מבזקים

מרתון יזמות וחדשנות בנס ציונה: 36 סטארטאפים הוצגו לשופטים

תוכן עניינים

האקתון ״SmartNz 2019״ בסימן עיר חכמה בראיית העתיד: 36 סטארטאפים שיזמו תלמידים מכלל בתי הספר בנס ציונה, הצליחו גם השנה להפתיע את השופטים ברעיונות פורצי דרך, במרתון יזמות וחדשנות שהתקיים במשך 24 שעות באולם צימרמן בעיר

אהרון קלפה | כ"א בכסלו תש"פ | יום רביעי 19 בדצמבר 2019 | מערכת ישראל ניוז

לאירוע האקתון שהחל בקמפיין תקשורתי בבתי הספר וברחבי העיר כחודשיים לפני התחרות עצמה, הזמנו כמה שיותר תלמידים ליזום רעיונות ולהתגבש כקבוצה. לאחר מיון ראשוני הגיעו לתחרות 180 תלמידים מכלל בתי הספר בעיר. הורים רבים בהם צוותי חינוך, אנשי תעשייה, קצינים וחיילים בוגרי מערכת החינוך בעיר התנדבו להתגייס כמנטורים ושמשו כדמות מקצועית, בוגרת יותר שעוזרת לקבוצת המתחרים להתקדם עם הרעיון שלהם לכדי מימוש.

בתחילת האירוע קיבלו התלמידים הרצאה מעוררת השראה של סגן נדב וסגן עידן מאגף התקשוב בוגרי מערכת החינוך בעיר על יזמות וטיפים לפרזנטציה מנצחת. במשך כל האירוע המשיכו הקבוצות לשפר עוד ועוד את המוצר עליו עמלו עוד בטרם התחרות כשהלו״ז הצפוף דוחק בהם. בין לבין התלמידים פגשו את הג׳וקר ועוד דמויות מעולם גיבורי העל כחלק מהחוויה המיוחדת שמתקיימת בהאקתון וכמובן שאוכל טוב ופינוקים במשך כל היום. פה ושם תלמידים נימנמו, שיחקו ואפילו השתתפו במסיבת אוזניות.

הפיצ׳ים, בזמן של 3 דקות בלבד היו ברמה גבוהה. כל הקבוצות הציגו ולשופטים בהם: ראש העיר, המנכ״לית, מנהלת אגף החינוך, המנמ״ר, מנהל בתי הספר ורמי שקד והיה קשה מאוד לבחור את עשרת הקבוצות שתעלנה לגמר. הקריטריונים היו: תרומת הפתרון לעולם/לעיר, איכות הפתרון, חדשנות ופריצת דרך, עבודת צוות ואיכות הפרזנטציה. לפנות בוקר החלו הפיצ׳ים של הגמר, השופטים אספו את הניקוד גם מהקהל הפעם מה שהגביר את המתח.

אלו הקבוצות הזוכות:

חביב הקהל: צוות קידסקאש תלמידי שכבת יא׳ מפארק המדע שפיתחו מערכת ארנק דיגיטאלי ייחודית להעברת תשלומים מההורים לפי צורך. חברי הקבוצה: שי פרידמן, אורי נגור, ראם קישנבסקי, עידן שרון מלווה במנטור גיא שוורץ

במקום השלישי: נבחרו חברי קבוצת התומרון מבית הספר התומר שפיתחו קפסולת שלווה לניתוק ממסכים גירויים ומסיחיים. חברי הקבוצה: משה בולונין, מקסים קוזניצוב ,אוראל יוסף,ליעד ביטון , עדן מימון מלווים במנטורים רועי אלקלעי, יאיר פלדמן, חיים בכר בניצוחו של אבי אזרד.

במקום השני: נבחרו קבוצת המאירות תלמידות מכיתה י"ב מבית הספר בן גוריון, שפיתחו מערכת להמרת co2 לאנרגיה שמדליקה תאורה חברי הקבוצה: שירה גושן, מאי כרמי, נויה פלסר, לין קדם מלווים במנטור דביר ברקו ופרופ׳ פיק אורי מומחה ממכון ויצמן שנרתם לנושא.

ובמקום הראשון: נבחרה קבוצת BiskviTeam משכבת ט׳ מבן יהודה שפיתחו מערכת לזיהוי פרואקטיבי של מטרדי רעש בעיר. חברי הקבוצה: אביתר בנימיני, לב לוין, נעם אימלס, נועם לוי, עידו דוידסון מלווה במנטור יעקב וייל מורה למחשבים בתיכון.

נועם לוי אחד מחברי הקבוצה שזכתה : ״ההאקתון הלילי שנמשך 24 שעות היה יוצא דופן, חוויתי, מאתגר, מעניין ומגבש. אנחנו גאים מאוד בהישג שלנו במיוחד לאור העובדה שאנו תלמידי כיתה ט'. עשינו האקתונים בעבר בעיר אבל ההאקתון הנוכחי היה ייחודי מכמה סיבות: הרתמות יוצאת דופן של מנטורים נציין לדוגמא את חברת אלאופ שנרתמה לאירוע עם לא פחות מ-7 מנטורים, הארגון וההפקה של קריית התרבות שהיה מושלם, העושר הטכנולוגי שלא היה מוגבל, וכמובן איכות המיזמים, הקבוצות והתלמידים הבוגרים שהצליחו לאתגר אותנו כשופטים״.

גל מזרחי מבן יהודה שפיתח גינות אקולוגיות חינוכיות מספר על החוויה: זו הייתה חוויה בלתי נשכחת מבחינתי, נהנתי מאוד ולמדתי המון. אני לחלוטין אשתתף גם שנה הבאה. התלמידה שחר גלאור שהצוות שלה פיתח אפליקציה ייחודית לבני נוער ציינה ש: ״ההאקתון עבורי ועבור שאר חברי קבוצתי היה הפוגה מהשגרה- עבדנו על מיזם חדשני, עם כלים מיוחדים ומנטורים שליוו אותנו, דבר שלא היה מתאפשר ללא מסגרת ההאקתון. החוויה הזו של ערות במשך 26 שעות הוציאה בנו צדדים שונים, שהצליחו להביא את איכות התוצר שלנו לרמה גבוהה בהרבה. מעבר לכל זה, נהננו מאוד- מהאינטראקציה עם בני נוער אחרים מרחבי העיר, מההפסקות המהנות, וגם ממסיבת האוזניות. האירוע כולו היה שובר שגרה וגרם אצלנו לגירוי, רצון להגיע ולחקור יותר את עולם היזמות והייטק, במיוחד בנס ציונה״

איתי שטרייכמן ששימש כמנטור באירוע מציין: ״הרבה סיפוק להיות שותף ולכוון חברה צעירים עם הרבה מוטיבציה, יכולת ואמונה ברעיון שלהם״.

"המטרה בהאקתון, Hackathon היא לאפשר מרחב יזמות למימוש רעיון יצירתי בזמן קצוב וקצר ובאופן קבוצתי ותחרותי. הפורמט של האקתון מגיע מחברות היי-טק המקיימות בשנים האחרונות אירועים כאלו לעידוד רוח יזמית תוך גיבוש ושבירת שגרה, וכך גם אצלנו בנס ציונה, קבוצות של 4-5 תלמידים התבקשו להעלות רעיונות יצירתיים ונדרשו לממש אותם בפרק זמן קצר תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות המשולבות באמצעי קצה אלקטרוניים חדשניים נוספים מעולם המייקניג והאינטרנט של הדברים – IOT" הסביר רמי שקד ראש תחום החדשנות הפדגוגית באגף החינוך. בהאקתון יש צורך לתת פתרון לבעיה אמיתית או להמציא משהו שמשפר את המצב הקיים. כיאה להאקתון

ריבה קליין מנהלת אגף החינוך ציינה: "האקתון הוא אירוע שיא המאפשר לתלמידים לחלום, ליזום, ליצור ולממש. התלמידים הגו רעיונות ובמהלך כל ה24 שעות עבדו במרץ רב יחד עם המורים והמנטורים למימושו. יש לנו נוער איכותי ופורץ דרך. הרעיונות היו מגוונים והבחירה בזוכים הייתה קשה מאוד. אני רואה בתפקידי זה שליחות רבה ומקווה שנצליח במערכת החינוך העירונית ליצור עבור התלמידים עוד הרבה מאוד זירות למידה המקדמות תהליכים חדשניים. ברצוני להודות בראש ובראשונה לראש העיר שמואל בוקסר ולמנכ"לית העיריה דפנה קירו כהן, על האמונה, הובלה ותמיכה בתהליך. לאגפים השונים ברשות, תקשוב, שפע ,בטחון, דוברות. תודה למנהלי בתי הספר, צוותים חינוכיים, מנטורים מהחברות השונות. לאנשי קריית התרבות, לבני קשת מנמר העיריה, לאנשי אגף החינוך, למוטי סגל מנהל מחלקת בתי הספר, לרמי שקד יועץ החדשנות באגף ולצוות המדריכות קרן יולוס ומורן כהן. זהו אקוסיסטם אמיתי המשלב מרקם רחב שותפים וביחד מובילים להצלחה".

 

 

בדברי הסיכום ציין ראש העיר שמואל בוקסר כי: "תפקידנו כרשות לקדם את החינוך ולהוביל את דור העתיד, ראיתי בהאקתון מיזמים רבים שאפשר לממש בעיר ואני מכוון לבדוק איך לעשות זאת, לאירוע האקתון יש חשיבות לאומית שהרי מדינת ישראל הינה מעצמת היי-טק ונמצאת בחזית הטכנולוגית העולמית, האירוע מהווה עבורם הזדמנות ליישם את המיומנויות הקריטיות הנדרשות מבוגר מערכת חינוך במציאות הנוכחית".

 

מקום ראשון. צילום | יח"ץ
מקום ראשון. צילום | יח"ץ
מקום שני. צילום | יח"ץ
מקום שני. צילום | יח"ץ
מקום שלישי. צילום | יח"ץ
מקום שלישי. צילום | יח"ץ
חביבי הקהל. צילום | יח"ץ
חביבי הקהל. צילום | יח"ץ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: