מבזקים

בהלת הקורונה: מהו השורש הרוחני והפסוק שמסוגל להגיד בימים אלו?

תוכן עניינים

כאשר סיפרו למו"ר הרב דב קוק שליט"א על רבים שנדבקים בנגיף הקורונה ועל החששות הגדולים, לצד כמות הדבקה גדול של שנמצאים כעת בבידוד מחשש להדבקה המונית, כך אמר מו"ר הרב שליט"א

צבי סרוסי | י' באדר תש"פ | יום שישי 6 במרץ 2020 | מערכת ישראל ניוז

אמש עם הפרסומים הרבים על חששות להידבקות של רבים בקורונה ובידוד של יהודים רבים, עלו שוב החששות לכל אחד, ורבים באו ושאלו שוב ושוב את ר' נחום בקר חתנו של מו"ר הרב שליט"א מה דעתו של הרב, ובמה עלינו להתחזק.

צריך להתפלל שיהיה דיבוק של קדושה ולא דיבוק של טומאה. דבק של קדושה. כי הרי ידוע שהקדושה הרי יותר חזקה מהטומאה, אם במחלה יש ככה הדבקה, אז דבר קדוש אמור להיות יותר חזק. הרי אם המחלה מדבקת, והמחלה זה דבר רע, הטוב אמור להיות יותר מדבק.

צריך להתפלל שההדבקה תהיה בקודש ולא במחלה.כמו שפעת. שבמקום שפעת של מחלות תהיה שפעת של תורה. כך גם ההדבקה של מחלות תהיה הדבקה של תורה.

"ולדבקה בו" – להידבק בה' "ואתם הדבקים בה' אלהיכם".

צריך להתפלל שההידבקות מהמחלה יחזור לדביקות בה' – שאחד ידביק את חברו לקדושה.

השורש של ההדבקה הוא מ'דבק דקדושה' רק שנפל לטומאה ולסכנות, צריך להתפלל שיחזור ההדבקה למקומו.

היו צדיקים אמיתיים שהיו נכנסים למקום מסויים, מיד היו מדביקים את כולם אל הקודש.  הצדיקים האלה זו מחלה מדבקת – אבל מחלה מדבקת טובה מאוד, כי כאשר צדיק היה נכנס למקום מסויים הוא היה מדביק את כולם אל הקודש.

וסיים מו"ר הרב שליט"א ואמר: "דיבוק דקדושה זה "וְאַתֶּם הַדְּבֵקִים בַּה' אֱלֹהֵיכֶם חַיִּים כֻּלְּכֶם הַיּוֹם." – ולכן ניראה לי שכדאי לומר את זה בתקופה זו כל הזמן "וְאַתֶּם הַדְּבֵקִים בַּיהוָה אֱלֹהֵיכֶם חַיִּים כֻּלְּכֶם הַיּוֹם".

יש לציין כי חשוב להדגיש שכבר אמר מו"ר הרב שליט"א שראוי להתחזק מאוד במאה ברכות בכל יום כמו שכתוב שבזמן דוד המלך היה מגיפה בישראל והיו מתים בכל יום מאה אנשים ועמד דוד המלך ותיקן מאה ברכות בכל יום שנאמר  "נאום הגבר הוקם על" – מה זה על, מאה ברכות ביום, כאשר נותנים מאה ברכות ביום יש כח להציל מהמגיפה.

ועיקר החיזוק במאה ברכות הדגיש הרב הוא לברך בקול ולהשתדל שיענו אמן על הברכה.

צילום: דוד שדה
צילום: דוד שדה

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: