין בישראל אנטנות כאלה"

רות קרייתי | ח' באפריל תש"פ | יום רביעי 2 באפריל 2020 | מערכת ישראל ניוז

מה הקשר בין הדור החמישי בטכנולוגיה סלולארית, לוירוס הקורונה ולהתפשטותה בעולם? באתר אנשים ומחשבים טוענים שמדובר בפייק ניוז למרות שיש אנשים שמאמינים לכך, חרף העובדה שאין בישראל אנטנות סלולריות מהדור החמישי. כמו כן שוללת חברת התקשורת נוקיה מכל וכל את הטענה שמדובר באנטנות 5G להפצת נגיף הקורונה.

עוד באתר אנשים ומחשבים פורסם כי מנכ"ל נוקיה ישראל, אריק טל, שהתראיין באחרונה לפודקאסט אנשים ומחשבים ודיבר על קורונה ותשתיות תקשורת, כתב לראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס: "בשבועות האחרונים מופץ במדינה פייק ניוז הקושר את תשתית הסלולר המתקדמת 5G להפצת וירוס הקורונה". עוד ציין כי בימים כתיקונם, הוא כלל לא היה מתייחס לנושא, כי מדובר בפייק ניוז, אולם "האשמת" ראשי הרשויות בדברים חסרי השחר הביאה אותו לבצע את הפנייה.

עוד במכתבו, כפי שפורסם באתר אנשים ומחשבים מציין אריק טל כי "בימים אלה, שבהם ידי ראשי הרשויות עמוסות לעייפה בעבודה, אני סבור שאין זה הגון להשאיר בידיהם את המערכה המכוערת הזו ומציע כאן את העובדות לאשורן באחריות מלאה, כמנכ"ל נוקיה ישראל, ספקית תשתיות התקשורת העיקרית בישראל. ראשית, כי מחצית מהתקשורת שיחות, אינטרנט, טלוויזיה, הלאומית והבינלאומית עוברת דרך תשתיות של נוקיה, בכל הרשתות. כמנכ"ל חברה שעומדת בחזית הטכנולוגיה, אני רואה בתשתית ה-5G  את הפתרון לעולם שייווצר ביום שאחרי המגפה, הכולל בתי ספר מקוונים, ערים חכמות ורפואה מרחוק".

"עבודה מהבית, למידה מרחוק ורפואה מרחוק, כל אלה תלויים בתקשורת מהירה ומתקדמת, שהוכחה כחיונית לרציפות תפקודית והמשכיות עסקית של המשק, בעיקר בעתות חירום. תקשורת זו מושתתת במדינות המתקדמות על סיבים אופטיים לבתים, ועל תקשורת סלולרית מסוג 5G.

לטענתו של אריק טל: "אין במדינת ישראל ולו אנטנת 5G אחת! המכרז להקמתן ברמה הלאומית עוד לא התקיים. כל מי שמצביע על עמוד תאורה תמים בתואנה שמדובר באנטנת דור חמישי טועה, מטעה ואף מסית לונדליזם".

"בחלק מהישובים, לדוגמה במזכרת בתיה, הציבור מקשר בטעות בין שמועות הזויות על הסכנות שכביכול טמונות בדור החמישי לבין קופסאות של בזק ועליהן הכיתוב 5G  שהינו בעל משמעות אחרת לחלוטין תדר Wi-Fi.

באשר לקרינה, אריק טל מציין שני דברים: "אין כל הבדל מדעי בין קרינת סלולאר בדור השני, השלישי, הרביעי או החמישי לבין Wi-Fi, שמצוי כיום בכל בית, עסק וקמפוס, ואין כל סיבה לחשוש מאף אחד מהם. כמו כן, 100% מהמחקרים בעולם הוכיחו: ריבוי אנטנות מקטין את עוצמת הקרינה. לדוגמה: המשרד להגנת הסביבה בחן עוצמת קרינה בשני בתי ספר באור יהודה במרחקים שונים מאנטנות, והוכיח כי רמת הקרינה הייתה נמוכה משמעותית בבית הספר הקרוב לאנטנה. בשני המקרים, הקרינה הייתה בטוחה ונמוכה בהרבה מהסף המותר בישראל, שהוא בעצמו נמוך מאוד בהשוואה לעולם".

טל קרא לביבס להעביר את הדברים לראשי הרשויות המקומיות וסיים את מכתבו באמרו ש"אנשי נוקיה ישראל, ואני בראשם, לרשותך בכל מהלך הסברה, ככל שתזדקק לכך".

ממרכז השלטון המקומי נמסר לאתר אנשים ומחשבים כי הם קיבלו את המכתב ולומדים את הנושא.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: