מבזקים

ביטוח נסיעות לחו"ל – 3 דברים שצריך לדעת לפני שמזמנים

תוכן עניינים

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כארבעה מיליון ושלוש מאות אלף ישראלים יצאו את המדינה לחו"ל בשנת 2019, כמחצית מהם יותר מפעם אחת. חוק ביטוח בריאות ממלכתי והביטוחים הרפואיים הפרטיים מספקים כיסוי ביטוחי בגבולות מדינת ישראל בלבד, מה שקובע כי כל הישראלים הללו נדרשו לביטוח נסיעות לחו"ל, על מנת להבטיח כיסוי לצרכים רפואיים, הוצאות אשר נגרמו בגין תאונות וביטוח לכבודה ורכוש בנסיעות לחו"ל.

האם קיימת חובה לרכוש ביטוח תאונות לחו"ל?

אין כל חובה חוקית לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל, אולם יציאה מגבולות המדינה ללא ביטוח כזה תהה נטילת סיכון מיותר ולא אחראי. גם מטיילים ותיירים מן השורה שאינם משלבים פעילות אתגרית או מסוכנת וגם בביקור במדינה מערבית בטוחה ניתן לחלות, למעוד ולשבור רגל או להיות מעורבים בכל סיטואציה אחרת, בה עלויות הטיפול הרפואי והעלויות הנלוות (פינוי רפואי, שינוי במועדי טיסה, הטסת מלווה) עשויות להיות כבדות במיוחד.

בטרם היציאה לחו"ל יש לבחור ביטוח מתאים המביא בחשבון את אופי הטיול, היעד וסוג הכיסוי הנדרש, כאשר על פי חוקי המפקח על הביטוח ביטוחי נסיעות לחו"ל מציעים כיסוי בסיסי זהה והרחבות אפשרויות.

בטרם רכישת הביטוח חשוב לדעת:

  • ביטול הרחבות בפוליסה הבסיסית – פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל בסיסית כוללת כיסוי להוצאות רפואיות, קבלת שירות טיפול נמרץ, פינוי לבית חולים מקומי, אשפוז, פינוי והטסה לישראל, טיפולי שיניים דחופים, ייעוץ רפואי, איתור וחילוץ, העברת גופה, הוצאות הריון (שנתגלה לראשונה בחו"ל, עד שבוע 12), חבות כלפי צד ג', הטסת מלווה למבוטח מאושפז, הארכת משך השהות בחו”ל מעבר לתקופה שנקבעה בפוליסה בעקבות האירוע הביטוחי.

לרשות המבוטח עומדת הזכות לביטול שני סוגי כיסויים מן הפוליסה האמורה ולהפחתת העלות:

כיסוי לאיתור וחילוץ במקרה בו המבוטח אינו רואה ערך לכיסוי זה בשל אופי הנסיעה.

חבות כלפי צד ג'- פיצוי כלפי צד נוסף בשל פגיעה ברכוש או אחרת.

  • אופן התשלום- במקרה של תאונה או פגיעה בחו"ל עלויות השירותים הרפואיים והשירותים הנלווים עשויים להאמיר לכדי עשרות ואף מאות אלפי שקלים, על פי אופי הפגיעה והצרכים ועלויות השירותים הרפואיים במדינה האמורה. מרבית חברות הביטוח מספקות כיסוי הניתן במסלולי החזר כנגד תשלום- משמעות הדבר היא כי המבוטח יישא בהוצאות הרפואיות בזמן אמת ויתבע את ההחזרים מחברת הביטוח בהמשך. חשוב להיות מודעים וערוכים לכל סיטואציה ובמידה ולמבוטח אין יכולת כלכלית לשאת עלויות אלו בזמן אמת ולהמתין להחזר, מומלץ לבחור בפוליסות המעניקות כיסוי מידי באמצעות תשלום ישיר לספקי השירות והספקים הרפואיים. ביטוח זה מטבעו יקר יותר למבוטח- אולם מספק נוחות ושקט נפשי שלא קיים בתכניות ביטוח אחרות.
  • מצב רפואי- על מנת להימנע ממקרים בהם חברת הביטוח מקשרת אירועים רפואיים אשר נולדו בזמן הנסיעה למצב רפואי קודם חשוב להקדים ולהצהיר באופן מלא על כל מצב רפואי קודם של המבוטח: ניתוחים בעבר, מחלות כרוניות ואחרות. לחברת הביטוח תהה הזכות להחרגת מצבים מסוימים- משמעות ההחרגה היא סירוב לבטח סיטואציות רפואיות מסוימות בשל מצב רפואי קיים וסיכון מוגדל (דוגמת אירוע לב שהתרחש בחו"ל לחולה לב). יחד עם זאת לא כל מצב רפואי מצריך החרגה, ובמידה וחברת הביטוח מתעקשת שלא לבטח בנסיבות מסוימות ניתן להיעזר במכתב והמלצת רופא בנוגע למצב ואף לפנות לצורך השוואה וביטוח לחברות ביטוח נוספות.

ביטוחי חו"ל משלבים גם ביטוחי רכוש בניהם ביטוח מפני אובדן מזוודה/כבודה, ביטוח לציוד יקר ערך (מחשב נייד, מצלמה, ציוד מקצועי). חשוב לבצע התאמה מלאה בין צרכי הנסיעה לביטוח- לנסיעה טובה ובטוחה.

לרכישת ביטוח נסיעות לחו"ל בהראל – לחצו כאן

travelins_israel_news

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: