מבזקים

חברת הביטוח מסרבת לשלם על נזקי הצפות? מדריך לאזרח

תוכן עניינים

הימים האחרונים הביאו על המדינה מים ועוד מים בששון, אך יש רבים שעבורם לא היה מדובר בדבר משמח בכלל. אנשים רבים חוו הרס רב בדירות שלהם, ומתמודדים עד עכשיו עם נזקי ההצפות, שחברות הביטוח אינן ששות לפצות כל כך הרבה מבטוחים בגינם. מה עושים עכשיו, ואיך מתכוננים (לא עלינו) למערכת הבאה?

כבר קרתה הצפה- מה עושים?

  1. מעדכנים את חברת הביטוח בהקדם האפשרי.
  2. לא עושים פעולות שעלולות להקטין את גודל הפיצוי, אבל מצד שני כן יש בפוליסה סעיף המחייב לנסות להקטין את הנזק ולהציל רכוש. בסעיף הזה מפעילים שיקול דעת או פונים לעורך דין ביטוח.
  3. מצלמים ומתעדים את כל הנזקים.
  4. אם נערכים תיקונים- שומרים על חשבונית וקבלה של בעל המקצוע.
  5. לא זורקים שום דבר. הכינו בבית פינה של חפצים 'ניצולים', יגיע הזמן לשלוף אותם בתור ראיות.
  6. מקליטים את השיחות מול חברת הביטוח או מנהלים אותן בכתב.

חברת הביטוח מנסה להתחמק? אלו הדברים שחשוב לדעת:


* פוליסת ביטוח דירה נקראת גם 'פוליסה תקנית'
* פוליסה תקנית היא פוליסה שכן מכסה נזקי סערה!
* היא לא מכסה מקרים של נזק בעקבות מים שחדרו מהתקרה או מהקירות, אלא אם כן היה גורם נוסף לחדירה (למשל רוח חזקה) מעבר לגשם.
* פוליסה תקנית מכסה גם חלקים הנמצאים מחוץ לדירה כמו מרפסות, דודים ועוד.
*במיוחד אחרי סערה קשה, שכמות התביעות המגיעות לחברות הביטוח עצומה, לא כדאי לעמוד מולן לבד ומומלץ להיעזר בעורך דין ביטוח.

חברת הביטוח יכולה להציג טענות רבות בגינן היא מסרבת לכסות על הנזק הנגרם. למשל להגיד שמדובר בנזקי איטום או בחדירת מים שלא הייתה לה סיבה אחרת (ולא תמיד זה נכון), לטעון שהלקוח לא עמד בתנאי הפוליסה ולהציף עוד הרבה סיבות אחרות. השורה התחתונה היא שפעמים רבות עורך דין ביטוח מיומן העומד לצידכם בתביעה יכול להפריך את הטענות של חברת הביטוח ולהביא אותה למצב משפטי בו היא חייבת לפצות אתכם על הנזקים.
כשאתם לבד מול חברת הביטוח לא בטוח שיהיו לכם את הכלים להתמודד עם הטענות הסבוכות שלה, אך עורך דין ביטוח פועל מול מומחים שיכולים לספק חוות דעת נגדית לחוות הדעת של חברת הביטוח. במקרים רבים בעבר חוות דעת כאלו כבר גרמו לחברת הביטוח לשנות את דעתה ולשלם על הנזקים שנגרמו למבוטח.

בנימה זו אנחנו מאחלים לכם שלא תדעו עוד סערות ונזקים, ושגם אם כן תשכילו להתגבר עליהם בצורה הטובה ביותר ולא תוותרו על הזכויות המגיעות לכם. מאבק משפטי מול חברת הביטוח עלול להיות מתיש וקשה, אך עורך דין ביטוח יעזור לכם להגיע למצב שהמאבק משתלם. תזכרו שאתם לא לבד ושלפעמים השקעה בסיוע המשפטי הנכון מחזירה את עצמה וחוסכת עצבים רבים וזמן יקר.

flooding-2048469_640

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: