מבזקים

נגיף הקורונה: תסריט האימים של מדינת ישראל ושל העולם כולו

תוכן עניינים

החיים בצל נגיף הקורונה: כהרף עין נשאבנו ביחד עם שאר מדינות העולם, לנגיף מתפשט ששמו קורונה

אבי בן אלישע | כ"א באדר תש"פ | יום שלישי 17 במרץ 2020 | מערכת ישראל ניוז

תסריט אימים עובר על מדינת ישראל ועל העולם כולו. רבים מהתושבים אינם יודעים עדיין כיצד מגיב הנגיף ומהם תסמיניו. תגובת הנדיף דומה לתסמינים של מחלת השפעת המוכרת לנו ולכן זה יכול ליצור בלבול ופאניקה בציבור. לצערנו לא נותר מקדם ביטחון והגילוי הינו בעזרת בדיקה ספציפית שאליה עדיין נערכים בשרותי הבריאות.

הידבקות במחלה נובעת בעיקר בעזרת רסיסי רוק הנפלטים בשיעול וכדומה. זמן הדגירה עד הופעת התסמינים ואפשרות הזיהוי הוא בדרך כלל כחמישה ימים, ואפשר שיתארך עד ארבעה עשר יום, ומכאן בא זמן הבידוד המוארך. התסמינים הם לרוב חום ושיעול ואפשר גם תחושת מחנק וקוצר נשימה.

סיבוכים אופייניים למחלה אפשר שיכללו דלקת ריאות ובמצבים קיצוניים כגון אי ספיקת כליות, אשר גורמים לסיכון חיים עד כדי מוות. כל זה אמור בייחוד לבעלי מערכת חיסונית רופפת, בניהם חולים כרונים ובעלי מחלות רקע נוספת וגם אוכלוסית המבוגרים הזקנים.

כרגע נכון לעכשיו עדיין לא פותח חיסון, או תרופה למחלה הספציפית. ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו בטלוויזיה ביקש לצאת לדרך עם מחקרים אינטנסיביים לפיתוח תרופה, או ערכות זיהוי למחלה.

גם שר הבריאות ליצמן ציין בתוכנית רדיו בשבוע האחרון ואמר כי נעשים מאמצים כבירים לפיתוח יכולות להלחם במחלת הקורונה, המוגדרת גם כנגיף. הפיתוח הוא בשיתוף עם גורמי מחקר לאומיים ובין לאומיים. מדובר במחקרים המתקיימים במלוא המרץ בכל העולם. המחקרים בן היתר מתמקדים גם בכדי לפתח תרופות להקלת התסמינים וטיפול מונע סיכון חיים.

כיום אמצעי מניעה אפשריים בשמירה על היגיינה אישית, שמירת מרחק מאנשים אחרים ובידוד עצמי של ארבעה עשר ימים, למי שחשוד ודאי, או בכלל בידוד בכדי לא לקחת סיכונים.

בינתיים מאוד מומלץ להיערך לזמנים קשוחים יותר ברמה היומיומית. לדאוג לצורכי מחיה בסיסים כמו מזון, דלק, מעט כסף מזומן וכול'. גם תרופות להורדת חום הפכו לחלק מהתפריט לכל מקרה, שלא יקרה ולא להיות שאננים. ברמה האזרחית חייבים להישמע להוראות המתפרסמות דרך הגורמים מקצועיים בשרות המדינה ולא יזיק גם להיות אופטימיים ולצפות לישועה שתבוא בקרוב.

צילום | רויטרס
צילום | רויטרס

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: