מבזקים

התאחדות בוני הארץ: "על הממשלה הבאה להמשיך את תכנית מחיר למשתכן רק בנגב ובצפון"

תוכן עניינים

בסיור שנערך השבוע בנגב לוועדת הנשיאות וסגל התאחדות הקבלנים בוני הארץ, אמר אלי אביסרור, יו"ר ארגון קבלני הנגב ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ כי הממשלה הבאה צריכה להמשיך את תוכנית מחיר למשתכן בנגב ובצפון

אהרון קלפה | ה באדר תש"פ | יום ראשון 1 במרץ 2020 | מערכת ישראל ניוז

בסיור שנועד ללמוד מקרוב את הפיתוח המואץ בנגב ולעמוד על הצרכים מהשטח של ענף הבנייה בדרום פגשו המשתתפים את רוביק דנילוביץ', ראש העיר באר שבע ואיציק דנינו, ראש העיר אופקים וביקרו באתרי בנייה מרכזיים באזור.

השבוע, משלחת של קבלנים והנהלת הסגל הבכיר של התאחדות בוני הארץ הגיעו לסיור מקצועי באופקים ובבאר שבע, כדי ללמוד את הפיתוח המואץ בנגב, להכיר את הפרויקטים בתחומי הבניה והתשתיות באזור ולשמוע על התוכניות שעתידות לשנות את הנגב כולו. הסיור כלל את ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, אמנון מרחב, מנכ"ל ההתאחדות, האלוף במיל' אייל בן ראובן, ראש מטה הבטיחות בענף הבנייה, מנהלי האגפים וגורמי מקצוע נוספים בהתאחדות. את הסיור אירח ארגון קבלני הנגב בראשות אלי אביסרור, יו"ר הארגון ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ, צביקה ליבנה, מנכ"ל ארגון הקבלנים, יוסי דלויה, מ"מ יו"ר ארגון קבלני הנגב וחברי הנהלה נוספים.

את הביקור פתחה המשלחת בעיר אופקים, שם הם נפגשו עם ראש העיר, איציק דנינו, ועם יו"ר תנועת אור, רוני פלמר. במפגש סיפר דנינו על המהלכים האסטרטגיים שהוביל לקידום העיר בהם חתימה על הסכמי הגג, הקמת שכונות חדשות, פיתוח אזור תעשייה חדש וסלילת הכביש החדש דרך שדה תימן לבאר שבע שיקצר את הנסיעה ל- 9 דקות בלבד. בנוסף הציג דנינו את תוכניות הפיתוח של העיר ואת השכונות שעתידות לקום ולהרחיב את גבולות העיר.

רוני פלמר, יו"ר תנועת אור תיאר את פעולותיהם להביא קהילות צעירות חדשות אל אופקים ולנגב בכלל. במהלך המפגש פנה דנינו אל הנוכחים וקרא להם לקחת חלק בפיתוח המואץ של אופקים והאזור בכלל: "אני מזמין אתכם להיות חלק מפיתוח העיר אופקים ולהפוך לשותפים. זה לא עסקים, זאת ציונות. יכולת ההשפעה שלכם על פיזור האוכלוסייה הוא מאוד דרמטי ולכן צריך לחבר כוחות עסקיים עם ראשי רשויות בנגב ובצפון לקידום אינטרסים משותפים. יחד נצליח לשנות". לאחר המפגש יצאו המשתתפים יחד עם ראש העיר לסיור פרויקטים בעיר. בין השאר בפרויקט עמותת השוטרים, אותו בונה קבלן הארגון יניב גבאי הבעלים של חב' י.ר. איכות הנדסה בע"מ ופרויקטים נוספים בתחום התשתיות והמגורים.

לאחר הסיור באופקים המשיכה המשלחת אל באר שבע שם נפגשו עם רוביק דנילוביץ', ראש העיר, טל אל-על, מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק ההנדסה, תמר פוריה שרביט מהנדסת העיר, וצבי טל יוסף, ראש מנהלת הסכמי הגג בבאר שבע. במהלך המפגש עם וועדת הנשיאות והנהלת ארגון הקבלנים ציין דנילוביץ' כי עכשיו זו העת לפעול יחד כדי להפוך את באר שבע לעיר מטרופולין: "אם מדינת ישראל תקבל החלטות נכונות, נוכל לצעוד ל 3 עשורים שיהיו תור הזהב של המדינה והנגב יתפתח בעוצמה גדולה. אנחנו יחד אתכם מייצגים אינטרס משותף שהמדינה תתפתח ואתם כבר יודעים לבנות מדינה". עוד התייחס דנילוביץ' להחלטה לעצור את שיווק יח"ד במסגרת הסכמי הגג ואמר שאין הם מתחמקים מההסכם אלא רוצים רגע כדי ללמוד ולבדוק: " החלטנו לעצור את השיווק אחרי 4000 יח"ד וכרגע לא חידשנו את השיווקיים של הסכמי הגג. אנחנו נעמוד בהסכמים שחתמנו עליהם, אבל אנחנו גם אומרים לממשלה, בואו נלמד מחצי הדרך שעשינו ונבדוק מה צריך לשפר ולתקן".

לאחר המפגש, יצאו המשתתפים יחד עם צבי טל-יוסף לסיור בעיר. תחילה הם ביקרו בפרויקט חידוש ושדרוג שדרות רגר, אחד הפרויקטים שעתיד לשנות ולשפר את מערך התחבורה העיר. על הפרויקט מנצח חבר ארגון קבלני הנגב תאופיק אלעוברה, הבעלים של חב' א.ת. אלעוברה. משם המשיכו לשכונת הפארק ואגם באר שבע, שם נבנות כ 5,000 דירות ולסיום ביקור בפרויקט המגדלים היוקרתי, גרנד אביסרור.

אלי אביסרור, סיכם את המפגש ואמר: "הסיור היום מהווה צעד נוסף בפעילות הארגון לטובת העלאת המודעות לצורך המיידי לפעול לגידול האוכלוסייה באזור. אני שמח שראשי הערים שותפים יחד איתנו לחזון ומעוניינים לפעול להחלת  מחיר למשתכן בנגב ובצפון בלבד. כך נוכל להביא לתיקון העיוות שנעשה בשנים האחרונות ולהבטיח את היתרון לנגב במענקים והטבות. אני מברך את חברי התאחדות בוני הארץ על הביקור היום בערי הנגב. מדובר באמירה כי הנגב נמצא בראש סדר העדיפויות שלהם".

 

צילום | באדיבות ארגון הקבלנים
צילום | באדיבות ארגון הקבלנים
צילום | באדיבות ארגון הקבלנים
צילום | באדיבות ארגון הקבלנים
צילום | באדיבות ארגון הקבלנים
צילום | באדיבות ארגון הקבלנים
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: