מבזקים

סקירה מהעבר: האירועים המרכזיים בשנת 1971

תוכן עניינים

האירועים המרכזיים בארץ ישראל בת ה- 23 שנים בעת החדשה: שנת הכרעה בין הסדר לבין מלחמה, עלייתם של הפנתרים השחורים במטרה לעשות סדר במדינה, גל שביתות במערכת הבריאות ועלייתו של תושב השלוש מיליון מברית המועצות

אלי ששון | כ"ו בכסלו תש"פ | יום שלישי 24 בדצמבר 2019 | מערכת ישראל ניוז

שליש ראשון של השנה: תקיפה של צה"ל על בסיס מחבלים בלבנון. 2 ילדים נרצחים בעזה על ידי מחבלים כאשר עד לאירוע זה, היינו מבקרים באופן חופשי בעזה. שומר יהודי שנחטף במטולה, מוחלף עם מחבל הראשון שנידון למוות בישראל, מחמוד חיגאזי. שריפה במגדל שלום בתל אביב. משה דיין הצהיר שלא ניסוג לקווי 67 גם במחיר מלחמה. 5 תיירים מצרפת נעצרו עם חומרי חבלה והתגלו כמי שקשורים לארגון פלסטיני. התושב ה- 3 מיליון הגיע ארצה מברה"מ.

גולדה מאיר הציגה את תכניתה לשלום עם ארצות ערב, שארם א-שייח' והגולן בידי ישראל, פירוז ירושלים, נוכחות צה"ל בגדה, תיקוני גבול סמוך לאילת.

שליש שני של השנה: קונסול ישראל באיסטנבול דודי אפרים אלרום נחטף ונרצח על ידי ארגון טרור מחתרתי טורקי. התפרעות רבתית של אוהדי בני יהודה סמוך להתאחדות, בטענה לקיפוח. מיכלית נפט שהייתה בדרכה לישראל הותקפה סמוך לבאב אל מנדב. תחילת אכלוס קרית ארבע. התפרעויות קשות של הפנתרים השחורים, גל של שביתות במערכת הבריאות. מסוק התרסק סמוך לאל עריש, 10 הרוגים על שמם נקרא היישוב נתיב העשרה. עונשי מאסר של 10.12.17 שנים לתיירות הצרפתיות שתכננו מעשה חבלה. פיחות של 20% בשער המטבע הישראלי, הלירה שמעכשיו שוויה 4:20 לירות לדולר. הלירה היתה המטבע המרכזי בטרם הוחלפה למטבע חדש – לשקל. 10.000 אלף לירות שוות היום לשקל אחד. חוליית מחבלים שירתה קטיושות לעבר פתח תקווה, נלכדה.

שליש אחרון לשנה: שביתה כללית בשדה התעופה לוד מנתקת את הארץ ליותר מיממה. תאונה בין 2 אוטובוסים, 12 הרוגים ו- 44 פצועים. מטוס סוחוי מצרי הופל במקלעים. מטוס ביון ישראלי הופל בטילים מצרים, 7 הרוגים. רימון הושלך לרחבת הכותל 16 פצועים. אוכלוסיית ישראל בסוף השנה מונה 2.600.000 יהודים ו- 450.000 לא יהודים.

 

גבול ישראל - עזה בשנת 1971
גבול ישראל – עזה בשנת 1971
כתבה בעיתון על רצח הילדים
כתבה בעיתון על רצח הילדים
שריפה במגדל שלום
שריפה במגדל שלום
קונסול ישראל נרצח בטורקיה
קונסול ישראל נרצח בטורקיה
קבוצת הכדורגל בני יהודה
קבוצת הכדורגל בני יהודה
נתיב בעשרה, מיקום במפה
נתיב בעשרה, מיקום במפה
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: