מבזקים

עורך דין לענייני צוואה – מתי צריך אותו ואיך מוצאים אדם מקצועי ומיומן?

תוכן עניינים

מי שזקוק לעורך דין לענייני צוואה, הוא בדרך כלל מי שאיבד אדם קרוב. זה יכול להיות אם או אב, בן או בת זוג, אח, אחות או חלילה ילדים. עם זאת, עורכי דין שעוסקים בצוואות, יכולים לספק שירות משפטי גם לאלה שבחיים, אף אם הם צעירים יחסית – אך רוצים להסדיר נושאים של העברת רכוש וירושה לאחר הפטירה. אז מתי כדאי להיעזר בשירותים של עורך דין לענייני צוואה? הנה כמה דוגמאות:

עריכת צוואה בחיים

כפי שהזכרנו, ישנם מקרים בהם עורך דין כזה יתאים עבור מי שרוצה להיפגש עם איש מקצוע ולנסח בדרך הברורה והנכונה מכול את ההחלטות הנוגעות לרכושו. במקרה של צורך בכתיבת מסמך לחלוקת רכוש, כמו מקרקעין, חשבונות בנק, ניירות ערך, מיטלטלין ועוד – רצוי לבחור איש מקצוע מיומן שינחה אתכם בביצוע חלוקה נכונה שלא תוליד סכסוכים בתוך המשפחה. איש המקצוע יכוון אתכם גם כיצד למנוע בעתיד התנגדות לצוואה, למשל באישורה על ידי נוטריון או הבאת אישור רפואי על כשירות המצווה כשהדבר נדרש.

לעיתים לאחר בחינת המצב יעזור עורך הדין לבחור בברירות מחדל שמציע חוק הירושה, כמו למשל חלוקה של חצי מהרכוש לבן או בת הזוג וחצי שני לילדים ולנכדים. בכל מקרה, כל דבר לגופו וכל מקרה נבחן באופן מעמיק על ידי עורך הדין.

הסכמי ירושה

הסיטואציה השנייה שבה תצטרכו עורך דין שעוסק בצוואות, היא לאחר פטירתו של אדם קרוב. ישנם מקרים בהם יש צוואה אך היא אינה מקובלת על הצאצאים של המנוח, וישנם מקרים בהם לא נותרה צוואה וכעת יש לנסח הסכם על פיו תתבצע חלוקת הרכוש. בכל מקרה, חשוב לבחור עורך דין שהוא גם נוטריון על מנת לאמת ולחתום על מסמכים כמו גם לקבל שירותים וחוות דעת משפטית בנושא.

חילוקי דעות בין יורשים

אחת הסיטואציות השכיחות שבהן מחפשים אחר עורך דין לענייני ירושה, הינה במקרים של סכסוכים בין יורשים או בעת הצורך במינוי מנהל עיזבון לעיזבון שהותיר אחריו המנוח. במקרים כאלה חשוב להתייעץ עם עורך דין מיומן לגבי הצעדים שתנקטו במידה ואתם חשים מקופחים או שלא נעשה צדק בחלוקת הרכוש. עורך הדין יוכל לספק ייצוג משפטי וייעוץ, כמו גם הפרכה או אימות של מסמכים מול בית המשפט.

כיצד בוחרים את עורך הדין?

על מנת לבחור את איש המקצוע המתאים, שימו לב כי אתם בוחרים עורך דין מקצועי לענייני ירושה, כזה שישמור על הזכויות הכספיות שלכם ויספק מידע משפטי חיוני על מנת שתוכלו לנווט את הדרך לקבלת הרכוש בעת חלוקת העיזבון. בחרו אדם מומלץ ומיומן המומחה בתחום הליטיגציה. שימו לב כי יש לפרקליט ניסיון עשיר בתחום, והשוו בין מחירים של שכר טרחה גלובלי לבין שכר עבודה שעתי. כך תוכלו לבחור את האדם המקצועי ביותר.

מידע נוסף באתר של יצחק גולדשטיין, משרד עורכי דין.

hammer-719061_640

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: