מבזקים

הידעתם – הצמחים משפיעים על מצב הרוח!

תוכן עניינים

בשנים האחרונות, צמחיית בית הפכה לטרנד שתופס תאוצה אדירה. הגינון האורבני הולך ונכנס לתוך הבתים ויוצר גינות פנים יפהפיות שמשתלבות בצורה מהממת בקו העיצובי של הבית. כבר מזמן לא מדובר רק בעציצים לבית עם אותם צמחים מאוסים שהופכים בעיקר למטלה כשמתכננים חופשה ואין מי שישקה אותם. כיום המגוון הוא אדיר וניתן להפוך כל סלון משעמם לחוויה ירוקה. מעבר לערך האסתטי שלהם, מחקרים עכשוויים מראים כי לצמחיה בתוך הבית גם יתרונות פסיכולוגיים משמעותיים.

שיפור תפקידים קוגניטיביים

מחקר שנערך באוניברסיטת A&M בטקסס, הראה כי הכנסה של עציצים לבית מסייעים בחיזוק תפקודי הזיכרון והריכוז בשיעור של כ-20%. בסביבת העבודה, הם שיפרו את האווירה והפרודוקטיביות של הצוות בכמעט 50%. באמצעות אמצעי כל כך פשוט וזול, כמו עציץ קטן שאינו דורש תחזוקה מרובה על שולחן העבודה, יכולה לשפר ביצועים בעבודה באופן משמעותי ועל הדרך – להוסיף לעיצוב מתחמי העבודה. צמחים עמידים במיוחד כמו כידונן ("עץ הנצח") או אוזן פיל דורשים מעט מאוד השקיה ואינם זקוקים לאור שמש רב.

איזון מצב הרוח

חרדה כבר מזמן הפכה להיות התופעה הפיזית המאפיינת ביותר את העולם המערבי, בעיקר בעידן שלנו. אורח החיים המודרני מעמת אותנו עם עומס עצום ותכנים רבים מציפים אותנו מכל כיוון. כדי להתמודד עם התופעה רחבת ההיקף, נעשים מחקרים רבים על מנת למצוא טכניקות להרפיית מתח ואיזון מצב הרוח. לצד שיטות טיפוליות כמו CBT ומיינדפולנס, גם שינויים באורח החיים, כמו פעילות גופנית מוגברת או שינוי בהרגלי התזונה יכולים לסייע. בנוסף, מחקרים רבים הראו כי מגע קבוע עם אדמה טרייה וצמחיה חיה מסייעים בהפחתת מתח וחרדה ועשויים לסייע באיזון מצבי דיכאון. אדמה הנמצאת בתוך עציצים לבית, מכילה מגוון סוגים של בקטריה. על פי ממצאי מחקרים שונים, חיידקים אלו משפיעים על מנגנון הספיגה החוזרת של סרוטונין ומחזקים באופן משמעותי את תפקודי המוח האחראיים על הוויסות הרגשי ואיזון מצב הרוח. גם ניחוח צמחים מסוימים בעלי תכונות ארומתרפיות כמו רוזמרין או לבנדר עשויים להשפיע משמעותית על מצב הרוח. כך, הכנסה של כמה עציצים לבית, עשויה לתת לך סיוע נוסף בהתמודדות עם חרדה ודיכאון.

מנקים את האוויר

צמחים רבים המתאימים לגידול בבית מסייעים בטיהור האוויר מאבק וזיהום וטוענים את האוויר ביונים שליליים, מלבד ההשפעה המשמעותית על איכות האוויר המסייעת למנוע קשיים נשימתיים, אוויר נקי יותר משמעו גם רווחה גדולה יותר ותחושה קלילה אשר יכולה להשפיע משמעותית על מצב הרוח.

משפרים את האווירה

עציצים לבית המכילים פרחים מכניסים אל המרחב צבע וניחוח ומשרים אווירה נעימה ומרגיעה. מחקרים רבים מצביעים על כך כי אנשים המחזיקים פרחים בביתם נינוחים יותר, שמחים יותר ומצליחים לנהל קשרים חברתיים ביתר קלות.

plans_israel-news.co.il

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: