מבזקים

"גל גדול של תושבי בני ברק בדרך לצפת": האם מדובר בפייק ניוז?

תוכן עניינים

חבר מועצת העיר צפת העלה פוסט מדאיג בפייסבוק והזהיר את תושבי צפת מהמוני תושבים שמתגוררים בבני ברק שבורחים מהעיר לכיוון הצפון, והכניס את תושבי צפ ללחץ. האם מדובר בפייק ניוז?

שלום שי גיחז | ה בניסן תש"פ | יום שני 30 במרץ 2020 | מערכת ישראל ניוז

פוסט מדאיג בפייסבוק גרם להיסטריה בקרב רבים מתושבי צפת. זאת לאחר שנודע כי שר הבריאות יעקב ליצמן ביקש מהממשלה להטיל סגר טוטלי בעיר בני ברק, עקב אי ציות התושבים להישאר סגורים בביתם.

ההיסטריה בצפת החלה לאחר שחבר מועצת העיר צפת, אילן שוחט כתב בדף הפייסבוק שלו: "מבדיקה ראשונית ונתונים שהגיעו אליי מסתמן גל גדול של תושבי בני ברק בדרך לצפת בגלל מחסור המקומות בבני ברק והסגר הצפוי שם. אני קורא מפה לשוקי אוחנה להציב שוטרים ופקחים בתחנה המרכזית ולמנוע מתושבי חוץ (במיוחד מערים עם הדבקה המונית) כניסה לצפת!! על ממשלת ישראל לפתור להם את הבעיה בצורה מבוקרת ולא לפזר אותה בכל הארץ!!. מקווה שהנושא יטופל במיידי!!".

כמו כן, תוכנית הצינור של גיא לרר פרסמו ידיעה כי "מחשש לסגר, משפחות רבות בבני ברק שלא יוכלו לחגוג את ליל הסדר עם משפחותיהם, החלו לעזוב לישובים בצפון".

דובר עיריית טבריה שלום אוחנה, איתו דיברנו לקבלת תשובה, הכחיש מכל וכל את העניין וטען כי לא היה ולא נברא. עיריית צפת מיהרה להוציא דוברות כללית בזה הלשון: "בשל ריבוי פניות הנובעות מפוסט חסר אחריות שהינו פייק ניוז מוחלט שיצר בהלה בקרב תושבי העיר אנו מוצאים לנכון להבהיר: עיריית צפת ומשטרת ישראל פועלות סביב השעון לאכיפת הנחיות משרג הבריאות ושמירה על שלום הציבור.

"מתוקף כך, אין תנועה של תחבורה ציבורית בין עירונית לצפת וכל קווי 900 הופסקו- לרבות הקו מבני ברק!.
המשטרה בודקת תעודות זהות של מי שנמצא במרחב הציבורי ובמידה והוא נמצא במרחק הגדול מ100 מטרים מכתובת ביתו- מדובר בעבירה והשוטרים הפועלים לאכיפה ימצו איתו את הדין לרבות מתן דוח.

"למען הסר ספק- אין הגעה של אזרחים מעיר כזו או אחרת לצפת- וגם לא תהיה מגמה שכזו לאור האמור לעיר והאכיפה המוגברת של הרשות והמשטרה ושימוש במודיעין בכלל התחומים.

"המשיכו להישמע להנחיות, והיצמדו לפוסטים הרשמיים ממשרד הבריאות, משטרת ישראל ועיריית צפת.
אנו חוזרים ומבקשים בכל לשון של בקשה: הימנעו מהפצת פייק ניוז, האחריות הציבורית הינה חובה ממשית במיוחד בימים אלו בקרב כולנו ללא יוצא מהכלל!", כאמור זאת תגובה רשמית של העירייה.

ולנו לא נותר אלא לחכות ולראות מה יילד יום.

אילן שוחט

צילום הידיעה של תוכנית הצינור
צילום הידיעה של תוכנית הצינור

תגובה 1

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: