מבזקים

האם לפרסום ברדיו יש ערך שיווקי כיום

תוכן עניינים

בעלי עסקים רבים, אשר מחפשים את הדרכים הטובות ביותר לפרסם ולשווק את העסק שלהם לקהל יעד גדול, שמים דגש משמעותי כיום על פרסום ושיווק במדיה הדיגיטלית. מכיוון שאנו חיים במציאות מתקדמת בכל הנוגע לתחום הדיגיטל, הרי שכמעט כולם כיום גולשים באינטרנט ולכן, ידוע כי באמצעות האינטרנט ניתן להגיע לקהל לקוחות גדול ולשכנע אותם לבחור דווקא בעסק אחד על פני אחר, במגוון שיטות, דרכים ופלטפורמות.

דרכי שיווק שבעבר היו פופולאריים כגון: מודעות בעיתונים, חילוק פלאיירים בבתים או בתיבות הדואר ועוד, כבר אינם עומדים בראש סדר העדיפויות של אדם או עסק שמעוניינים לפרסם ולשווק את עצמם. בד בבד, פרסום ברדיו, אשר לכאורה נראה כשייך לדור שיטות הפרסום הישן יותר, עדיין מהווה את אחת מהדרכים היעילות ביותר להגיע לקהל יעד גדול. כאשר יודעים לבצע פרסום ברדיו בצורה הנכונה, ניתן לגרום לכל עסק המפורסם באמצעות הרדיו להיות גדול יותר, מוכר יותר, נבחר יותר וריווחי יותר.

פרסום ברדיו- האם זה כדאי?

לפרסום ברדיו יש לא מעט יתרונות:

  1. חשוב מאוד לזכור שעל אף שהאינטרנט תופס מקום מרכזי בחיינו, הרי שמרבית האוכלוסייה עדיין מאזינה לרדיו. האזנה לרדיו היא דבר שגרתי בנהיגה בכבישים, במקום העבודה ועוד. לכן, פרסום באמצעות הרדיו, מעניק לכל מפרסם חשיפה משמעותית לקהל יעד גדול ומגוון. כמובן שכיום יש מגוון תחנות רדיו ועל מנת שקמפיין ברדיו יהיה יעיל ויגיע לקהל היעד הנכון, חשוב לנהל אותו בצורה הנכונה ולבחור בתחנות המתאימות.
  2. אחד היתרונות הבולטים של פרסום ברדיו, כרוך בכך שמדובר בדרך פרסום זולה משמעותית ביחס לדרכי הפרסום האחרות המוצעות כיום. אם תשוו לדוגמא בין פרסומת בערוץ טלויזיה פופולארי ובין תשדיר רדיו, תגלו כי ישנו הבדל מהותי בסכומי ההשקעה הכספיים הנדרשים בכל אחד מהם. פרסום ברדיו איננו דורש צילומים של קמפיין, זמן מסך באחד הערוצים, ליהוק של פרסומת ועוד, אלא, הוא בעיקר דורש יכולת ניסוח פנומנלית של טקסט שיווקי, בחירה בתחנות הנכונות, בחירה בקריין בעל קול משכנע ובחירת התזמון הנכון של הפרסומת. כלומר, ההשקעה הכספית היא יחסית דלה ביחס לתוצאות אשר מתקבלות מתהליך פרסום זה.
  3. מכיוון שמרבית תחנות הרדיו משדרות מסביב לשעון, הרי קמפיין שנבנה לצורך פרסום ברדיו, יהיה משודר בכל שעה ביממה שרק תרצו. אם הקהל שלכם לדוגמא מקשיב בעיקר לרדיו בשעות הבוקר המוקדמות מאוד בדרכם לעבודה, הרי שתוכלו לבחור לפרסם את הקמפיין שלכם דווקא בשעות הבוקר הללו ובתוכנית הבוקר אשר הקהל שלכם אוהב להאזין לה.

פרסום נכון ברדיו- כיצד

חשוב מאוד לזכור שבכדי לממש את היתרונות של פרסום ברדיו, חשוב מאוד לנהל את הקמפיין בצורה הנכונה. כך לדוגמא: חשוב מאוד לבחור את התחנה הנכונה לפרסום ואת זמני הפרסום הנכונים. עסק מקומי, המצוי בעיר כזו או אחרת, ירוויח יותר מקמפיין שירוץ בתחנת הרדיו המקומית של אותה העיר שבה ממוקם העסק. עסק אשר פונה לקהל יעד מכל רחבי הארץ, יכול לבחור בתחנה פופולארית מאוד, אשר מרבית תושבי המדינה מקשיבים לה. על מנת להגיע אל קהל היעד הנכון לו, יש לבחור את השעות המתאימות לפרסום הקמפיין ואת תוכניות הרדיו המתאימות.  לכן, עבור קמפיין פרסום ברדיו איכותי ויעיל, חשוב מאוד לבחור אנשי מקצוע אשר מכירים היטב את עולם הפרסום ברדיו ויודעים כיצד לבנות קמפיין לכל עסק או חברה, בהתאם לכל פרמטר שיש להתחשב בו בתהליך זה.

microphone-616788_1920

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: