מבזקים

הגדרת אהבה – גדר גורים

תוכן עניינים

חובבי כלבים יודעים בוודאות כי על מנת להראות חיבה ודאגה לחיית המחמד האהובה, מומלץ לשלוח לאילוף מקצועי ולהציב גבולות שמעניקים תחושת ביטחון. כי כלבלב, ממש כמו ילד רך, זקוק למישהו שיראה לו אחריות, ידאג לרווחתו, בריאותו ולגבולות המוגדרים, זאת בידיעה שהוא אהוב ומטופל כהלכה.

אחת מהדרכים הטובות ביותר לדאוג לחינוכו של הכלב היקר זה באמצעות רכישת גדר גורים, או מה שידוע גם ככלוב אילוף. זה נכון שכלוב או גידור נשמעים ממש רע, כמו דבר נורא לעשות לחיה אהובה, אך למעשה מדובר על אלמנט חיובי וחיוני בחייו של הכלבלב, בכל גיל בעיקר בינקותו. הגדר מסייעת לגור או לכלב הבוגר, להבין את גבולות המותר והאסור, זאת במטרה לחנך ולעצב את אופיו בהתאם לטמפרמנט ולתכונות המולדות. כאשר מדברים על גדר גורים, הכוונה היא לתחימה של אזור מוגדר בבית. בדרך כלל זה אזור מרכזי בו הכלב מרגיש חלק מהמשפחה ולא נותר בצד עזוב. האזור הזה בתוך הגדר מסמן טריטוריה שהיא שלו, פינה מיוחדת, בין אם היא ממוקמת בתוך כלוב, או מיטה ייחודית ומרופדת, הוא מבין שזה אזור בטוח עבורו, מעין חדר פרטי בתוך החלל הגדול.

על מנת להעניק לחברו הטוב של האדם את המתחם הפרטי הנוח והמסודר אפשר כאמור להכניס מיטת כלבים מפנקת, קערת מזון, מים וצעצועים. הכלב יודע שישנו זמן שהוא אמור לבלות במתחם ולא להפריע לבני הבית האחרים. כאשר גדר גורים היא חלק מתהליך האילוף והחינוך של הכלב, הוא יודע שזה מקומו ושש להיות שם.

הצורך במשמעת ברור והאילוף חייב להיות קונסיסטנטי ואחיד במסרים. אילוף חד פעמי או ללא התמדה, אין לו ערך ומהווה בזבוז זמן לבעלים ובלבול לחיית המחמד. כך שאם במהלך האילוף הוחלט כי אסור לכלב לעלות על הספות יש לאכוף זאת במלוא מובן המילה ולא לתת לו רק לפעמים כשרוצים להתפנק ושיהיה חם ונעים. אם אסור לו לשכב במיטות בני הבית האחרים, זה חייב להיות חד משמעי אצל כולם. כך גם עם אוכל, אסור לאכול מצלחות ומן השולחן, אזי להקפיד לא לסטות מן ההחלטה. כי בכל פעם שהמשמעת מתערערת הכלב מבולבל ומיד חוזר לסורו והרגרסיה מכאן מהירה. כך שאם הוחלט שהוא אוכל, ישן ונמצא במתחם הפרטי שלו, בזמן האוכל השינה וכאשר בני הבית זקוקים לשקט, שם הוא יבלה, ללא פשרות.

הבחירה בסוג הנכון היא פונקציה של סוג הכלב וגילו, מימדי הגוף, הטמפרמנט שלו וכמובן גם עניין של תקציב. מומלץ לרכוש כלוב רחב ומרווח אשר יעניק לכלב מספיק מקום להסתובב ולנוע בחופשיות ולא יהיה צפוף מידי. קיים מגוון רחב של אפשרויות, כך שניתן למצוא גדרות, כלובים ומלונות שמתאימים לגורים וכלבים בוגרים מגזעים גדולים וקטנטנים. חשוב מאוד לרכוש את המתקנים מחנות מוכרת המחזיקה מוצרים איכותיים בעלי תקן מוכר השומר על בטחונו של הכלב בתוך המתחם ומחוץ לו.

גדר גורים - israel-news

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: