מבזקים

חוסר בחשק מיני: מהם הגורמים וכיצד מתמודדים?

תוכן עניינים

ירידה בחשק המיני יכולה לקרות לכל אדם, בכל שלב בחיים, ומקורה בסיבות רבות מגוונות. החל מסיבות הורמונליות ועד עומס לגיטימי בחיים – הנה כמה סיבות לירידה בליבידו, אצל גברים ונשים כאחד.

החיים

החיים הם עניין מאד מלחיץ, המון דאגות ולעיתים גם שעות עבודה מרובות, כל אלו עושים אותנו עייפים מצד אחד, ופשוט טרודים מכדי לחשוב על כל דבר מצד שני. שני אלו יכולים לגרום אפילו לאדם המיני ביותר לאבד את החשק, וגם אם לא את החשק – את האנרגיה, לעשות כל דבר במיטה פרט ללישון.

אם אתם מרגישים שהפרטנר/ית שלכם חווים לחץ גבוה מדי האופציה המומלצת ביותר היא לארגן יום שכולו כיף, צאו לבלות יחד, לאכול במסעדה, לקבל עיסוי (או לעשות אחד לשניה) ופשוט להנות – ישנה סבירות שהבילוי המשותף וחסר הדאגו ימלא אתכם ואת הפרטנר/ית באנרגיות מחודשות.

בעיות בריאותיות

בעיות כמו חוסר איזון של ויטמינים, רמות הרומונליות נמוכות, או אפילו בעיות בבלוטת התריס או סכרת – כולם יכולים להביא לירידה בתפקוד המיני, וכמובן גם לירידה בחשק המיני. לפעמים, למעשה, ירידה בחשק המיני היא הדבר היחיד שמצביע על בעיות כאלו, שכן שאר הגוף מרגיש בסדר לגמרי.

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם ירידה בחשק המיני מטעמי בריאות היא ללכת להבדק, בקשו מרופא המשפחה בדיקות שגרתיות והסבירו מה הסיבה לשמה אתם מבקשים. באופן כללי, אגב, כדאי להבדק לפחות פעם בשנה.

בעיות נפשיות

למען האמת זוהי בעצם קטגורית משנה של בעיות בריאות, אלא שאלו בעיות אשר נוטות להיות "שקופות" אצל רובנו. רובנו מיחסים בעיות אחרות המצביעות על חרדה/דחק/דיכאון להרבה מאד דברים אחרים. הסיבה היא בעיקר כי "מחלת נפש" היא עדיין בגדר קללה, אך זה כבר מזמן לא נכון, רובנו המוחלט סובלים מבעיה כלשהי.

נסו לבחון תסמינים נוספים, ואם אינכם בטוחים – לכו להתייעץ במומחה. בדיוק כמו בריאות פיזיולוגית גם בבריאות הנפש אסור לשחק.

גיל המעבר

גברים ונשים כאחד חווים משבר בתקופת הגילאים שבין 40 ל-60, בעיות אונות אצל גברים או יובש וגינלי אצל נשים גורמים לחוסר יכולת לקיים יחסי מין, ובסופו של דבר גם לחוסר רצון. מסבר גיל המעבר מכה קשות בתחומים רבים, וביניהם גם בתפקוד ובחשק המיני.

דרך ההתמודדות היא רק להפנים שמדובר בתקופה, והיא עוברת, ובינתיים ניתן להשתמש בתכשירים (לובריקנטים, או הגלולה הכחולה ההיא) למשך תקופת המעבר, ועד יעבור זעם.

תהנו!

lover-1822498_1920

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: