מבזקים

כ- 3 מיליון ישראלים צפויים להשתתף השנה ביום המעשים הטובים

תוכן עניינים

יהודים, ערבים, חרדים, חילונים, צעירים ומבוגרים ישתתפו יחד ביום מעשים טובים, המתקיים השנה בתאריך 24 במרץ, זו השנה ה-14 בישראל

אהרון קלפה | י"ד בשבט תש"פ | יום ראשון 9 בפברואר 2020 | מערכת ישראל ניוז

על פי נתוני עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, כ-3 מיליון ישראלים צפויים השנה להשתתף ביום מעשים טובים, יום שיא של עשיית טוב כל השנה. היום הייחודי הזה, הוא יום מאחד ומשותף לתושבים במדינה אשר יוצאים לעשות טוב מדן ועד אילת. היוזמה, שהחלה בישראל, חצתה את גבולות המדינה והשנה צפויים להשתתף ביום מעשים טובים מיליוני בני אדם בלמעלה מ-100 מדינות.

"הלב נפתח לראות את כל האנשים הטובים שלוקחים חלק יום יום בעשיית טוב, ובמיוחד ביום מעשים טובים. זו דוגמא ל'ואהבת לרעך כמוך' ומראה שאפשר להתנהל בטוב ויש המון שכבר עושים זאת", אומרת אשת העסקים והפילנתרופית שרי אריסון שיזמה את היום הזה.

יום מעשים טובים הוא פרויקט הדגל של עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, המציעה התנדבות בהתאמה אישית, לאורך כל השנה. מנתוני עמותת רוח טובה עולה כי יש עלייה של 10% אחוזים בכמות האנשים שמבקשים להתנדב כל השנה ולמעלה מחצי מיליון אנשים חיפשו התנדבות באתר רוח טובה במהלך השנה האחרונה.

רפי אלול, יו"ר עמותת רוח טובה: "יום מעשים טובים הוא הזרז לפעילות התנדבותית שנמשכת כל השנה, אנחנו רואים שברגע שאנשים "טועמים" מעולם ההתנדבות, הם רוצים להמשיך ולעשות טוב כל השנה".

יחידים, קבוצות או חברות עסקיות, המעוניינים להשתתף, מוזמנים להיכנס לאתר "יום מעשים טובים" ולבחור בדרך שלהם לעשות טוב: יכולים להירשם להתנדבות באזור המועדף עליהם, מתוך מאגר ענק של מקומות התנדבות, יכולים להשתתף באירועים חברתיים מצפון ועד הדרום הפתוחים לקהל הרחב או לעשות טוב באופן עצמאי ע"י קבלת רעיונות והדפסת ערכות התנדבות הזמינים להורדה באתר.

ביום עצמו, בנוסף ל 10,000 פעילויות שיתקיימו ברחבי הארץ, יתקיים אחר הצהריים גם אירוע ההתנדבות הגדול בישראל, הכולל 5 מוקדים ברחבי הארץ בהם יוכלו משפחות, קבוצות ויחידים להירשם להתנדבות, לארוז ערכות מצילות חיים של איחוד הצלה ולארוז ערכות כלים רב פעמיים לגני ילדים עם למעלה מ 5000 מתנדבים.

עידו לוטן, מנכ"ל עמותת רוח טובה, המובילה את יום מעשים טובים: "השנה ישנן יוזמות חדשות כגון פעילות ארצית למניעת אלימות בחברה הערבית בשם "הגיעה העת לפתור זאת!", שמטרתה לפתור סכסוכים בין תושבים בקהילה בעזרת עשרות עורכי דין ומגשרים מתנדבים של לשכת עורכי הדין . כמו כן יסתובב ברחבי הארץ "אוטו טוב" לפני יום מעשים טובים על מנת לעודד את ערך הנתינה אצל ילדים בישראל ועל כן יאסוף מילדים משחקים/צעצועים/ספרים שהם אינם זקוקים להם יותר, אשר יועברו לילדים אחרים".

שיתופי פעולה מעניינים נוספים כוללים את כפרי הנוער והפנימיות, משטרת ישראל, ליגת העל בכדורסל, תנועות נוער, חיילים, סטודנטים ומעל ל 800 חברות שיוצאות להתנדב. שיתוף פעולה נוסף שיקל על המשתתפים למצוא התנדבות, הינו עם אפליקציית איזי דרכה ניתן לחפש את הדרך לעשות טוב, לפי המיקום שבו אתם נמצאים.

צילום | יח"ץ
צילום | יח"ץ
צילום | יח"ץ
צילום | יח"ץ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: