מבזקים

הוועד האולימפי מפרסם המלצות לספורטאי המשלחת האולימפית לטוקיו

תוכן עניינים

שישה חודשים לפני פתיחת המשחקים האולימפיים בטוקיו, פרסם הוועד האולימפי בישראל את המלצותיו בתחומי הפיזיולוגיה והרפואה לספורטאי המשלחת האולימפית לטוקיו

אהרון קלפה | א' בשבט תש"פ | יום שני 27 בינואר 2020 | מערכת ישראל ניוז

ההמלצות וההנחיות שנשלחו לספורטאיות, לספורטאים, למאמנות ולמאמנים עוסקות ב-4 תחומים: שיפור איכות השינה, התנהגות בטיסות ממושכות והתמודדות עם יעפת (ג'ט-לג), מניעת זיהומים במערכת הנשימה ובמערכת העיכול והימנעות מפגיעות חום.

בהמלצות ניתן דגש מיוחד למניעת זיהומים בדרכי הנשימה העליונות, זאת לאור ריבוי מקרי השפעת ובשל החשש מפני "הווירוס הסיני" בתקופה זו של השנה. כידוע, טיסות מרובות ושהייה בחללים סגורים למשך שעות רבות, חשיפה לתנאי אקלים שונים ושינויים בשעון הביולוגי עלולים להגביר את הסיכון לחלות.

בדברי הפתיחה שצורפו להנחיות כתבו פרופסור גל דובנוב-רז, יו"ר הוועדה הרפואית של הוועד האולימפי בישראל ומולי אפשטיין, המנהל המדעי של הוועד האולימפי בישראל: "תפקוד מיטבי באימונים ובתחרויות מצריך מכלול גורמים שיפעלו בצורה הטובה ביותר. ידוע שכל סנטימטר, כל חלקיק שנייה או נקודה, וכל תנועה שאינה במקום עשויים להיות ההבדל בין הישג מוצלח לבין החמצה בתחרות. אין ספק שאימון טוב הוא הבסיס להתקדמות ולשיפור, נוסף לתזונה נכונה, לשתייה מספקת ולהכנה מנטלית נאותה. עם זאת, ישנם תחומים חשובים נוספים שמשפיעים על תפקודו של הספורטאי במהלך היממה במנוחה, באימון ובתחרות. על כל אחת ואחד מכם לבדוק אילו מהתחומים הבאים רלוונטיים עבורכם במיוחד, ואילו מהפעולות המוצעות אכן עוזרות לכם, ומקווים שיישום ההמלצות וההנחיות הבאות יתרמו לכם לתפקוד טוב יותר".

בכתיבת ההנחיות השתתפו אנשי צוות הליווי המדעי-רפואי של הספורטאים האולימפיים: ד"ר דליה נבות-מינצר, רופאת נבחרת השייט של ישראל ורותם כסלו-כהן, פיזיולוגית, שתיהן מהמרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט.

האיצטדיון בטוקיו
האיצטדיון בטוקיו
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: