מבזקים

מעורבות חוקר פרטי בהליך גירושין -כל המידע

תוכן עניינים

הליך גירושין מתחיל כאשר שני הצדדים מגיעים למסקנה כי אין מנוס מפרידה מהחיים המשותפים. אחד המקרים הנפוצים לפרידה הוא עקב בגידה של אחד מהצדדים. לרוב, מדובר על רקע רומנטי או מיני, כאשר יש חשד  שצד אחד מנהל מערכת יחסים עם בן זוג אחר מחוץ לנישואין. יכולים להיות מקרים אחרים בהם מתברר כי צד אחד מסתיר כספים, חשבונות רכוש מהצד השני וכדומה, וגם כאן יכולים להתעורר חשדות. במקרים כאלו, ובאחרים נוספים, ניתן לשכור שירותי חוקר פרטי ולבקש ממנו לאשש חשדות כאלו או, לחילופין, להפריך אותן. בכל מקרה, כדאי לערב עורך דין לענייני משפחה כבר בתחילת הדרך וכאשר עולים חשדות. הוא יכול לייעץ, להנחות על הדרך בה יש להתנהל ועוד.

עבודת החוקר

ניתן להיעזר בחוקרים פרטיים. הם יודעים לדלות מידע ממקורות שונים, לבצע מעקבים, לארגן תצפיות, לצלם, להקליט ולתמלל, לערוך בדיקות פוליגרף ועוד. חקירות בנושא בגידות הינן מורכבות מאוד ומחייבות במקרים רבים מעקב משולב אחר האובייקט. הצורך הוא להיות עמו בקשר עין ולדאוג שהוא לא יזהה את העוקבים. לכן, במקרים רבים מתבצע המעקב בעזרת מספר עוקבים ועם מספר מכוניות. החוק אינו מאפשר לצלם את האובייקטים בעת מפגשים אינטימיים בגלל צנעת הפרט. אבל, למשל, צילומים לפני כניסה משותפת לצימר וביציאה ממנו, יכולות להצביע על אפשרות לבגידה. החוקר הפרטי משתמש לצורך עבודתו במצלמות, משקפות, ציוד הקלטה, וכן, בתחפושות ובבגדים המסווים את נוכחותו.

משא ומתן

בסוף הבדיקות יכתוב החוקר דו"ח ללקוח אשר השתמש בו כרצונו. במידה ומתברר כי החשדות מאומתים ואכן היו מקרי בגידה, ישתמש עורך הדין במידע בעת המשא ומתן עם הצד השני.  המשא ומתן יכול להסתיים במהירות, יחסית, כאשר שני הצדדים מסכימים ביניהם על הנושאים העומדים על הפרק. הוא יכול להתארך מאוד בגלל התעקשות של צד אחד או שניהם ולגלוש עד כדי עירוב בתי משפט. בפועל קיימות מספר אפשרויות לפתרון. חלוקת רכוש חייבת להיעשות, ולרוב, היא נעשית שווה בשווה אלא אם צד אחד מוותר לשני. חלוקת כספים צבורים בתכניות חיסכון, בפנסיות, בביטוחי חיים וכדומה נעשית בקלות, יחסית. רכוש משותף יש למכור או שצד אחד יקנה את חלקו של השני ברכוש.

דיון משפטי

הקשיים הגדולים הם במקרים בהם יש צורך במשמורת על ילדים בהקצאת כספים עבורם. עורך דין לענייני משפחה יכול לסייע רבות במציאת פתרונות. הוא יכול לייצג בלעדית צד אחד, או שכל צד יכול לשכור עורך דין מטעמו. כאשר הכול מובהר יש להכין הסכם מסודר ששני הצדדים מאשרים בחתימתם. את ההסכם מעבירים לאישור של בית משפט כדי לקבל תוקף חוקי ואז התהליך מסתיים בפרידה. במידה ואין הסכמות, כל צד יצטייד במשפטן מטעמו וינהל איתו את המאבק.  כך, יכולים העניינים לגלוש לבית משפט כדי לקבל פסיקה מחייבת. עורך הדין יספק בנוסף, מסמכים כלכליים ואחרים, ימצא תקדימים משפטיים התומכים בגרסתו, יביא עדויות במקרים נדרשים ויטען טיעוניו לטובת לקוחו.

עדות בבית משפט

עורך דין גירושין המייצג את את הלקוח בבית המשפט ייעזר מאוד בדו"ח מטעם החוקר הפרטי. במקרים רבים ואם יש צורך בכך, יגיע החוקר וימסור עדות. הוא יציג את התמונות, ישתמש בהקלטות ויביא חומרים שונים שהושגו  בדרך חוקית. הוא כמובן, פועל על פי חוקים קיימים וביניהם החוק השומר על כבוד האדם וחירותו. הצלחה בייצוג תתרום לשדרוג איכות החיים של הלקוח. מומלץ לשכור שירותי משפטן בעל מוניטין בתחום אשר ייצג נאמנה. כל פסיקה לטובת הלקוח תסייע לו להתגבר על המשברים הקיימים.

מעורבות חוקר פרטי בהליך גירושין

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: