מבזקים

נשיא המדינה הטיל את מלאכת הרכבת הממשלה ה-35 על ח"כ בני גנץ

תוכן עניינים

נשיא המדינה: "בחירות רביעיות אינן אפשריות המפתחות להרכבת ממשלה כרגע בידיך ובידי כל נבחרי הציבור מכלל המפלגות"

אהרון קלפה | כ באדר תש"פ | יום שני 16 במרץ 2020 | מערכת ישראל ניוז

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, הטיל היום (ב') את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ. הנשיא חתם על כתב המינוי והעניק אותו לח"כ גנץ. לאחר מכן נשאו השניים דברים: "מכובדי, הרמטכ"ל לשעבר וחבר הכנסת בני גנץ, אזרחי ישראל. בתום ההתייעצויות שקיימתי עם הסיעות, הביעו 61 חברי כנסת תמיכה ברמטכ"ל לשעבר וחבר הכנסת, בני גנץ, כמי שתוטל עליו מלאכת הרכבת הממשלה. משכך, ועל פי סעיף 7 לחוק יסוד: הממשלה, הריני לתת בידיך את האפשרות להרכיב ממשלה.

החוק נותן בידיך אדוני, 28 ימים, החל ממחר, למלאכת הרכבת הממשלה. זהו זמן קצר, ואולם בנסיבות הנוכחיות של עת חירום לאומית ובינלאומית, גם זה פרק זמן ארוך מדי. גודל השעה וגודלם של האתגרים שלפנינו, מחייבים להקים ממשלה בישראל, ממשלה לעם בישראל. אין במעמד זה היום, כדי להוריד כהוא זה את האחריות המוטלת על הסיעות כולן לייצר את התנאים שבהם תוכל לקום ממשלה רחבה ככל הניתן בשעת המשבר הזאת.

כפי שכבר ציינתי, ייתכן שהקמת ממשלה בהקדם תהיה כרוכה בעיצוב הסדרי ביניים לחודשים הקרובים, אך אין לי ספק כי זה מה שהעם מצפה ממנהיגיו בשעה זאת. בחירות רביעיות אינן אפשריות והמפתחות להרכבת ממשלה בישראל נמצאים כרגע בידיך אדוני, וכן בידי כל נבחרי הציבור מכלל המפלגות. בשמו של העם היקר הזה היושב בציון ולטובתם של אזרחי ישראל כולם אני מאחל לך הצלחה".

צילום | מארק ניימן/לע"מ
צילום | מארק ניימן/לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: