מבזקים

האדמו"ר יאשיהו פינטו: "מי שמוסר נפש על העולם הקב"ה לא יעזוב אותו"

תוכן עניינים

בצל מגיפת הקורונה בישראל ובעולם, האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו מוסר: "אנחנו נמצאים בשעת מבחן לעם ישראל. צריך לדאוג לצדקה אחד לשני וככה הקב״ה ימתק את הדין

בן ציון עטיה | כ"א באדר תש"פ | יום שלישי 17 במרץ 2020 | מערכת ישראל ניוז

מדברי האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו: "אנחנו מבקשים צדיקים מכל הקהילה הקדושה ומכל כלל עמ״י כל אחד יחשוב על החבר שלו איך לעזור לו. עכשיו זה זמן שכל אחד חייב לעזור לחבר שלו ולבן משפחה. להתקשר אליו ולבדוק אם יש לו. אם אין לו ולך יש, תתן לו. אל תחשוב מה יהיה איתך, עוד כמה זמן, ה׳ עוז לעמו ייתן.

"הנה רבי יוחנן נתן את הכל לתורה והגיע להיות עני ואביון. שהגיע למצב שהוא לא יכל להמשיך לחיות לצאת לעבוד, וזה עמד איתו ונהיה ראש ישיבה ואילפא לא נהיה ראש ישיבה כי לו היה את הזכות שהוא נתן צדקה לפני כן. זה נישמר איתו המון שנים ואחר כך הקב״ה החזיר לו בכפלי כפליים.

"הקב"ה עכשיו בוחן את העולם, ומי שמוסר נפש על העולם הקב"ה לא יעזוב אותו וייתן לו כפל כפליים. גם הגנה, גם ישועה, גם פרנסה וגם הצלחה. חייבים להיות כולם חזקים ולהיות גיבורים, לעמוד בפרץ, לעזור יהודי איש לרעהו. לעזור בכל הכח, לעזור בפרנסה אחד לשני. כל אחד צריך לבדוק אצל ההורים שלו, אצל אחים שלו ואחיות שלו, אצל המשפחה והקרובים שלו. כל אדם חייב לדאוג לכל אחד שלא ייחסר לו כלום.

"יש יהודים שאין להם בבית מה לאכול, ואדם שאומר לעצמו אני בסדר, אני יתרחק מכולם שלא יבקשו ממני. אסור בשעות כאלה להתעלם מעני ואביון ומאדם שאין לו, אלא צריך לשבת לחפש את העניים ולחפש את מי שקשה לו וללכת ולעזור לכל מי שקשה לו, וככה הקב״ה ימתק את הדין וישלח רחמים ויגן. "וצדקה ותשובה ותפילה מעבירין את רוע הגזירה"

"אנחנו צריכים להעביר את רוע הגזירה, וצדקה – צריך לדאוג לצדקה אחד לשני ומתי שנדאג אחד לשני לצדקה זה יעביר את רוע הגזירה וייתן סיעתא דשמיא גדולה.

"ה׳ עוז לעמו ייתן ה׳ יברך את עמו בשלום".

"יהיה בעזרת השם ישועה ושמחה ואחד יעזור לחבר שלו. חובה, חובה אחד יעזור לשני, ונזכה לביאת משיח צדקנו מהר. עמ״י כבר לא עומדים בלחץ, בצער, בעוני, בדוחק. הקב"ה תביא את המשיח מהר "בני ביתך כבתחילה" הקב"ה תבנה את הבית מהר, יבוא הגאולה

"ינון ואליה אני שולח" הקב״ה ישלח את ינון ואליה ויבנה המקדש במהרה בימנו ושם נשיר שיר חדש, ונשמח כולנו שמחה גדולה, אבל בחסד ש"ציון במשפט תפדה ושביה בצדקה". אנחנו נהיה בשביה בצדקה, נביא את הגאולה שזה לא יהיה במשפט ובדין. בשורות טובות הצלחה ברכה וישועה מרובה".

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: