מבזקים

הרב קוק שליט"א טבל במקווה העתיק של רבי חיים אבולעפיה שמימיו עלו ב- 80 ס"מ

תוכן עניינים

אמש לאחר חצות הלילה הגיע מו"ר הרב דב קוק שליט"א לטבול במקווה העתיק של רבי חיים אבולעפיה, לאחר שהמקווה עלה ב- 80 ס"מ בעקבות עליית מי הכנרת

צבי סרוסי | י"א בשבט תש"פ | יום חמישי 6 בפברואר 2020 | מערכת ישראל ניוז

כאשר הגיע מו"ר הרב קוק שליט"א אל המקווה העתיק, מיד פצח בשיר: "אמר רבי עקיבא, אשריכם ישראל, לפני מי אתם מטהרים ומי מטהר אתכם, אביכם שבשמים ואומר מקווה ישראל ה', מה מקווה מטהר את הטמאים אף הקב"ה מטהר את ישראל".

מדובר במקווה העתיק של רבי חיים אבולעפיה, שעלה 80 ס"מ בעקבות עליית מי הכינרת. המקווה יחודי ביותר מאחר וגובה המים במקווה תלוי בגובה מי הכינרת וכאשר הכנרת עולה, גובה פני המים עולים. כאשר מי הכנרת יורדים, גובה פני המים יורדים. בעשר השנים האחרונות המקווה היה יבש לגמרי וכאמור לאור הגשמים, עלה המקווה ב- 80 ס"מ כתוצאה מעליית גובה המים של הכנרת.

הרב קוק במקווה, הביט בהתפעלות ושמחה על המים שעלו והזכיר את רבי חיים אבולעפיה שהיה נוהג לטבול במקום זה, ועליו כתב אור החיים הקדוש, פרשת ראה, עה"פ אפס כי יהיה בך: "משיח ה' חיים שמו".

באותם רגעים שמו"ר הרב קוק שליט"א טבל במקווה, מספר מצומצם של תלמידים שהגיעו עם הרב לראות מקרוב את המקווה העתיק, עמדו מחוץ למקווה והמשיכו לשיר: "אמר רבי עקיבא אשריכם ישראל". לאחר הטבילה עמד מו"ר הרב קוק שליט"א במתחם ופרש את שיחתו לפני ה' בתפילה על הכלל והפרט והאריך בתפילה זו שעה ארוכה.

באדיבות המצלם
באדיבות המצלם
באדיבות המצלם
באדיבות המצלם

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: