מבזקים

יום הבוחר: גולשים בפייסבוק סופגים הכפשות בגלל דעות פוליטיות

תוכן עניינים

הרשתות החברתיות גועשות ורועשות ככל שאנו מתקרבים לקראת הבחירות שיתקיימו מחר. הגולשים החמירו את הלחץ החברתי ומשתמשים במילים לא ראויות

יעל כהן דיין | ה באדר תש"פ | יום ראשון 1 במרץ 2020 | מערכת ישראל ניוז

מזה מספר שבועות מתרחשת פעילות לוחצת בכל הרשתות החברתיות באינטרנט. הגולשים משחררים את כל מה שיש להם והשחרור כולל שימוש בביטויים מעליבים ופוגעים, הכפשת השם הטוב, איומים הוצאות דיבה. גולש אחד בפייסבוק ששמו שמור במערכת, מספר למערכת ישראל ניוז כי הגיעו מים עד נפש. "מקללים אותי, מאיימים עלי ומכפישים את שמי רק בגלל שבבחירות הקרובות הודעתי שאני מצביע לליכוד".

מ.כ מתגורר בבאר שבע, גולש מזה כשנתיים בפייסבוק, מספר כי מחול שדים המתרחש סביבו החל בערך לפני כשבועיים אחרי שרשם פוסט מצדד בעד הליכוד.  "לקיר שלי נכנסה גולשת שכנראה לא באותה דעה שלי" הוא מספר, וממשיך: "לכאורה ספגתי ממנה מטר של קללות והכפשות מתובל בלילים בוטות וכל זאת בגלל שציינתי את דעותי הפוליטיות. עוד אנשים האשימו אותי שאני מקבל תשלום כספי בכדי לכתוב את דעתי".

מ. כ הוא אדם פרטי, אזרח מין השורה שמספר שיש לו חברים קבועים בפייסבוק. חברים כמו משפחה שאיתם הוא משתף פוסטים ומתכתב. לדבריו: "פייסבוק הפך למחלוקות פוליטית והגולשים נעשים עצבנים ולא מכבדים דעות של אחרים.

השפה נעשתה בוטה יותר ויותר, ופוגענית. הגולשים מרשים לעצמם לרשום ככל העולה על רוחם, למרות חופש הביטוי עדיין צריך לשמור על שפה מכבדת.

מ.כ אינו לבד. גולשים אחרים מתלוננים בפוסטים נוספים בפייסבוק על התופעה המכוערת. מכאן נשאלת השאלה, האם הגולשים משחררים מילים בוטות כתוצאה מפוסטים לא ראויים שמעלים לכאורה פוליטיקאים וחברי כנסת?

קחו לדוגמא לכאורה, את חבר הכנסת יאיר לפיד אשר בראיון טלוויזיוני בתוכנית של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ בפריים טיים בערב שישי, הוא צוטט כמי שאומר לכאורה "לא אתן לחארות ולמגעילים לנצח".

אנו כאזרחים מצפים גם מהפוליטיקאים להשתמש בשפה מתורבת ומכבדת. פייסבוק הוא אתר חברתי ציבורי ועלינו כאזרחים לשמור על שפה מתורבת גם אם דעותינו שונות. יותר אהבת חינם ורק אהבת חינם תנצח את הרוע החברתי שגולש לנו לתוך החיים.

דוגמא לפוסט שפורסם בפייסבוק בו משמיץ ח"כ יאיר לפיד לכאורה, את המצביעים של הליכוד
דוגמא לפוסט שפורסם בפייסבוק בו משמיץ ח"כ יאיר לפיד לכאורה, את המצביעים של הליכוד
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: