מבזקים

מהשירות במשטרה לספסל לימודי קודש בהיכל שובה ישראל בנשיאות האדמו"ר פינטו

תוכן עניינים

אילן עטיה( 43) תושב אשקלון גדל והתחנך בחינוך החילוני, כל קשר לדת היה עבורו מקרי בהחלט. חיי החומר אשר באו לידיי ביטוי בבילוי ערבים רבים מחוץ לבית במקומות כגון פאבים ומסיבות היו חלק בלתי נפרד מחייו. גם ערב לפני הגיוס לצה"ל יצא לחגוג עם חבריו את הפרידה מהאזרחות וקבלת החיים הצבאיים אשר עבורו היו חלק חשוב מאוד בחייו. התעקשותו להתגייס ליחידה מובחרת בצה"ל העידה על רצונו העז להילחם למען המדינה ולסייע בכל הקשור לביטחונה ובטחון תושביה.

הגיוס לצה"ל
אילן התגייס לחידת גולני לגדוד 51 במלוא המוטיבציה והרצון העז להוכיח את כישוריו ואת רצונו לתרום למדינה
במהלך שירותו הצבאי עבר קרבות קשים בלבנון והיה מעורב במבצעים חשאים רבים אשר היוו גורם חשוב לביטחונה של מדינת ישראל. אילן תרם למדינה עצם היותו לוחם מסור ובעל ערכים והסיטואציות המורכבות בהן היה החדירו בו ערך מוסף. "אני יכול לשתף אתכם שבאחת מהפעמים במערב הייתה לנו היתקלות עם מחבלים. חייב לציין שבאותם רגעים אתה מקבל כוחות שלא ניתן להסביר. המחשבה באותם רגעים והתהיות העולות במוחך הם איך להגן על החברים שלך יותר מאשר על עצמך"
כעבור שלוש שנים השתחרר כחייל מצטיין עטור בשבחים והוכח כחייל אשר עמד בכל היעדים שהוצבו בפניו. עם השחרור היה חדור מוטיבציה ורצון עז להמשיך לבנות את עצמו ולהוכיח את יכולותיו בפן המבצעי, לכן אחד היעדים שהציב בפניו הוא הגיוס ליס"מ, יחידה מובחרת במשטרת ישראל, כך היה הדבר. עם השחרור עבר אילן בהצלחה את כל השלבים את הגשמת המטרות והגעה ליעד המקודש עבורו והוא הגיוס ליס"מ, שם ביצע תפקידים חשובים והוכיח את כישוריו הצבאיים ואף הפגין את אהבתו וגאוותו ליחידה ממנה הגיעה. ללא הפתעה הצליח לממש את מטרותיו גם ביעד הזה בהצטיינות והוכח כשוטר מסור לתפקידו ולמדינתו.

התעוררות פנימית
המפגש שחולל את הסערה בחיי הנפש של אילן התרחש באחד מימיו השגרתים בשירותו ביס"מ, כחלק מהפעילות אשר מתבצעת מידי יום במחסומים ומעברים למינהם מתאר אילן את פגישה שלו עם האדמו"ר, מפגש אשר שינה את חייו מקצה לקצה ולו במילים בודדות.
כך מספר: "עצרנו את הרכב בו היה האדמו"ר, כבוד הרב יאשיהו יוסף פינטו שליט"א. התחלתי בנוהל בדיקה כהרגלי וביקשתי את הרישיון. במבט ראשוני וחטוף לעבר האדם הנמצא ברכב הבחנתי כי זהו אדם לא רגיל. דיבורו היה שלו ובקולו הרגשתי חמימות רבה אשר השתלטה עלי למספר שניות, כאשר האדמו"ר פצח את פיו והחל לדבר, מעבר לחמימות שהשתלטה עליי הרגשתי כתינוק בין יומו, כל תחושת האבירות והלחימה התגמדה בין רגע. שלב המהפך בחיי החל ממגע קטן בידי וממילים בודדות אשר הופנו לעברי.
האדמו"ר הציע לי להגיע אליו לישיבה, לעזוב את כל מלאכתי אשר ראיתי בה כמלאכת קודש ולהגיע לישיבה ." הדבר עורר בו רגשות מעורבים אשר הותירו אותו תמוה אך בליבו ידע מה יהיה הצעד הבא עקב ההרגשה הפלאית שהרגיש בשיחה הקצרה עם האדמו"ר.
"כאשר החלטתי לעזוב את המשטרה, מפקדי התנגדו לכך בתוקף, הם לא העלו בדעתם כי ביום בהיר אצהיר על עזיבתי, הדבר התמוה יותר בעיניהם הוא הסיבה לעזיבתי. כשאר הם נוכחו לדעת כי אני דבק בהחלטתי ועצם היותי שוטר מצטיין לא יכניע בעדי ואף לא התפקידים הבכירים שהוצעו לי לאחר מכן.
אמנם ידעתי כי אני ניצב בפני אתגר גדול בחיי, עברתי כברת דרך ארוכה והצלחתי להגיע להישגיים מרשימים, אך כפי שהייתי חדור מטרה להגיע להישגים אלו כך הייתי חדור במטרתי להגיע לישיבה ולבחון את העולם הרוחני. הייתי צמא ללמידה ולהיחשפות לעולם אחר .עזיבת כל היקר והמוכר לי נראה כטיפשות גמורה ולבסוף התברר כהצלה. יום המפגש עם האדמו"ר שינה את חיי מקצה לקצה והפיח בי תקווה לחיים מלאי רוח.

2 1

החיים בישיבה
לאחר קשיים רבים והתחבטויות רבות התגברתי על כל הלבטים ונכנסתי לישיבה הקדושה באשדוד "שובה ישראל". שם קיבלתי אור גדול, הכרתי אנשים אשר קיבלו אותי באהבה ללא היכרות ראשונית, הכל הרגיש שונה וחדש. המעבר החד והקיצוני מתדריכי בטיחות, מבצעים ומשימות חשאיות, ימי מטווחים ותרגולים עד השעות הקטנות של הלילה מתחלפים ברגע אחד בחדר עם ספרי גמרא, בו אני יושב ומנסה להבין מה המשמעות של הכל.
עם הלימוד נחשפתי לדרכי התורה, ההלכות והמצוות, האמת המהדהדת בראשי כבר שנים אך לעולם לא היה בי את האומץ לפתוח את תיבת הפנדורה הזו ולגלות את מה שבתוכה. ההתחזקות הרוחנית באה לידי ביטוי בדיבור, במעשה ובמחשבות. מיום ליום התחזקתי בלימוד התורה ומדי המשטרה התחלפו ב"מדי הישיבה".
לאורך כל הדרך היו קשיים לא מעטים אך האדמו"ר העניק לי אהבה, ודאגה ונוצרה בינינו מערכת יחסים של אב לבנו .התורה והחיזוקים מכבוד האדמו"ר פינטו שליטא הם עבורי באר מים חיים זו זכות עבורי ועבור זרעי לעולם להכיר אישיות מיוחדת בעלת מידות נעלות שאין שני לו בעולם.

החיים כיום
כיום, אני נמצא כבר כ 15 שנה בישיבה. זכיתי באישה צדקת אשר מלאה בחסד גדול ונתינה ויחד זכינו במשפחה ברוכת ילדים. כפי שהבטיח לי האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליטא כך נראו חיי, ברכותיו התגשמו והרגשתי שזכיתי.

יש לציין, העשייה הגדולה של כבוד קדושת האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א, הינה מבורכת בארץ ובעולם בעלת נתינה שאין לה גבולות שאומרים השם האדמו"ר פינטו ממש רואים ,מרגישים נתינה עזרה האדמו"ר הוא סמל הנתינה בעם ישראל למען החלש בחברה .
אלפי משפחות נזקקות זוכות בסיוע של מצרכים יסודיים ומתן מלגות חודשיות לאלמנות ולמשפחות מעוטות .
לישיבה הקדושה קיימים 34 מקומות סניפים בארץ ובעולם פעילים ברוב פאר והדר לסייע רוחני וגשמי לכל יהודי באשר הוא שם.

סיפורו של אילן עטיה הוא טיפה בים אשר מצטרף לאלפי סיפורים של סוגי אנשים מכל המינים שחזרו בתשובה מתוך בקשה אחת להתקרב לכבוד קדושת האדמו"ר פינטו שליט"א שמנהיג אותם לדרך האושר האמיתית .
בימים אלו רואים בכל מקום בארץ ובעולם שוטף גל צונאמי הפצה חסרת תקדים של מיליוני ספרים דברי קודשו של כבוד האדמו"ר שליט"א
אין כל ספק שהעשייה המלאה העצומה של האדמו"ר פינטו הינה עשיה שנוגעת ומגיעה לכל יהודי ויהודיה בארץ ובעולם .

 

5

6

7

2

3

4

1

8

מאת: בן ציון עטיה
מאת: בן ציון עטיה

 

 

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: