מבזקים

טיפים מומלצים לנהיגה חורפית

תוכן עניינים

שמרו מרחק!

אולי הטיפ החשוב ביותר ברשימה הזו. שמירת מרחק חשובה בכל ימות השנה, אך חשובה שבעתיים בחורף, כשהכביש חלק. אם בימות השנה מומלץ לשמור על מרחק של כשתי שניות בימות החורף, כהכביש רטוב וחלק, מומלץ להכפיל את המרחק.

התעדכנו לגבי סכנות

התעדכנו באמצעות Waze, או בכל דרך אחרת, בנוגע לסכנות צפויות בדרככם. כך תוכלו לתכנן את המסלול שלכם על מנת להמנע מסכנות מיותרות בדרך.

נסיעה בתנאי ראות לקויה

בתנאי ערפל או גשם שוטף, כשהראות לקויה, מומלץ במיוחד שלא לנהוג, אך אם חייבים לעלות להגה:

  • לנסוע באיטיות. הורידו את הרגל מדוושת הגז.
  • להדליק אורות. לא אורות גבוהים בשום פנים ואופן! אנחנו לא רוצים לסנוור את הבאים ממול או את עצמנו.
  • להשתדל שלא לצאת לעקיפה גם בכביש חד סטרי, בכביש דו סטרי להמנע בכלל מלצאת לעקיפה.
  • השתדלו לשמור על קשר עין טוב עם הכביש, שימו לב למכשולים בדרך.
  • אם הראות לא מאפשרת המשך נסיעה בטוחה – נסו שלא לעצור בשולי הכביש אלא למצוא מקום בטוח לעצירה, כמו תחנת דלק.

שלוליות

השתדלו להמנע מכניסה לשלוליות, אין לכם שום דרך לדעת בוודאות מה הוא עומק המים בשלולית ואתם עלולים להתקע בתוכה מבלי אפשרות לעבור.
אם אתם מוכרחים להכנס לשלולית עשו זאת בזהירות, בנהיגה איטית מאד ובהילוך נמוך.

עצירה בצד הדרך

כמו שהזכרנו קודם – עדיף שלא לעצור בשולי הכביש, אך אם קרה מקרה חירום ונתקעתם בשולי הדרך חייגו למוקד 100 על מנת שתישלח אליכם ניידת להצלה.

לפני הכניסה לרכב

וודאו את תקינותן של המערכות החיוניות ברכב, בעת נהיגה בכביש רטוב וחלק אלו הן מערכות מצילות חיים, וחשוב לוודא את תקינותן לפני תחילת הנסיעה. מדובר במערכות הבלמים, ההיגוי והצמיגים, כמו גם המגבים, המראות והפנסים.

הסירו פריטי ביגוד מגושמים, הפוגעים ביכולת התנועה החופשית של הנהג. פריטים כמו מעילים כבדים או מנופחים הם מסורבלים ומקשים על הנהיגה, שגם ככה אינה קלה במיוחד בתנאי ראות קשים ובכביש רטוב.

דאגו לניקוי השמשות, הפנסים והמראות – כל אלו מסייעים לחזות מראש מכשולים ותקלות בכביש, וכדאי שיהיו במצב שתוכלו לראות דרכם בצורה חלקה ובטוחה.

מיותר כמעט לציין, אך חובה להדליק אורות גם ביום. אמנם החוק חל רק על דרך בין עירונית, אך ללא ספק הדליקו אורות בכל נסיעה, בכל מקום. תמיד עדיף להדליק אורות מלהסתכן שמא לא יראו אתכם.

driving-916405_1920

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: