מבזקים

תמיר סאסי: מתעשיית המוסיקה לעולם העסקי

תוכן עניינים

אחרי שעבד עם מיטב הזמרים בארץ, ה"מטאור" תמיר סאסי עושה שינוי גדול בקריירה שלו ועובר ללב העולם העסקי

רות קרייתי | כ"ו בחשוון תש"פ | 24 בנובמבר 2019 | מערכת ישראל ניוז

פתחתם עסק? מגיע לכם מזל טוב, ובאותה נשימה אם אתם רוצים שהעסק שלכם גם יצליח, מומלץ שתיקחו יועץ עסקי שילווה אתכם כל הדרך להצלחה. אחרי אין ספור שעות של מתן יעוץ לחברים תוך כדי עבודתו השוטפת, הבין תמיר סאסי שזה מה שהוא רוצה לעסוק בו כעת. השמחה של לקוח שהצליח בעזרת סאסי לעלות את העסק שלו לגבהים, מעלה חיוך על פניו של תמיר שאומר: "אם הצלחתי להציל עסק מקריסה, זה גורם לי אושר רב".

אחרי 6 שנים בהם עבד בתעשיית המוסיקה ביחסי ציבור ופרסום קליפים של זמרים מהשורה הראשונה, החליט תמיר סאסי שהגיע הזמן לשנות. "עבדתי עם מיטב הזמרים בארץ ביניהם מושיק עפיה, ניסו סימן טוב, בן אל ואחרים וגם עם זמרים לא כל כך מוכרים. עם הזמן מצאתי את עצמי מתעסק לא רק בעבודה שגרתית אלא גם במתן יעוץ עסקי. ראיתי זמרים שרוצים להגשים את החלום שלהם בכל מחיר, לוקחים הלוואות מטורפות של 70 אלף, 90 אלף ו- 100 אלף ₪ ואחר כך קורסים, וזה פשוט מטורף. ללכת עם החלומות שלך זה יפה, כפי שלימדו אותנו בילדות, אך יחד עם זאת חלומות צריכים לבוא עם ידע וניסיון, ולא עם בורות ניהולית. 90% אחוז מהם לא מחזירים את ההשקעה שלהם ונשארים עם חובות עתק".

מחשבות על שינוי הקריירה החלו כאשר הוא מצא את עצמו נותן עצות עסקיות לכל מיני חברים ואנשים שקשורים לעולם המוסיקה, לזמרים, לכותבים ולמעבדים וראה שזה עובד, כי יש לו את הידע והניסיון. תמיר סאסי: "היו לי עסקים משלי ויש לי גם את חברת הפרסום שלי. היו לי חנויות, חברת אירועים במשך הרבה שנים ואפילו קיוסק בבאר שבע. תוך כדי עבודה מצאתי את עצמי מקבל המון טלפונים, התייעצו איתי למרות שעבדתי ביחסי ציבור. לאורך השנים נתתי טיפים וסיוע לעסקים קטנים ולחברות גדולות. עשיתי את השינוי הזה כי עולם המכירות והייעוץ העסקי זה אחד הדברים החשובים ביותר שכל עסק זקוק לו.

"לעולם המוסיקה התגלגלתי מאז היותי ילד. תמיד יזמתי ויצרתי דברים. הייתי עוזר לחברים בעסקים שלהם ומייעץ להם איך לדחוף את העסק. התחלתי לזהות שעסק מתחיל כבר בחינוך. לדוגמא: יש לי לקוח שסיפר לי שהמקום עובד מצויין. ישבתי על הנתונים ואני מבין שחצי מהדברים הוא לא אמר לי. אמרתי לעצמי, או שהוא שכח לומר לי, או שהוא לא יודע. לפי החישוב גיליתי שההתנהלות שלהם בעסק היתה קלוקלת והם נמצאים בחוב של חצי מיליון שקל, ובעוד 4 חודשים הם יסגרו את העסק ויעשו פשיטת רגל. כשהראיתי לו את הנתונים הוא התחיל להתכווץ, לרעוד ולבכות. הוא הבין את הסיטואציה שבו הוא נמצא ואמר לי: "תמיר אתה צודק. אני הולך הביתה". אנשים פותחים עסקים ונכנסים לחובות בגלל חוסר ידע.

"אנשים חושבים שכל עבודתו של יועץ עסקי מסתכם במספרים. יועץ עסקי טוב נכנס גם לשיווק ופרסום של העסק. הוא נכנס לדרך שבעל העסק מדבר וזז. לדוגמא: לקוח שלי שהוא מצויין בשיווק, אמר לי "אין לי לקוחות". כשישבנו ביחד הבנתי שהוא לא יודע לדבר עם הלקוח ולא יודע להניע שיחה. בעל עסק צריך להיות גם איש מכירות. אני מלמד אותם מכירות, שיווק והבנת המספרים".

לבעלי עסקים שמתמודדים עם קשיים ושאפשר להציל את העסק שלהם, תמיר סאסי מציע  תוכנית עסקית לטווח של חודשיים. תמיר: "אני מסביר לבם איך אנחנו הולכים להרים את העסק. לצערי הרב ישנם כאלו שאני בפירוש אומר להם שאי אפשר להציל את העסק, כי לפעמים צריך להגיד את האמת בפרצוף. אני לא יכול להתחייב למספרים ולמידע, אבל אני כן יכול להתחייב לתאריכים ואם הם עושים את הצעדים הנכונים אני יכול לדעת מה יקרה".

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נפתחים היום במדינת ישראל נכון לשנה האחרונה, 51 אלף עסקים בשנה. מתוכם 46 אלף עסקים נסגרו בשנה הראשונה. תמיר: " מתוך הנתונים הסטטיסטים, כ- 5 אלף עסקים החזיקו מעמד בשנה הראשונה. את החמש השנים הראשונות שרדו אלף עסקים בלבד. כשעסק נסגר, הוא נסגר עם חובות ועם בעיות. מתוך האלף עסקים ששרדו, יותר מ- 60% אחוז לקחו יועץ עסקי. לפתוח עסק במדינת ישראל היום, ואני אומר את זה לא כי אני ליווי עסקי, ידעתי את זה לפני כן, לפתוח עסק ללא יעוץ זאת התאבדות".

תמיר סאסי רואה ביעוץ עסקי כמעט שליחות: "אני בא לעסקים מתוך ביזנס. אני בוכה איתם ביחד ומוביל אותם ביחד ויש מצבים שהעסק בקריסה ואני חייב להגיד להם לסגור. אנשים פותחים עסק עם בורות בניהול. כשאני נוסע בבוקר לעבודה, אני רואה סרטון על מע"מ. כשאני חוזר הביתה אני קורא על רווח והפסד. זה מעניין אותי. אני רוצה ללמוד ולדעת עוד ועוד. אני חי ונושם בעשור האחרון שיווק, פרסום ועסקים. העסק שלי "מטאור" עבד חזק והפך תוך שנה לאחת החברות הכי חזקות בארץ, עם כל הזמרים ולא היה מקום שלא נגענו בו. אני יכול להגיד שעמדתי במצב שאמרתי, אני לא יכול קבל עוד, כי לא עמדתי בקצב של העבודות. עסק מגיע למצב כזה רק אם אתה מנהל את העסק כמו שצריך. אנשים אומרים שקשה להקים עסק בישראל, אני אומר שלהקים עסק במדינת ישראל זה הדבר הכי קל בעולם, אם יש לך ידע.

ערך מוסף בעבודה שלי זה שאני מכיר גם את עולם השיווק והפרסום לצד המספרים. אלו שני עולמות שהולכים ביחד וזה הערך מוסף שלי. אני חייב לומר שאני לא מקבל כל עסק. יש עסקים שאני אומר להם שאי אפשר להרים ולהציל אותם, כי המצב שלהם גרוע ואין לי את הכלים. כשעסק נופל זה גם בגלל ניהול לא נכון של הכספים, של הוצאות מול הכנסות. מצד שני ישנם עסקים שאני מעלה להם את ההכנסה הכספית בעוד 5, 6 אלף ₪ ויותר".

אי אפשר לסיים בלי לספר לכם כי יעוץ עסקי אינו עולה הרבה כסף וזה משתנה בין לקוח ללקוח. תמיר: "בל נשכח שבסופו של דבר, מדובר בהשקעה ולא הוצאה. אני נותן להם כלים להמשיך את ההצלחה. בנוסף אני גם בודק האם העסק מתאים להם בכלל, כדי שילכו עם החלומות שלהם בצורה נכונה".

המטאור תמיר סאסי: מעולם המוסיקה לעולם העסקי
המטאור תמיר סאסי: מעולם המוסיקה לעולם העסקי
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: