מבזקים

רונית בר מנהלת המועצה הישראלית להתנדבות: "הקורונה לא ביטלה את הצורך בהתנדבות"

תוכן עניינים

הרשת להתנדבות ישראלית: הקורונה לא ביטלה את הצורך בהתנדבות, היא מחייבת קונספט חדש והוא התנדבות וירטואלית

אהרון קלפה | כ"א באדר תש"פ | יום שלישי 17 במרץ 2020 | מערכת ישראל ניוז

הרשת להתנדבות ישראלית, ארגון הגג של ההתנדבות בישראל, מייסודם של ג'וינט-ישראל ומשרדי הממשלה, פועל בימים אלו, כדי לצייד מנהלי התנדבות בארגונים חברתיים בכלים שיאפשרו להם להתגבר על האיסור להתקהל וליצור מגע. בימים האחרונים נערכו ובינרים עם כ-100 ארגונים, כדי להנגיש עבורם את הכלים הכי עדכניים להתנדבות בשעת החירום המאתגרת שאותה אנו חווים.

מנהלת המועצה הישראלית להתנדבות, רונית בר: "הקורונה לא ביטלה את הצורך בהתנדבות, הצורך קיים ויש ביקוש אדיר מהשטח אבל האיסורים שהטיל משרד הבריאות הופכות את היכולת להתנדב ולתרום לחברה למאתגרות יותר".

רונית בר. צילום | שלומי אמסלם
רונית בר. צילום | שלומי אמסלם

לדברי בר, "יש מגוון שלם של כלים ואפשרויות של התנדבות וירטואלית, כזו שנעשית ללא מגע ושומרת על בריאות המתנדבים. יש צורך בהתנדבות הזו ואנחנו קוראים לארגוני ההתנדבות לבוא ולקבל את הכלים האלו ולציבור, להיכנס לרשת ולהתנדב".

בזמן משבר, החברה הישראלית יודעת להיות מאוחדת ולגלות מעורבות. לפעמים מספיק פוסט אחד ומאות אנשים עוזבים מיד את עבודתם ושגרת חייהם, ומתייצבים לצו 8 אזרחי. הפעם המצב שונה. לא בגלל שאין צורך, יש והרבה ממנו, השוני הוא שהפעם יש מגבלות על התקהלות ומגע.

ועדיין, למרות המגבלות האלו, החברה הישראלית שוב מתגלה כפורצת דרך בתחום העזרה ההדדית ומגלה דרכים חדשות ויצירתיות לעזור למי שזקוק לעזרה: להורים, למבוגרים, למבודדים, לחקלאים ולכל מי שצריך. איך עושים את זה? מרחוק. באמצעות המחשב, באמצעות הסמארטפון, באמצעות רכישה באינטרנט עבור מישהו, באמצעות הסעה, באמצעות תוכן ברשת, באמצעות 1,001 דרכים.

רוצים להתנדב ולהישאר בטוחים? החברה הישראלית זקוקה לכם. היכנסו ללינק הזה ובואו לעזור http://www.ivolunteer.org.il

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: