מבזקים

הרב דב קוק שליט"א מטבריה נכנס לבידוד

תוכן עניינים

המקובל, הרב דב קוק שליט"א מטבריה, נכנס היום לבידוד לאחר שהיה בקרבתו אדם המקורב אליו, שהתגלה כחולה הקורונה

צבי סרוסי | ו' בניסן תש"פ | יום שלישי 31 במרץ 2020 | מערכת ישראל ניוז

אותו אדם המקורב לרב דב קוק שליט"א, מאושפז היום (ג') במצב קל בבית חולים פדה פוריה, שצמוד לטבריה. דברים אלו באים לאחר שלפני יומיים הרב דב קוק שליט"א נתן הוראה לסגור את בית הכנסת הגדול ואת הישיבה במנעול ובריח, לאחר 100 שנה שבית הכנסת היה פתוח באופן רצוף.

ראה ידיעה: סגירת בית הכנסת מיום 29 למרץ. קישור לכתבה:  https://israel-news.co.il/archives/22601

הרב דב קוק שליט"א קורא לכולם לקיים מצוות "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" שזוהי מצווה מדאורייתא (מהתורה) בפרט בזמן זה.

מהלך השבוע עם תחילת תוקפם של התקנות המחמירות, עשרות אלפי בתי כנסת סגרו את שעריהם. בבית המדרש של הגה"צ רבי דב קוק הקפידו על כל ההנחיות של משרד הבריאות מהרגע הראשון. תחילה מניין המתפללים צומצם בהתאם לתקנות לאחר מכן התפילה נערכה בחצר בית המדרש, ובהמשך הגיע ההנחיה החדשה לסגור את שערי בתי הכנסת בכל הארץ.

בלב כבד שערי בית המדרש נסגרו והתפילה נערכה במניין מצומצם בחצר. ידוע שאת בית מדרשו של הרב קוק פוקדים מאות אנשים ביום וההחלטה לא היתה פשוטה, אך במאמצים רבים יושמה בהצלחה בהוראת הרב שליט"א. יש לציין שבדרך כלל המקום פתוח 24/7, ולמעלה מ20 שנה התאורה מאירה 365 יום בשנה. אכן זהו מראה עצוב המצטרף ליתר המראות בארץ.

ביום ראשון השבוע התברר שבאחד מהתפילות שהה אדם שהתברר אחר כך כחולה וכתוצאה מכך מספר אנשים התבקשו להיכנס לבידוד. כששמע זאת הרב דב קוק שליט"א הוא ביקש להיכנס לבידוד, על אף שעל פי הנהלים המקובלים ככל הנראה אין צורך בכך. מהמשפחה והמקורבים נמסר כי הרב החליט לבודד את עצמו ל"חומרה" שלא חס ושלום תצא תקלה תחת ידו.

מדובר בהחלטה לא פשוטה הן לרב והן לנו, בכל זאת אדם המוגדר כ"רבים צריכים לו" אך בעת כזאת כנראה שזוהי ההחלטה הטובה ביותר לציבור וכמובן לרב.

מערכת ישראל ניוז מאחלת לרב דב קוק שליט"א רפואה שלמה ובריאות איתנה

צילום |

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: