מבזקים

אזרחי ישראל תובעים את סין בתביעה ייצוגית בסך 100 מיליארד ₪

תוכן עניינים

לבית המשפט הוגשה בקשה לאשר תביעה ייצוגית של אזרחי ישראל נגד סין בגין התפרצות מגיפת הקורונה. הבקשה הוגשה על ידי עמותת הרצליה באמצעות ד"ר שמואל סעדיה ועו"ד עמית המפל, המבקשים לייצג את כל תושבי ישראל שנפגעו לטענתם מהתנהלותה הרשלנית של סין

יעל בן דוד | ז/ בניסן תש"פ | יום רביעי 1 באפריל 2020 | מערכת ישראל ניוז

בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד הרפובליקה העממית של סין, באמצעות שגריר סין בישראל הוגשה אתמול (ג') לבית המשפט המחוזי. המבקשת הינה עמותת הרצליה למען תושביה בראשות ד"ר שמואל סעדיה, עו"ד אשר עומד בראשה. במסגרת הבקשה של עמותת הרצליה למען תושביה, נטען כי ממשלת סין נקטה ברשלנות ובאדישות לשלום הציבור; "יש צורך שמדינת ישראל תפעל באומץ ותישיר מבט אל מול סין בדרכים משפטיות ודיפלומטיות על מנת שזו תישא באחריותה".

כתב התובענה בקישור הבא: https://documentcloud.adobe.com/link/review?uri=urn%3Aaaid%3Ascds%3AUS%3A21715269-8d2c-4210-9ee6-259e6e706910

שימו לב לסרטון המופיע בסוף הכתבה מסדרה קוריאנית מלפני שנתיים המתארת את וירוס הקורונה כיום

בכתב התביעה נכתב כי כבר "בחודשים ינואר 2020 החל מתפשט בעולם וירוס, נגיף אשר נקרא covid 19 וידוע בשמו נגיף הקורונה. לפי הידוע מקורו של הנגיף הינו בסין, במחוז חוביי, בעיר וואהן, לפי דעה אחת מקורו של הנגיף בשוק בשר, בו נמכר בשר מחיות שונות ללא פיקוח תברואתי הולם. כל זאת ברשלנות של ממשלת סין ואדישות לשלום הציבור, וכעת מסתבר ביתר שאת, באדישות לאנושות כולה. במסגרת דעה רווחת זו מקורו של הנגיף הינו בממכר של עטלפים למכירה ולאכילה".

עוד נטען בכתב התביעה כי "לפי דעה נוספת, חמורה יותר, מקורו של הנגיף במכון ביולוגי בעיר ווהאן, מכון ווהאן לוירולוגיה ומשם, לפי הנטען, יצא הנגיף במכוון ו/או בזדון, בזדון ו/או ברשלנות רבתית ו/או ברשלנות ו"זלג" לשאר מדינות העולם בכל זאת כאשר מדיניות נכונה של סין בוודאי יכולה הייתה למנוע את זליגתו של הנגיף מחוץ לגבולותיה. התנהגות זו אף מנוגדת לאמנת הנשק הביולוגי. אמנה על איסור הפיתוח, יצור ואגירה של כלי נשק בקטריולוגיים(ביולוגיים) ורעלנים ועל השמדתם".

על פי כתב התביעה "הנזק המעורך 100 מיליארד ₪, כל אזרחי ישראל ניזוקו ממחדליה של סין באופן ישיר מהנגיף, הן רפואית, הן כלכלית ונפשית"

סעיף 1 לאמנת הנשק הביולוגי הנ"ל קובע כי: כל מדינה חברה באמנה זו מתחייבת שלא לפתח, לייצר, לאגור או לרכוש, בנסיבות כלשהן: מיקרואורניזמים או חומרי נשק ביולוגי אחרים, או רעלנים יהא מקורם או שיטת יצורם אשר יהא, מסוגים ובכמויות שאין להם צידוק לצורכי מניעה, הגנה או שימוש לצורכי מניעה, הגנה, או שימוש לצורכי שלום, כלי נשק, ציוד או אמצעי שילוח המיועדים לשימוש בנשק ביולוגי או רעלנים כאלה למטרות איבה או בעימות מזוין.

אחריותה של סין לנגיף קמה ומתגבשת בין אם ברשלנות רבתית ואדישות לתוצאות רשלנותה ובין אם חלילה במכוון, על רקע תחרות ו/או מלחמת סחר של סין עם ארצות הברית והעולם כולו ורצון לפגיעה בבורסות בעולם, ירידת ערך חברות וניסיון של השתלטות על הסחר העולמי או על חלקו.

ישנן, למרבה הצער והחומרה אינדיקציות כי סין ידעה או הייתה ערוכה לנגיף כגוף הגנה על אזרחיה ביעילןת, הקמה בתי חולים בצורה מהירה ומפתיעה והתאוששות מהירה כאשר העולם כולו נאנק תחת אימת הנגיף אשר גורם לקריסת כלכלות של העולם, קריסת הבורסות, קריסת חברות ועוד.

עוד יצויין כי בארצות הברית כבר הוגשה תובענה ייצוגית בסך 20 טריליון דולר.

התביעה הוגשה כנגד סין, נגד הממשלה הסינית, מכון ווהאן לווירולוגיה, מנהל מכון הוואן שי ז'נגלי והמפקד הצבאי הסיני חן וויי. בטענה כי וירוס הקורונה הוא תוצאה של נשק ביולוגי שהכינו הרשויות הסיניות. התובעים בהליך שם בארצות הברית ייחסו לסין אחריות משפטית בסיוע למוות,קשירת קשר נפגעים ומוות של אזרחי ארה"ב, רשלנות. לטענת התובעים בהליך הנ"ל הנגיף שוחרר ממכון הוויראולוגיה של ווהאן ומתוך ראיה של ארה"ב כאוייב.

בסרטון: קטע מהסדרה הקוריאנית "טריוס מאחורי" מלפני שנתיים שתיארה את וירוס הקורונה, במדוייק. כל התסמינים והנזקים הבריאותיים והמועדים המדוייקים תוך דגש כי מדובר בהפצת וירוס שנוצר במעבדה.

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: