מבזקים

מדוע כדאי לעבוד ממשרד ולא לעבוד מהבית?

תוכן עניינים

השינויים מרחיקי הלכת במתרחשים בעשורים האחרונים בעולם המחשבים והתקשורת משנים במובנים רבים ושונים את סדרי החיים ומשפיעים על תחומים רבים בחיי היומיום. עבור אינספור אנשים בארץ ובעולם, אחד השינויים המשמעותיים ביותר מתרחש בתחום העבודה, שכן כיום האינטרנט, תקשורת המחשבים ומכשירים כמו סמארטפונים מאפשרים לרבים לבצע את עבודתם בצורה גמישה הרבה יותר, ממקומות שונים ובזמנים שונים. כך, שוקלים רבים לבצע טרנספורמציה בדרך בה הם עובדים ולהגשים את מה שנראה להם כסוג של חלום או פנטזיה – לעבור לעבוד מהבית, במקום מהמשרד. אך האם אכן מדובר במעבר אטרקטיבי כל כך? מה עלולים להיות החסרונות של עבודה מהבית וכיצד עבודה ממשרד חוסכת או פותרת חסרונות אלו?

 

חסרונות אפשריים של עבודה מהבית והאפשרות של עבודה ממשרדים להשכרה

על פי רוב, רק אנשים אשר באמת התנסו לאורך תקופה בעבודה מהבית יכולים להעיד באמת על החסרונות הנלווים לשיטת עבודה זו, אותם קשה לאנשים רבים לראות כאשר הם נמצאים במקום העבודה עד שעות מאוחרות ומתגעגעים לבית יותר מכל. עם זאת, אינספור פרילנסרים, עצמאיים ושכירים כאחד אשר עברו לעבודה מהבית מעידים לא אחת על החסרונות הבלתי מבוטלים הנלווים לעבודה מה"משרד הביתי" –

 

בדידות – עבור מרביתנו העבודה היא הדבר בו אנו משקיעים חלק ניכר מזמן הערות שלנו, וזוהי גם הזדמנות מרכזית עבורנו לפתח קשרי אנוש, ליצור חברויות ושותפויות או סתם לפטפט ולדבר ליד ברזיית המים על מה שעשינו אתמול בערב. כאשר עוברים לעבוד מהבית אין יותר אינטראקציה מסוג זה. לרוב, זה יהיה רק אנחנו והמחשב שלנו, וזהו זה למשך שארית היום. רבים שעברו לעבוד מהבית דיווחו על תחושת בדידות ועל כך שרק עכשיו הם מעריכים באמת את חשיבותה של האינטראקציה החברתית, עכשיו כשכבר אין להם יותר מדי ממנה…

 

דרושה משמעת עצמית יוצאת דופן – כאשר עובדים מהבית, אין לנו את המסגרת ואת הבוסים/עמיתים לעבודה אשר יגרמו לנו לשבת ולעבוד, גם כשאנחנו קצת עייפים, משועממים או טרודים בדברים אחרים.  רבים גילו כי המשמעת העצמית העצומה הנדרשת על מנת לעבוד מהבית שעות על גבי שעות מדי יום היא פשוט דבר שאין להם, או שהופך את העבודה היומיומית שלהם למאתגרת וקשה הרבה יותר.

 

סביבת עבודה תומכת – משרד הוא למעשה סביבת עבודה אשר נבנית ומעוצבת בהתאם לסוג העבודה המתבצעת באותו מקום. אנחנו מוצאים בו את כל מה שאנחנו צריכים לצורך מילוי תפקידנו, החל מרשת מחשבים וציוד משרדי לסוגיו השונים, דרך חדרי ישיבות, מקומות לעשות מהם שיחות וועידה, חומר כתוב או ספרות רלבנטית ועד לפינת הקפה והנשנושים אליה אנו בורחים כמה וכמה פעמים ביום. בבית, מן הסתם, אין לנו סביבת עבודה מסוג זה. להיפך – ניאלץ להילחם בהסחות דעת שונות ולייצר לעצמנו את אותה סביבת עבודה תומכת ומקיפה הנדרשת לעבודה יעילה, על כל המשתמע מכך.

 

הפריה הדדית – אחד היתרונות הגדולים ביותר של עבודה ממשרד היא ההפריה ההדדית המתרחשת כתוצאה מהאינטראקציה היומיומית שלנו עם עמיתינו לעבודה (זו אחת הסיבות לכך שמקומות עבודה רבים עוברים לעבוד כיום בחללים משותפים גדולים). הפריה הדדית זו הולכת לאיבוד כאשר אנחנו "מסתגרים" בביתנו…

 

משרדים להשכרה כפתרון מתבקש

הפתרון המתבקש להימנעות מהחסרונות הללו הוא כמובן לעבוד ממשרד, וניתן למצוא כיום בארץ מגוון רחב יחסית של משרדים להשכרה, כאלו המגיעים עם כל התשתית הנחוצה על מנת לייצר סביבת עבודה פרודוקטיבית ונעימה.

עבודה מהבית עלולה שלא להיות אטרקטיבית כמו שהיא נשמעת לנו כאשר אנחנו תקועים במשרד שלנו בימים ארוכים המתארכים עד הערב. שיפור תנאי המשרד וחיפוש אחר משרדים להשכרה אטרקטיביים יכולים להיות פתרון אפקטיבי וטוב יותר.

shutterstock_1024769233-(1)

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: