מבזקים

זהירות מוקש: עיריית נס ציונה מגבירה הילוך נגד צואת כלבים ברחובות

תוכן עניינים

עיריית נס ציונה מגבירה בימים אלו הילוך גבוה בלחימה נגד בעלי כלבים אשר אינם אוספים את צואת כלביהם ברחובות. אל תחכו לקנסות

אהרון קלפה | כ"ג בחשוון שת"פ | יום חמישי 21 בנובמבר 2019 | מערכת ישראל ניוז

כולנו מכירים את התופעה המכוערת של צואת כלבים ברחבי העיר. אתם יוצאים לרחוב, או לטיול בגינה או בפארק, רוצים ליהנות מרחבי הטבע ולפתע נתקלים במוקש, צואת כלבים שלא נאספה. בשנים האחרונות תופעת צואת הכלבים שלא נאספת על ידי הבעלים, התפשטה והפכה ממש למגיפה.

נכון להיום רשומים בנס ציונה כ- 3,500 כלבים, כאשר נתון זה מתייחס רק לכלבים אשר רשומים בעירייה ולא כולל את כמות הכלבים המשוטטים ללא רישיון. מדובר בכמות עצומה של כלבים אשר מדי יום עושים את הצרכים שלהם ברחבי העיר, שלוש וארבע פעמים ביממה. מעבר לזה, ישנה תופעה נוספת של כלבים משוטטים, כלבים שהבעלים שלהם משחררים אותם לטיול ללא פיקוח, ללא רצועה, או ללא מחסום לפה.

עיריית נס ציונה נלחמת מזה זמן רב ובאופן יומיומי בניסיון למגר את התופעה אך הבעיה מתחילה ונגמרת אצל בעלי הכלבים, אשר לא מגלים אחריות ומזהמים את העיר ואף מסכנים את הציבור בריאותית ואף את כלביהם. בימים אלה, עיריית נס ציונה מגבירה הילוך בלחימה נגד התופעה, נגד אותם בעלי כלבים אשר מלכלכים את העיר.

לאן הלכו עד כה ולאן פני עיריית נס ציונה מועדות?

הגברת האכיפה והפיקוח
הפקחים של מחלקת השיטור העירוני מקיימים סיורים ברחבי העיר מדי יום כדי לתפוס על חם את אותם בעלי כלבים אשר לא אוספים אחרי הכלבים שלהם. מרבית מהסיורים נערכים כשהפקחים בלבוש אזרחי, סמויים. על פי חוק העזר העירוני עלות הקנס על אי איסוף צואת כלבים היא: 320 ₪ ועלות הקנס על כלב משוטט היא: 475 ₪. השנה העירייה הגבירה את מבצעי הפיקוח והאכיפה. רק לשם השוואה: בשנת 2019 נכון למועד זה, הכפלנו את כמות הדוחות בנושא אי איסוף צואת כלבים וכלבים משוטטים לעומת שנת 2018. כמו כן הגדילה העירייה את כמות הפקחים ושמה דגש מיוחד על נושא אכיפת איכות סביבה, כך שגם פקחי הוטרינריה מצטרפים למשימה זו מדי יום. כאמור, בימים אלה, העירייה מתכוונת להרחיב את פעילות הפקחים ולהגביר את הפיקוח.

קמפיין הסברה לציבור
אכיפה מוגברת היא לא הפתרון היחידי לבעיה, זאת מכיוון שהפקחים לא תמיד יכולים להיות בזמן אמת בשטח ולכן קשה להגיע למקום לאחר מעשה ולאחר שבעל הכלב למעשה פגע וברח מהמקום. לצד נושא האכיפה העירייה מחזקת את המודעות הציבורית בנושא על ידי חינוך והסברה. אין ספק שאחריות אישית של בעלי הכלבים, ומודעות של התושבים לנושא יכולה לסייע רבות במיגור התופעה. מדובר בקמפיין הסברה שמתפרסם בימים אלה, נגד התופעה, שניתן יהיה לראותו בפרסומים בעיתון, בשלטי חוצות, בדף הפייסבוק של העירייה ובאתר העירייה, בתקווה שהקמפיין יעורר מודעות בקרב ציבור בעלי הכלבים ויעודד את התושבים להיות שגרירי ניקיון ושירגישו בנוח להעיר לבעלי הכלבים שיאספו אחרי חיית המחמד שלהם. בנוסף לכך, כל תושב המגיע לחסן את כלבו בשירות הווטרינרי, מקבל ערכת שקיקקי לאיסוף צואה והסבר קצר בנושא. בימים הקרובים ישלחו לבעלי הכלבים הרשומים בעירייה, הודעות מסרונים והתראות על חשיבות הנושא.

נאמני ניקיון
תוספת מעולה למאבק אותו מנהלת העירייה לצורך מיגור התופעה הינה הצטרפותם של נאמני ניקיון ותושבים אכפתיים אשר יסייעו בהסברה הן בבתי הספר והן במרחב הציבורי וזוהי בהחלט הזדמנות מצוינת לקרוא לעוד ועוד מצטרפים נוספים שיסייעו לשמור על נס ציונה נקייה מצואת הכלבים. בנוסף, תבחן העירייה אפשרויות לשלב בני נוער לשמירה על הגינות הציבוריות. ראש העיר שמואל בוקסר: "אני פונה אליכם התושבים, ומבקש מכם לקחת אחריות, לגלות מודעות ולהגביר עירנות. כל יוזמה שתגלו מצידכם היא ברוכה ורק ביחד נוכל למגר את התופעה".

מסתבר שצואת הכלבים, מעבר לכך שהיא מהווה מפגע סביבתי, מוקשים על המדרכות והדשאים ברחבי העיר היא גם מסכנת את בריאותינו, את בריאות בעלי החיים שלנו ואת הסביבה. מחקרים שנעשו בארה"ב, קובעים כי הסיבה השלישית לזיהום מקורות המים היא צואת כלבים.

לפי ה EPA (הסוכנות להגנת הסביבה), צואת כלבים רעילה כמו כימיקלים ושמנים הנזרקים לסביבה.גרם אחד של צואת כלבים מכיל 23 מיליון חיידקים צואתיים. בנוסף לנזק הסביבתי, צואת הכלבים מסכנת את בריאות האדם וזאת על ידי הפצת טפילי מעיים שונים, תולעים שטוחות ותולעים עגולות וכן חיידקים פתוגניים סלמונלה וקמפילובקטר, תוך גרימת נזק למערכת העיכול ועד לתחלואה קשה, בעיקר באוכלוסיות בעלי מערכת חיסונית חלשה.

הנזק הנוסף הוא לבעלי חיים אחרים, בעיקר כלבים על ידי הפצת טפילי מעיים ופתוגניים שונים כגון: טוקסוקארה, קמפילובקטר אי-קולי, ג'יארדיה פרוו וירוס ותולעת הפארק, אשר גם במקרים אלו יכולים לגרום לתחלואה ובמקרים מסוימים אף למוות.

עיריית נס ציונה נלחמת בבעלי הכלבים
עיריית נס ציונה נלחמת בבעלי הכלבים

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: