מבזקים

שירותי שילוח בינלאומי

תוכן עניינים

מי מאיתנו לא הזמין, לפחות פעם או פעמיים (או כמה עשרות פעמים, אם תשאלו אותי), מוצר מאתר בחו"ל. חברות ענק כמו איביי, עלי אקספרס ו-Wish, אשר מחזיקות פלטפורמות קלות ונוחות למסחר בינלאומי און-ליין, גרמו כבר לכולנו להיות "מיני יבואנים" ולהזמין מוצרים בכמויות הולכות וגדלות מחו"ל.

רובנו אפילו לא מודעים לכך, אבל בעת הזמנת מוצרים מחו"ל אנחנו בעצם משתמשים בשירות שיבואנים משתמשים בו כבר שנים רבות – שילוח בינלאומי. אז מה בעצם מיחד חברת שילוח בינלאומי אחת מרעותה?
ההבדל הוא בכמות השירותים, באופי השירות ובמיומנות של נותני השירות. בעוד חלק מהחברות מעסיקות, בתפקידים מסוימים, אנשים פחות מיומנים, על מנת לחסוך בעלויות, חברות אחרות, אשר מתמחות בשילוח בינלאומי כבר שנים ארוכות, נוטות להעסיק עובדים מקצועיים יותר, אשר מבטיחים שירות טוב, אמין, זריז ואיכותי יותר. ההבדל הוא, כמובן, גם במחיר, חברת שילוח בילנאומי אשר מעסיקה עובדים מקצועיים יותר, משקיעה בהדרכת העובדים, ובסופו של דבר מביאה את רמת השירות שלה הכי קרוב לשלמות שניתן – יכולה, ובסופו של דבר צריכה, לגבות מחירים גבוהים יותר. אבל כמו בכל דבר אחר, גם בשילוח בינלאומי, מי שמעוניין בשירות מושלם צריך לשלם עבור שירות שכזה. אנחנו, כצרכנים, לרוב איננו מודעים לעלות המשלוח, שכן במקרים רבים היא מגולמת במחיר המוצר, ובמקרים אחרים אנחנו רק רואים עלות משלוח, מבלי להבין מה עומד מאחוריה. הספק, שממנו רכשנו את המוצר (או המוצרים), הוא זה שמחליט עם איזו חברת שילוח בינלאומי הוא עובד. לכן, לרוב מי שמכיר את מגוון השירותים שמספקות חברות השילוח השונות, ואת רמת השירות והמקצועיות של החברות, הם בעיקר מי שמתעסק בסחר בינלאומי, יבואנים ויצואנים.

אם תרצו להקים עסק ליבוא, תצטרכו, בין היתר, לבצע סקר שוק בין חברות השילוח השונות, בדומה, נניח לסקר שוק שתבצעו על מנת לבחור חברת ביטוח לרכב החדש שרכשתם כרגע – ראשית לקחת הצעות מחיר מחברות שונות, ואז לשבת מול הצעות המחיר השונות (כמו בכל החלטה בחיים – לא ללכת מיד על האפשרות הזולה ביותר, זה עשוי לעלות לכם ביוקר) ולבחון מה מציעה כל חברה, מה רמת השירות שלה (לקרוא חוות דעת באינטרנט לא מזיק), ומה מגוון השירותים שהיא מציעה. רק לאחר שיש לנו את כל הפרטים הללו, נוכל לבחור בחברת שילוח מתאימה. למשל, לא נרצה לעבוד עם חברת שילוח זולה אשר אין לה ביטוח סחורות מתאים.

white-male-1847733_1280

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: