מבזקים

מהו מיתוג בינלאומי ולמי זה מתאים?

תוכן עניינים

מיתוג הוא בעצם תהליך של הפיכת עסק או מוצר ליישות בפני עצמה, אשר ציבור הצרכנים מתייחס אליה כשלעצמה, ומייחס לה תכונות אופי כלשהן. מיתוג בינלאומי, בניגוד למיתוג מקומי, הוא בעצם יצירת ערך עבור המותג ברמה הגלובלית, לרוב באמצעות שימוש ברשת האינטרנט, זאת לשם פתיחת האפשרויות לשיווק לשווקים חדשים, במדינות זרות, ופתיחת אפשרויות ייצוא.

אז איך מבצעים מיתוג בינלאומי?

תהליך מיתוג בינלאומי זהה בעצם לתהליך מיתוג מקומי, כאשר סקאלת המספרים גדלה בשיעור משמעותי. בתחילה עורכים סקר עבור מאפייני השוק, הלך הרוח של הצרכנים, הצרכים והרצונות שלהם בכל הנוגע למוצרים הקיימים בשוק, בתהליך הזה מנסים בעצם לזהות את הערכים והרגשות שקהל היעד מחפש ומתחבר אליהם, ובכך בעצם לבנות פרופיל רגשי וערכי אליו נכוון את המותג שאותו נייצר בשלבים הבאים. השלב הבא הוא בעצם ניתוח של כל המידע שנאסף ויצירת פרופיל עבור המותג החדש, מהם הערכים שהוא רצה לשקף ומהם התחושות והאמוציות שהוא מנסה לכוון אליהם. השלב האחרון הוא בניית המותג עצמו, תוך התחשבות בערכים שבנינו בשלב הקודם, ומתוך רצון להביע את התחושות שאליהן אנחנו מכוונים.

מותג טוב ישקף את ערכי החברה, ויבטא את התחושות שהחברה מנסה לייצר אצל קהל הלקוחות שלה, תוך כדי הצגת המוצר וזיהוי שלו עם אותם ערכים ואמוציות. זאת נעשה באמצעות יצירת לוגו מתאים, ובאמצעות שיווק בערוצים הנכונים (לשם הדוגמה: מוצר המיועד לקהל יעד צעיר ישווק בפרסומות בתוך משחקים לסלולרי).

למי מתאים מיתוג בינלאומי?

בניגוד למיתוג מקומי, המתאים לעסקים קטנים המיועדים למגזרים ספציפיים, או לבתי עסק הנותנים שירותים שלא ניתן לייצא אותם לחו"ל, מיתוג בינלאומי מתאים לעסקים בעלי מוצר הניתן לשינוע ושיווק בחו"ל. לרוב מדובר במוצרים דיגיטליים, או בשירותים בענף ההיי-טק, כגון שירותים הניתנים בענן, או שירותים אשר לא מצריכים הימצאות פיזית של איש שירות במקום, אך לעיתים גם כאשר מדובר בחברה בעלת יכולת שינוע גלובלית, על אוניות או מטוסים, נעדיף מיתוג בקנה מידה בינלאומי מאשר מיתוג מקומי.

כמו כן, מיתוג חברות אשר אינן מסוגלות לספק שירותים בהיקף גדול, או שאינן מסוגלות לשלח את מוצריהן מעבר לים בצורה מיטבית, אך עם זאת מעוניינות בפיתוח עתידי של החברה, ובהשקת שירותים וסניפים בפריסה גלובלית רחבה יותר (כלומר "ייצוא" של משרדים וסניפים של החברה לחו"ל), יכולות לבחור בתהליך מיתוג בינלאומי על מנת לצבור מוניטין וקהל לקוחות במדינות זרות.

brand-1027862_1920

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: